Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dotazy ohledně koupě vozidla

Od: pavel44 odpovědí: 16 změna:

Chtěl bych se zeptat, jestli má smysl využít před koupí ojetého vozidla služby, kterou nabízí firma Cebia. Jaké jsou vaše zkušenosti s firmou Cebia? Mám dojem, že ta firma Cebia nedokáže zjistit stav tachometru a servisní úkony u vozidla z dovozu, třeba z Německa. Kdyby to byla pravda, potom by asi nemělo smysl té služby od firmy Cebia využít, když by nedokázala zjistit informace o vozidle z dovozu.

Pokud bych měl zájem o vozidlo dovezené třeba z Německa, které by prodával český autobazar, je možné před koupí nějak ověřit např. stav tachometru, servisní úkony? Stačilo by ověření těchto údajů v autorizovaném servisu v ČR nebo tyto informace lze získat pouze u autorizovaného servisu v konkrétním státě, v tomto případě v německém autorizovaném servisu?

Pokud má ojeté vozidlo tzv. elektronickou servisní knížku, jakým způsobem ověřit servisní prohlídky? Může se stát, že mě v autorizovaném servisu odmítnou s tím, že nejsem majitel vozidla? Jak postupovat?

Z jakého důvodu se dnes při převodu vozidla na nového majitele nemění registrační značky podle kraje, ve kterém má nový majitel trvalé bydliště? Připadá mi to jako nesmysl, protože kvůli tomu, že dnes registrační značky zůstávají, mají třeba majitelé z jihočeského kraje pražskou registrační značku apod. Tudíž dnes už nelze identifikovat majitele vozidla podle registrační značky. Pokud bych třeba místo pražské registrační značky chtěl mít registrační značku kraje, ve kterém mám trvalé bydliště, jak mám postupovat? Děkuji za odpověď

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
Kdo někdy viděl ten papír o prověření z Cebie (za 500 Kč), ten pochopí.
Je tam napsaný vše co o autě oni ví vč identifikátorů, zemi původu, atd.
Pokud je to třeba dotahnutý z ciziny a v Cebii nejsou záznamy tak je to jasný-nebrat.
Chtít cokoliv studovat z netu je podobně blbá rada - jako ve smyslu - teď se budu týden učit a titul Mgr. mám v kapse.
Ale takhle to nefunguje...
doplněno 22.05.20 17:40: Alfa Romeo je taková specialita vyžadujíci specifický přístup k autu (ve smyslu "to je holt Itálie") i k servisu.
Výběr správného modelu a motoru je klíčová věc.
Pak stačí mít mechanika (servis) znalého AR a je to.

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Dle mě je Cebia jen zbytečně vyhozený peníze
Nejlepší je si na klubu dané značky patřičně nastudovat problémy daného vozu a typu motoru
Pak mít sebou jednoho nebo dva lidi co autúm rozumí a sou schopný posoudit stav vozu

 

renegade11*
hodnocení

1x

Vozidla z Německa - auto.tn.nova.cz/...

Cebia naslibuje cokoliv ,a cokoliv potvrdí , nějak se musí živit, nevěřím ji .

U nás lze kontrolovat na kontrolatachometru.cz/...

Kdysi jsem dle Vin kontroloval vůz ve autorizáku Škodě i v Hyundai , vždy mi vyhověli zadarmo .

RZ vyměníš jednoduše tak , že původní sundáš ,parkrát s ní přejedeš po asfaltu a jdeš si ji na MM vyměnit jako poničenou ,dostaneš novou ze svého kraje ale stojí to 400 kč.

mihato*
Rozhodně nějaké fyzické poškozování RZ není nutný. Pro inspektorát je to kšeft...

 

 

xenofob
hodnocení

1x

po dovozu z německa se tachometr stočí a až poté se auto přistaví na STK, tam se stav stočeného tachometru vyfotí a PAK SE NA VÝŠE UVEDENÉM WEBU JEN KONTROLUJE STAV STOČENÉHO TACHOMETRU a jeho další přírůstky...navíc tento web slouží i podvodníkům k dalšímu stáčené, nesmí stočit o víc než je poslední stav při poslední EK nebo TP...

u auta dovezeného z německa bych požadoval předložení všech protokolů z nemecké tuv, tam se fotí tachometr stejně jako tady a do protokolů se zapisuje jeho stav, kdo ty protokoly nemá ten lže a auto je stočené, nemec je pečlivý a protokoly si odkládá...riozložím si je chrono,logicky za sebou a vidíém závady a přírůstky tachometru po 2 letech.,,

v nemeckém to je uveden skutečný počet dřívějších majitelů a také je tam uvedeno kdo to byl, pokud je tam uvedeno TAXI HAMBURG, Hambutg strasse, máte ve všem jasno...z těchtop doklumentl vyklustrujete víc než 3 Cebie...ale pokud máte navíc 6.500 Kč a chcet mít v šuplíku bezcenný certifikát, tak do toho

xenofob

v nemeckém TP je uveden počet majitelů - oprava překlepu

 

klakson
hodnocení

0x

Cebii bych určitě zkusil, po zadání VIN je tam vidět, kolik toho o autě vědí a z jakého období.
Takže se člověk zdarma dozví, kolik toho vědí... podle toho se pak můžete rozmyslet, jestli se prověření vyplatí.

U spousty aut mi to našlo i kilometry nebo poškození ze zahraničí... Takže určitě nějaké zdroje mimo ČR maj.

Tak zrovna toto bych vůbec nepsal a netvrdil! Zrovna u mého jsem se dozvěděl víc od prodávajícího než od slavné Cebie!

 

pavel44
hodnocení

Často se ale stává, že ojeté vozidlo dovezené třeba z Německa je už v ČR registrováno, takže německý TP už prodejce nemá, protože po registraci dostane jen český TP a ten původní německý TP zůstane pravděpodobně založen na odboru dopravy. Když už má prodávající jen český TP, nelze dohledat např. celkový počet majitelů v Německu apod., takže se určitě může stát, že vozidlo bude mít v Německu už 3 majitele a v ČR se bude prodávat jako vozidlo po prvním německém majiteli. Je ten postup správný, když se vozidlo po dovozu v ČR zaregistruje a kupující už má jen český TP? Proč někteří prodejci předloží kupujícímu původní německý TP a někteří naopak předloží už jen český TP? Může to být proto, že se snaží něco zatajit, třeba ten počet německých majitelů, proto předloží už jen český TP?

Je možné nějak ověřit počet najetých kilometrů a servisní historii u vozidla dovezeného třeba z Německa? Dokážou to zjistit i autorizované servisy v ČR nebo mají v databázi jen vozidla registrovaná v ČR a servisní úkony provedené v českých autorizovaných servisech a u vozidel z dovozu to nedokážou zjistit? Bylo by možné ty najeté kilometry a servisní historii zjistit třeba i osobní návštěvou německého autorizovaného servisu?

Nevím jak u celého auta,ale měnil jsem kastli a do "D" TP zapsali o zaregistrování VIN v ČR a ponechali mi jej a do českého pak do změn zapsali nové vin s dovětkem o dovozu karoserie z "D".

 

hodnocení

0x

Nakonec je to jen za pětikilo...

 

pavel44
hodnocení

Někteří prodejci u aut z dovozu předloží zákazníkovi před koupí původní technický průkaz, např. německý, během registrace na odboru dopravy se ten původní technický průkaz odevzdá a poté se vystaví český technický průkaz. Někteří prodejci naopak předloží zákazníkovi rovnou český technický průkaz a ten původní technický průkaz zákazník vůbec nedostane. Proč?

 

nigi
hodnocení

0x

Co se Cebie týká, tak čím víc informací o autě si dokáže člověk zjistit než jde do bazaru kde ho bude prodejce "zpracovávat" tím líp. Pokud má to auto dohledatelnou servisní historii tak ji v Cebii uvidíte (bylo servisováno v autorizáku nebo v nějakém větším servisu). Pokud ne, tak je na zvážení každého jestli se bude autem dál zabývat. Každopádně na první dobrou poznáte jestli se vás prodejce snaží ošulit, připadně jak moc, protože on má k dispozici minimálně ty stejné informace co dostanete od Cebie.

Pokud máte zájem o prověření servisní knížky, tak asi to záleží na výrobci i stáří auta... U škodovky vám elektronickou servisku vyjedou v kterémkoli autorizáku kdekoli na světě, jestli to tak mají všichni to nedokážu říct. Výhoda elektronické servisky je ta, že se to blbě padělá a nevýhoda, že ne každej servis tam může záznamy přidávat, takže auto které by mohlo mít řádně vedenou servisku ji nemá. Co se přístupu týče tak pokud vám ji odmítnou vydat, můžete tam jet s prodejcem v rámci zkušební jízdy... Papírovou servisku vám asi nikdo jen tak neprověří, můžete si zkusit namátkou podle razítek dohledat, jestli ty servisy co tam jsou existují, případně co jsou zač...

 

au1
hodnocení

0x

na Cebii jsou nektery informace zdarma, par let zpet jsem jednou tech 5 stovek zaplatil, kdyz po zadani VINu mi vyflusla nejaky zaznamy o nehodach/opravach. Pro zobrazeni detailu je potreba zaplatit, tak jsem tech 500 obetoval a vida, 4 opravy z toho jedna totalka za 4000euro (auto v hodnote 120k kc), prodavajici samozrejme o nicem nevedel. jinak ale souhlas s tim ze pokud ukaze 0 zaznamu o nehodach tak to nema smysl platit.

 

pavel44
hodnocení

Proč u nás není zájem o auta značky Alfa Romeo? Jak jsou na tom Alfy Romeo obecně se spolehlivostí a cenami servisu/náhradních dílů? Doporučujete mi koupi Alfy Romeo, např. typu Brera?

Kdybych osobně navštívil německý autorizovaný servis, kam podle razítka v servisní knížce auto údajně jezdilo, sdělili by mi po prokázání vlastnictví pomocí TP, zda to auto k nim vůbec jezdilo, příp. jaké servisní úkony na vozidle prováděli?

 

pavel44
hodnocení

Jak je to s těmi auty Alfa Romeo? Doporučujete koupi?

Mohl bych navštívit osobně ten německý autorizovaný servis? Dozvěděl bych se potom od nich, zda k nim to auto vůbec jezdilo a jaké servisní úkony na něm prováděli?

Proč Cebia nedokáže zjistit servisní historii u vozidla dovezeného ze zahraničí? Známý má auto dovezené z Německa a při koupi dostal i dva originální protokoly z posledních servisních prohlídek v autorizovaném servisu Škoda v Německu, i přesto Cebia nemá žádné záznamy o servisních úkonech ani o počtu najetých kilometrů z Německa. Jak je možné, že vozidlo z dovozu bylo prokazatelně servisováno v autorizovaném servisu v daném státě, kde se data ukládají do databáze a Cebia přesto nemá žádné záznamy?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]