Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nechal jsem zaplé světla Fabia 1.4mpi

Od: baterak odpovědí: 11 změna:

jak moc se zničí baterie kdyz to nechám svítit třeba 20 hodin :D Nechal jsem to svítit a už se m tam nechce lol. Baterii mam novou abvb.cz/...

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar libor007
Úplné vybití baterku nevratně zničí, popř rapidně sníží kapacitu. Jestli Tvá lenost stojí za dva litry si musíš promyslet sám. Pokud tedy nejsi líný i přemýšlet :)

 

hodnocení

2x

Nezničí, ale nenatočíš to asi. Zničilo by ji, kdybys ji pak nechal vybitou delší dobu.

Aha, ona je to asi jen reklama na stránky...

 

mak*
hodnocení

2x

H4 žárovka (pokud je tam máte) má 55W, takže 110W přední světla, zadní 20W a něco málo (řekněme 10W) osvětlení palubky. takže to celkem máme 140W, tedy vybíjecí proud 11,7A. Za 20 hod baterka teoreticky ztratí 234Ah a jelikož ta vaše má kapacitu 63Ah, bude spolehlivě vybitá úplně do sucha. Ono sice s poklesem napětí klasne i vybíjecí proud, ale za 20 hod máte dostatečnou "zálohu" na úplné vybití. Chytrou nabíječkou ji už nenabijete, musíte mít "hloupou" nabíječku, která dává např. 5A a je jí jedno, jaké má baterka napětí. Baterka po nabití půjde dál používat, ale je nenávratně poškozena (bude mít nižší životnost).

mak*

Pokud by to byly parkovačky, tak je to 2x5W vpředu 2x 10W vzadu a těch cca 10W palubka, takže 40W,z a 20 hod 67Ah. To by baterka mohla přežít bez újmy, ale knopově. Pokud tom máte LEDky, tak by mělo jít i nastartovat.

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Pokud ta baterie nema vic jak 4 roky či to neni náká pochybná značka tak by to jedno vybytí měla přežít bez větší úhony jen ji nabiješ a jede dál

 

hodnocení

0x

dobře nabitá 63 Ah by měla po 20 hodinách na "parkovačkách" dát i start

 

jabraka*
hodnocení

0x

Akumulátor se ihned takto nezničí,změna chemie v článcích končí se snižujícím se odebíraným proudem.Rozhodně bych nezkoušel start,ale ihned aku připojil na dobíjení,nebo vzal z auta na externí nabíječku.Více,jako úplné vybití je stav,že se taková baterie odstaví z provozu a nechá vybitá delší dobu.Hrozí zasulfátování článků a tím ztráta schopnosti reverzace článků.

JABRAKA

 

asd1
hodnocení

0x

U moderní kalciovky (Ca-Ca) stačí nechat vybitou jeden den a trvale jí to poškodí. Lenost zajít k autu se fakt vyplatí, obzvlášť u nový baterky :D

Pokud je vybitá, tak co nejdřív na nabíječku... Mmch. Varta kvalita střední, připlácí se jen za značku.

A Exide nebo Banner je na tom dnes jak?

asd1

Poslední dva kousky mám Exide ca 4 roky a není problém.. Předtim dvě Varty a obě chcíply po ca třech letech (dobíjení OK, nikdy nebyly vybitý pod 50%).. Origo Ford z prvovýroby (výroba Varta Španelsko) vydržela 10 a 11 let.. Ostatní baterky mi odcházely po ca 7 letech...

Banner co vim tak taky není problém - normální baterka.. Údajně to jede i na stejné lince (nebo hodně podobné), tak rozdíl v ceně je jen za "značkovost"

Odešla mi Silver za 7 let, tak mám obavu jít opět do Vart (kvalita šla dolů zcela jistě co čtu), tak bych šel asi do těch dvou. Díky za názor. ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]