Nejste přihlášen/a.
Ahoj dal jsem auto sevému opraváři aby udělal technickou jako každé dva roky , bohužel při zkoušce emisí se rozletělo turbo .Nese technická nějakou odpovědnost nebo ne .díky za odpověd
Podle mého názoru nenese,
vzhledem k tomu kolik takto opotřebované trubo muselo brát oleje by jste stejně neprošel. Budtě rád, že se stalo na emisích a ne někam cestou.
Pokud technik ihned chcípl motor tak dáte kvalitně repasované a můžete jezdit dál. Jen si připlatíte za vratku, oproti tomu kdy by jste to řešil již před STK kdy bylo turbo ještě celé.
Těžko hledat odpovědnost, za špatný tehnický stav Vašeho auta.
vytáčení dieselu do nebeských otáček, na které se v běžném provozu nikdy nedostane, na dobu 7 a více sekund 3x po sobě ničí motor, může prasknout hlava, rozvodový řemen atd...mdcr si může tvrdit co chce a odvolávat se na koho chce, takový způsob měření emisí je zvrhlost
technik to má předepsáno takže on osobně nemůže nést odpovědnost pokud doržel stanovený postup
Závada může nastat kdykoli, že se stala na emisích, byla jen náhoda. Metodika zkoušení emisí je nastavena tak, že běžný zdravý motor s funkčním omezovačem otáček tuto zkoušku bez problémů absolvuje. Takže Emisní stanice za tuto závadu odpovědnost nenese. A tvoje tvrzení (zlob se na mě nebo ne) odpovídá tvému nicku - je opravdu mj. xenofobní.
Motor, který je v pořádku to musí bez problému vydržet. Není to ze skla, aby se to celé rozletělo.
Měří se to jednou za 2 roky. Pokud je auto již v takovém rozvalu, že to nevydrží nemá na silnici co dělat. To turbo by se rozletělo stejně, jen možná o 14dní později.
Ano je to zvrhlost-pro idioty co sednou do auta a jedou na STK 2km , pak ano se studeným motorem je to zvrhlost ale ne technika,ale osoby co jeden na TK,resp. emisní!Pokud je na provozní tak to ničrmu nevadí,za předpokladu že je vše v autě OK!
Presne tohle se stalo jednomu kolegovi par let zpet s Focusem.
Turbo se rozletlo, olej byl po cele zkusebni dilne...
...na STK mu tehdy akorat ukazali prostrednicek. Z tech nic nedostanes.
On si ho teda predtim nechal repasovat u nejakeho garaznika a pokud vim, ukazal mu prostrednicek i on.
kdyz mechanik na technicke slapne na brzdu a streli trubka nese za to mechanik odpovednost? NENESE, tak stejne je to na emisich
to ze dam do servisu auto a protoze si zaplatim tak musi projit? to me teda pobavilo, vycuranku kteri nechteji na aute nic opravovat a mysli si ze za litr jim nekdo tu jejich vrazdu protahne STK jsou mraky
To "nesmyslné" vytáčení motoru má u dieselů svůj důvod, pokud se z mládí dobře pamatuji, souvisí to s přeběhovými otáčkami. A jak už jsem tu řekl jednou, metodika měření je nastavena tak, že zdravému motoru měření neublíží.
Na druhou stranu pokud je motor v pořádku tak mu max. otáčky po tak krátkou dobu jako trvá emisní test nevadí, spíš naopak, vyžene to pavouky z vejfuku. Jedině snad, že by vytočili studený motor, ale i tak by to turbu vadit nemělo (navíc pro test je předepsaná minimální teplota oleje). Vše ostatní je špatný stav motoru, resp. např. únavová trhlina v lopatce turba a v otáčkách se to projevilo, jinak by se to rozlítlo o týden později...
V jedné blízké STK u nás musí člověk co jde na emise nejdříve podepsat papírek o "neodpovědnosti STK" za případné škody na motoru, jinak může auto jen na "techniku". Na emise-do prostor, kde "týrají" motory zákazníka nepustí a ze vzdálenější "čekárny" jsou slyšet vysoké otáčky, které každému automobilovému fandovi způsobují infarktové stavy. V minulosti měli nějaké soudní tahanice, tak přešli k podpisovým akcím. No narváno tam není, na rozdíl od další STK, kde to chodí úplně jinak. Vy můžete být u auta a o přehnaných vysokých otáčkách si můžete nechat jen zdát. Je potřeba se alespoň týden předem objednat, jinak se na řadu člověk těžko do "zavíračky" těžko dostane..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.