Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nosič moto na tažné zařízení

Od: petrk* odpovědí: 6 změna:
Dobrý den, obracím se na Vás s trošku specifičtějším dotazem. Rad bych přepravoval skútr (vaha 154kg) na delší vzdálenosti při dovolených autem, mam peugeot 5008 a přemýšlím nad řešenim jak se vyhnout nutnosti pripojovat za auto vlečený vozík. Koukal sem že ma trhu existuji nosiče na krosky dotazu na kouli, ala nosič na kolo s udavanou nosností kolem 115kg. Nepředpokládám ze je rozumné takový nosič zatezovat více, exustuji nake vhodnejsi alternativní řešení? pripadne castecne ulevit nosici a prikurtovat skutr nahoru ke stresnim nosičům? Jak je to s legislativou (tažné zařízení ma dane parametry jako max hmotnost vleku, ale co zatížení shora, co zpusobilost k provozu atd)? Jak byste postupovali vy? Dekuji za jakekoliv tipy a zpětnou vazbu.
S pozdravem
PK

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar blesk1616

Rozhodně nedoporučuji dávat na kouli váhu 145kg... Ve velkém techničáku je maximální přípustná hmostnost zatížení koule. U mých aut to je cca kolem 70kg. 145kg to už bude něco jako 250ccm+ skůtr, dávat na vlek.

 

hodnocení

4x
avatar promon

5008 znám dobře a představa, že si pověsím něco tak těžkého na zadek je sama o sobě šílená, to auto by táhlo ,,táhlo výfuk po zemi´´ a ovladatelnost by byla velice špatná. Samozřejmě neexistuje legální možnost takovou hmotností zatížit kouli. Totéž na střechu - jednak se to nesmí, jednak by to šíleně zvedlo těžiště a bylo by jistě i vtipné pozorovat umísťování něčeho takového na střechu.

Jediná možnost je vlek na motorky - je lehký, některé mají povoleno i 130km/h - tak kde je problém?

petrk*
hodnocení

Dekuji za erudované odpovědi, samozrejme jsem nemyslel davat skútr na strechu, to neni ani možné, ale na kouli na nosič a ulevit mu prikurtovanim k střešním lyzinam a tedy rozlozit hmotnost. S vlekem problem neni, ale s mymi dovednostmi ano ridickskymi, kdy s vlekem jezdim nerad parkuji a couvam jakbysmet. :) ale i tak uz podle vašich odpovědí vim, ze moje predstavy jsou scestné.

Couvání s vlekem je problém zejména tehdy, když je vlek krátký a ještě nízký. Krátky dělá problém proto, že se ,,rychle láme´´ do zatáčky a malý proto, že není vidět - ten problém znám, za Santa Fe občas tahám LPB 207P, což je prťavý vozík na bantamech a ten zadním oknem není vidět.

Což ale neplatí pro vozíky na motorky - jsou dost dlouhé a motorku uvidíte s jistotou. Pak to chce jen trochu potrénovat na volném parkovišti a jede se :)

 

hodnocení

1x
avatar axus

Dalsi moznost je poridit si mensiho skutra s hmotnosti, kterou moto nosic unese. Tedy do tech cca 100kg.

Za dodavky a karavany se delaji i nosice na cca 130kg. Takze dalsi moznost je poridit si vetsi auto.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Nelze!

Koukněte do techničáku, jako váhu tam máte povolenou. Nikoliv na vozík, ale na kouli.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]