Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přísnost stk - unik olej

Od: 154 odpovědí: 5 změna:

Zdravím, mam starší bmw je vyvařené. brzdy nové, podvozek ok, ale uniká mi olej z motoru i trochu z prevodovky. Za noc to kapku na silnici udělá ale že bych doléval to ne. Myslíte že stím bude problém na stk? Byl jsem na stk kdysi dávno kdy se ešte nefotilo apod. s autem v mnohem horším stavu a prošel tak se ptam jestli se nějak víc nezpřísnilo.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

4x

Záleží jak se líbíš technikovi ;) Předpisově je jakákoliv netěsnost oleje vážná závada a nazdar. To by ale neprošlo skoro žádný auto, tak se to běžně pouští pokud to vyloženě neteče... Ty budeš asi na hraně co se běžně toleruje.. Nejjistější je zadat to servisu - znají se s technikem a projde víc než když tam jedeš sám jako cizí.. Taky potřebujou do statistiky vyhozený auta, tak tě hned můžou využít ;)

 

jezevec*
hodnocení

3x

Pokud to zrovna nekápne technikovi na hlavu při kontrole spodku, neviděl bych to až tak černě, samozřejmě bych před příjezdem do areálu zkusil otřít všechno, kam bych dosáhl...

 

hodnocení

0x

Kupodivu jsem v příloze vyhlášky č. 82/2012Sb., která podrobně popisuje závady při TK vozidel včetně kvalifikace těchto závad, únik oleje z motoru, popř. převodovky (obecně únik provozních kapalin) nenašel. Pokud jsem hledal špatně, budu rád, když mě někdo opraví.

Jinak snad dosud platí klasifikace závad podle Dekry, tedy že:

a) Pokud jsou na motoru a převodovce stopy úniku oleje, avšak olej neodkapává na vozovku, jde o lehkou závadu - typ A

b) Pokud z motoru nebo převodovky uniká olej a zjevně odkapává na vozovku, jde o nebezpečnou závadu - typ C

O vážnou závadu - typ B - se tudíž jednat nemůže.


doplněno 28.04.20 13:47:

@asd1: Díky. Ovšem podle klasifikace Dekry i podle té vyhlášky když zjevně nekape (tedy ani nikde na motoru "nevisí kapička") by technik neměl použít klasifikaci B i když je motor zamaštěný. Je to jen o tom, zda se člověk podvolí svévoli lidí z STK nebo se dokáže účinně bránit. Nakonec je to o subjektivitě, i ta vyhláška: ... mohl by poškodit ... Prokaž mohl by!

asd1

Satam 8.4.1 úniky kapalin; jsou B nebo C; na B se dá hodit i jedna kapka (může poškodit životní prostředí), cokoliv většího kdy to kape na zem je C

Provozní kapaliny brzdovka, servo, hydraulika atd. jsou u brzd, řízení atd.

asd1

Ti řekne "v dešti se to spláchne" a jsi nahranej ;) Příp. ti k tomu v ekotabulkách ukáže kolik vody zničí jedna kaplka oleje a má to i podložený...

Naštěstí v praxi vyhazujou jen to co teče a jen mastný je v pohodě..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]