Nejste přihlášen/a.
Zdar, nechával jsem dělat těsnení pod hlavou. Operace byla úspěšná, už to neteče, jenže mi tam ted dost hlasitě cvaká jeden ventil. Je možný že to nějak špatně sešteloval nebo tak něco? Vadí to nečemu? Jinak ventyly, vahadla, hydroštely atd jsou pořád původní. Je to saxo 1.1 benzín s relativně malým nájezdem.
Pokud ten motor má hydroštely (ano, má je) a nedělal to úplný amatér nebo nešika, tak to klepání nebude ventil. Ledaže by to při opravě někdo "podojil" a některý hydroštel by po opravě nebyl plně funkční.
Na dálku si netroufám odhadnout, co by tam mohlo cvakat, ale ty venily se "seřizují" samočinně.
Připojím se k ďáblovi: Reklamuj u "autora" opravy.
Klepe to přímo v hlavě úplně vpravo. Taky nevím co jiného by to mohlo být. Sundal bych ten dekl nahoře, drží to jenom na dvou šorubech a podíval se na to, jenže to by asi olej tekl všude. Na vyplém motoru asi nepoznám nic.
Ne tento motor "hydroštely" nemá! Má seřizování ventilů šroubema matko,jak to měli např motory škodovek 100-120...
Je to možné. Nevíme přesný typ motoru a informace na netu se rozcházejí.
Pak pochopitelně nejpravděpodobnější příčina je špatně seřízený ventil.
Jo ted sem měl sundanej ten dekl na hlavě a ono to fakt hydroštěly nemá. Šteluje se to těma matkama a co jsem tak od oka koukal, tak jsou ty matky na všech ventilech zhruba ve stejné pozici. Nikdo s nima o výroby pravdědopodně ještě ani naotáčel a jinak to tam vypadá všechno jako nový. Na gufera a tyhle věci už bohužel nevidím. Stane se něco hroznýho, když s tou matkou na postiženém ventilu otočím třeba o půl závitu (nevím teda jestli nahoru nebo dolů) a zkusím nastartovat jestli to bude cvakat mín nebo víc?
Na matky nesahej, uděláš víc škody než užitku. Na seřizování ventilů je předepsaný postup a potřebuješ k tomu spárové měrky. Namátkovým točením to jen ještě víc rozšteluješ a můžeš způsobit i havárii motoru.
Pokud máš měrky tak je to docela brnkačka,musíš ale znát postup seřízení a vůle .Pokud budeš mít zájem písni v sz dodám nějaké podklady.Na HDY jsem toto vše absolvoval- s tím že komplet hlavu (tlakování,orovnání guvera,zabroušeno sedel a ventilů servis )
Ještě doplnění hydroštely má v saxáně a 106 až motor 1,6-16V a asi nejen v něm ale i v další modelch (C3, 206...) co mají od 1,1 po 1,4 a asi i 1,6-8v. A nafta 1,4 a 1,5d pak přesnými podložkami (taky 1,9 )
Koukal jsem na ten návod na seřízení a ono to nebude tak težky jak jsem si myslel. Měrky mám, tak to můžu alespon změřit a možná se v tom i pohrabu. Jenom sem se chtěl zeptat. To číslování ventilů sací 1 2 3 4 výfukový 1 2 3 4 je předpokládám z leva do prava, abych to nějak nepomotal.
Ještě dotaz? Motor 1,1i 44kw. sání: vůle 0.20 ± 0.05 (mm). výfuk: vůle 0.40 ± 0.05 (mm)? Tady totiž není nikde psáno na jaký motor se vztahuje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.