Felicia 1.3 z roku 1995. Při výměně žárovky jsem zjistil, že u předních blinkrů jsou prohozené vodiče objímky. První foto. Konektor předního blinkru na straně spolujezdce. Hnědý vodič je vpravo při pohledu zepředu. Je to záporný vodič. Druhé foto. Objímka stejného blinkru. Je vidět, že boční kontakt je vpravo, čili, že je napájen záporným hnědým vodičem. Tak je to správně. No a na třetí fotce je konektor předního blinkru na straně řidiče. Je vidět, že hnědý záporný vodič je tady při pohledu zepředu vlevo. Objímka je tu stejná, tudíž záporný vodič u tohoto blinkru napájí středový kontakt a z boku jde plus. Polarita je tu tudíž prohozená. U klasických žárovek je to jedno, led ale s prohozenou polaritou nesvítí. Vodiče vedoucí do konektoru jsou nejspíše tak již z výroby. Teď mne zajímá jestli i objímka je z výroby jen jedna nebo jestli existuje pravolevé provedení? Pokud je to tak z výroby, bude to konstrukční chyba. Pokud ale existují pravé a levé objímky, nejspíš před lety opravář použil špatnou objímku. Potřebuji to vyřešit, abych mohl na straně řidiče používat led žárovku. Nejlepší by asi bylo koupit objímku. Vodiče v konektoru asi prohodit nelze, takže pokud nebude správná objímka, budu nakonec muset přeříznout a prohodit vodiče. Poraďte. doplněno 25.04.20 10:15: Ještě dodávám, že konektor se nedá otočit vzhůru nohama. Jako řešení připadá v úvahu buď pořídit objímku s jinou polarizací nebo prohodit vodiče v konektoru, což asi nelze anebo přeříznout a prohodit vodiče.
Právě že to u žárovek je jedno (jen v silnoproudé elektrice se musí dodržovat fáze na vnitřní pin k vůli úrazu el. proudem při manipulaci s žárovkou laikem), tak asi výrobní vada.
Schválně se kouknu u sebe.
Jinak to jde přepíchnout. Jsou na to vypichováky pinů.
Tak jsem se konečně k tomu dostal a přehodil piny v konektoru podle toho videa. Použil jsem jemnou kovovou pinzetu. Zastrčil jsem ji zpřední strany konektoru až se oba jazýčky pinu zmáčknuly k sobě a pak jsem jen trhnul za vodič. Šel ven i s těsnicím kroužkem. Pak jsem PIN opět nasunul do opačné dírky. Video pomohlo a speciální nástroj nebyl potřeba. Jemnou pinzetu by každý doma měl mít.
Pravda no... Viděl jsem narvat do patice pro P21/5W žárovku P21W. Když dal parkovačky, tak trvale svítila brzdová světla. Ale řešil jsem to na Berlingu, kde jsou ty patice nic moc.
To je ale dotaz. Protože o žárovkách, které se vyrábějí, rozhodují Číňané či světové automobilky a ne nějací diskutéři v ČR. Klasické vláknové žárovky jsou již rarita. Kdyby nebylo VW, tak nebylo ani Felicie a jezdilo by se tu na trakařích. Vzpomeňte si jenom jak kvalitní byla ta ryze československá auta z 80. let. A i tato auta byla okopírována od světových automobilek. Tak již řešte něco smysluplnějšího než homologace rezavého hřebíku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.