Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přehřívání felicia 1.9

Od: feldos* odpovědí: 14 změna:
Dobrý den, mám problém s přehříváním u své felicie 1.9. Měnil jsem termostat i termospínač, ale problém je pořád. Když jedu tak mám zachvíli teplotu 110C. Ventilátor mám zapnutý na max a nepomáhá. Když otevřu kapotu tak horní hadice co vede do chladiče je horká, zatímco ta spodní je chladná a chladič je studený. Jakoby tam neprotékala voda. Ovšem když vypustím vodu přes spodní šroub, najednou je ten chladič teplý(voda tam musela protéct). Vodní čerpadlo by to nemělo být, horní hadičkou mi prostřikuje kapalina zpět do nádobky voda s vodou. Děkuji za případnou pomoc.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Jestli je tam vodní pumpa jako na AEE 1.6 MPi, tak se mohla protočit a protáčí se. Voda pak neobíhá. Vrtulka je plastová.

Mě se dík vodní pumpě lehce přehřívala i 1,3

1.3 má vrtulku z litiny, ale kavitací o ní přichází. Taky jsem se s tím setkal, že to pomohlo.

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Netlakujou ti hadice od vody?
Neni jen špatný čidlo teploty?
feldos*
hodnocení

Čidlo teploty by mělo být v pořádku, když mi ukazuje teplotu těch 110C tak nemůžu pomalu udržet ani ruku na té vrchní hadici co vede do chladiče. A s tím tlakem v hadicích nevím, když motor běží tak ty hadice v klidu můžu zmáčknout.
Necestuje ti voda v nádobce?
Topí to normálně? Nepřestává třeba za jízdy topit?
Múže bejt i přicpanej chladič
Vyhod termostat a jed se projet bez něj jestli teplota poleze nahoru či ne
feldos*
hodnocení

Voda v nádobce normálně koluje. Topí to normálně, ale hlavně mám teď puštěný horký vzduch kvůli přehřívání. Možná ten chladič jestli není zanesený. A ten termostat mohu vyndat? Nemůže to něčemu vadit?
Ne ničemu to nevadí de jen o to zjistit jestli se to přehřívá
Pokud ano tak chladič nebo vodní pumpa pokud nebude tak termostat
feldos*
hodnocení

Dnes jsem to vyzkoušel a vůbec se nepřehříval. Teplá voda jela krásně přes chladič a to stejné byla teplá i ta horní hadice tak spodní co vede do chladiče. Motor se při delší jízdě zahřál na 70C a dál nešel. Bude to v tom termostatu, ale přitom jsem ho kupoval nový. Dával jsem ho stejně jak ten starý. Dělal jsem to sice prvně, ale nemá být přímo v nějaké poloze tam usazený? Děkuji za radu.

Termostat musí být odvzdušněn. U 1.3MPi se v DP píše, že se při plnění musí vytáhnout čidlo, aby utekl vrchem vzduch a natekla tam kapalina.

Starší termostaty mají nýt na odvzdušnění. Ten plastový ne, proto se to dělá přes čidlo.

V servisech se to vakuuje a dolévá tlakem k vůli tlumičům, čerpadýlků a ventilům v soustavách moderních aut. Podobně jako plnění klimy.

* Vzduch je izolant, takže termostat neohřeje a neotevře ho (voda ano, ale tu nepustí vzduch.

Kdysy sem vyzkoušel u otcovi feldy 5 termostatú než sem byl spokojen
Cos dal za značku ja mam v jednom autě značku wahler v druhym facet
feldos*
hodnocení

Značka termostatu je Gates

značkové jsou wahler, vernet,

mám i zkušenost z topran, že je ok

Tady bych neuvažoval a koupil ihned BEHR Hella

autodily-pema.cz/...

 

olinl
hodnocení

0x

Přidám obrázek chlazení motoru 1,6

Přehřívání felicia 1.9

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma termostat felicia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]