Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký je postup při objednání do autoservisu

Od: castor odpovědí: 20 změna:

Ahoj. Rád bych svoje auto, poprvé, chtěl dát do autorizovaného servisu, aby se mi podívali na pár věcí. Na jejich web stránkách vyplním formulář s tím, co potřebuju na autě provést. Oni mi pak zavolají. Je to tak?
A dají mi informaci, jaký je odhad ceny a jak dlouho to bude trvat? Abych si mohl všechno naplánovat předem a aby mě to nezruinovalo a věděl jsem, kolik peněz zhruba budu potřebovat.
Jak se potom většinou platí?
Ještě bych rád věděl, jak je to dál. Když jim auto přivezu, prý se podepisuje nějaká smlouva, že jim tam přenechávám auto. Na co si dávat pozor?

Děkuji všem za sdělení vašich zkušeností.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x

Nejlíp domluva přímo s přijímacím technikem. Pozor hlavně na ojeb a drahou nekvalitní práci. Předem sepsat zakázku co a za kolik se bude dělat, řádně předat (přejímací protokol) a řádně převzít (zase protokol).

Moje dlouholetá zkušenost a názor: V autorizáku nepřiplácíš za kvalitu, ale za kafíčko co ti uvaří kravaťák v kanclu.

castor
hodnocení

Díky. I podle dalších odpovědí si to možná rozmyslím. Vím ještě o jednom neautorizovaném servisu, ale dál. Snad by měl být taky dobrý.

 

radis
hodnocení

2x

Celkem mě zaráží co tu spousta z vás píše. Za roky ježdění do 2 autorizovaných servisů, se mě nikdo nesnažil podvést, nikdy nenafakturoval nic navíc. Že to nejde bez "papíru", nebo že tam nenaprasí díl z bouračky za pár korun nehodnotím - je to pochopitelné - je to autorizák a ne Pepa vedle z vesnice co sice nemá živnostenský list, ani zvedák, ale ve feldě má hever a on tomu trochu rozumí.

Ne každý servis je dobrý. Je dobré si to ozkoušet, někde se vám hned mezi dveřmi nikdo z nich nezdá moc "sympatický" - no nic jděte jinam.

Nejlepší je si potom vzít kontakt přímo na příjmacího technika a volat s ním - je to rychlejší než ten formulář. Auto objednáte, domluvíte se, kdy auto dovezete. U pravidelných prohlídek, výměn oleje apod. je cena víceméně jasná předem. U oprav auto prohlédnou a opravu nacení. Je na vás zda-li cenu následně akceptujete a auto necháte opravit. Většinou je vám příjmací techik cenu opravy +/- říct předem a do emailu vám následně dorazí přesná kalkulace.

Vždy když auto v servisu přenecháte, dají vám protokol o převzetí na servis, když autu chybí nárazník tak to tam napíší. Možná, že když tam pojede poprvé tak to budou prohlížet víc, když tam jezdíte pravidelně tak se na ty protokoly přece jen tak nehraje.

Ohledně cen - asi 500m od domu mám neautorizovaný autoservis - spoustu věcí mi nacenili podstatně levněji v tom autorizáku - něco levnější něco dražší. Tak to prostě je. Určitě neplatí, že značkový servis je 5x dražší... Ale je pochopitelné, že v zemi, kde průměrné stáří vozidel atakuje nebo je starších 10let nebudou značkové servisy moc v modě.


doplněno 22.04.20 11:48:

Ještě doplním - jezdím do Fiatu a do Mercedesu. Dříve jsem jezdil ještě do Renaultu. Ten Fiat mi ze všech příjde jako nejmenší papírová válka.

asd1

Zrovna Fiat - např. klasika Punto servořízení - snímač natočení volantu který jde měnit samostatně, běžně se dělá za 5k (díl je běžně dostupný, stojí ca 2k, výměna snadná jen se pak nakalibruje diagnostikou středová poloha) , Fiat mění celý řízení za 20k *ua*

fugass*
I v autorizáku se vyskytuje typ člověka - ojebáváč. Máte štěstí na lidi.

Tohle jsou ještě běžné značky. Bejvalka před lety zblbla a koupila Jaguara. A postupem času zjistila, že všechny české značkové servisy tomu absolutně nerozumí a fungují metodou pokus - omyl. Tak začala jezdit do Vídně, kde vědí co dělají a tím pádem ji to vyjde levněji.

 

hodnocení

1x
avatar axus

V autorizaku je nejlepsi si najit kontakt na prejimaciho technika a rovnou mu zavolat a domluvit se s nim.

Pokud jde o garancni prohlidku, meli by schopni rict cenu (samozrejme nemuzou vedet co spatneho najdou a to pak je cena navic - a samozrejme e budou snazit neco najit, pac pro ne jsou to penize).
Pokud jde o nejakou opravu, muzou dle popisu zavady dat hruby odhad, podle katalogove ceny dilu.

Na miste si pak auto vyfoti, podepisi se exitujici viditelne zavady (poskrabani a pod.), predaji podepsane planovane servisni ukony s predbeznou cenou...
Pokud nejde skutecne pouze o rutinni garancku, tak pocitej, ze penez budes nakonec pravdepodobne potrebovat vic, nez kolik bude pocatecni odhad.

Autoriaky vydelavaji hlavne na servisu.

castor
hodnocení

Díky. O garanční se nejedná, auto je z bazaru. Je to C5, tak proto radši hledám nějaký servis, který tomuhle autu rozumí (nebo by měl).

 

fugass*
hodnocení

1x
A hlavně vydělávají na pojistných záležitostech. Měl jsem nastoupit na místo přijímacího technika do Hyundaie. Co tam se dělo. Po pár minutách mi řekli, že když přijede děda s promáčklinou na dveřích tak za každou cenu to hnát na pojistku a komplet dveře včetně skla a elektriky. Cena např 40tis. Dveře vyklepnout, nalakovat, vyleštit a nastrojit zpět. Cena cca 8tis. Vyfakturovat ale vše nové. Prasárna že? O zbytečně provedených úkonech jsem psal již v jiném tématu. Technik schválně propíchal prachovky na kloubech poloos. Výměna s prací x tisíc. Autorizák Škoda. Takže vyfoťte si to předem a sám si řekněte co za opravy chcete udělat. Dnešní servismani jsou jak ojebávači bazarníci. Pokud lapnou laika, nahučí mu hlavu a zákazník platí a platí.
castor
hodnocení

Zajímavé, díky. Recenze na vyhlídnutý autorizák byly dobré. Ale i tak těžko říct, jak by to bylo, kdybych chtěl, aby mi přes diagnostiku našli závadu, co se objevila u motoru.

fugass*
To je taky kapitola. V diagnostice se mohou objevit chyby, které ve voze vůbec nejsou a zůstaly např jen v paměti závad, nebo jsou to sporadické chyby, které naskočily vlivem poruchy jiného dílu, ten je již opravený, ale chyba na další komponent se v diagnostice ukáže. No a v servisu vám řeknou pane to máte tohle a tohle koukejte se co tam máte chyb. A zákazník platí...
asd1

S diagnostikou je potřeba umět pracovat, ne jak ovce podle výpisu chyb naslepo měnit díly... Ukázkový příklad je dírka ve výfuku a kvůli ní lambda mimo parametry. Servis jí místo proměření vymění a nic, tak mění svíce, cívky a furt nic, jen vír v peněžence. A ono blbé přisávání kyslíku dírou, které profík odhalí za 10 minut, navaří např. novej vlnovec za pětikilo, vyúčtuje komplet za 2k a hotovo. Měnič dílů vyúčtuje 10k a problém pořád je, nakonec zákazník zajede k profíkovi a nechá tam ještě ty 2k... Nebo trefí dalšího měniče a nechá tam zase desítku *zed*

A profík ojebávač sice hned najde příčinu, ale pěkně chytře vymění nejen vlnovec, ale i svíce, lambdu, cívku, auto opraveno za desítku, zákazník je spokojený že to dal profíkům a doporučí známým...

fugass*
Kombinace profík a ojebáváč je pro laika smrtelná. Švagrovi nacenily opravu promáčkliny na blatníku na 27tis, sleva ze známosti na 25tis. Otec to vyklepal, dal tmel, pak to hodili na lak. A stálo to necelý 2tis. Tak takhle asi značkové servisy.

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Kdo chce kam, pomožme mu tam.

Co je za důvod se obracet na autorizovaný servis?

castor
hodnocení

Je blízko a měli by práci dělat dobře podle některých lidí na jednom foru.

No tak když mají dobrou pověst, tak budiž. Já dal před třemi nově koupenou ojetinu na kontrolu do firemního servisu. Nejzávažnější nedostek "technik" objevil, že (jeden den staré) ramínka stěračů jsou opotřebovaná a měla by se vyměnit. Takže vím, že mám v Brně několik neautorizovaných servisů, kde práci rozumnějí a nemají potřebu zákazníky ojebávat.

 

 

stallari
hodnocení

0x

U mě byl postup následující:

po telefonu jsem se s přijímacím technikem domluvil, o co se jedná a kdy bych mohl přijet. Po přijetí jsem zašel dovnitř, kde si technik zapsal údaje o autě z velkého TP, popsal jsem závadu. Pak venku u auta si technik závadu prohlídnul, na protokol vyznačil kosmetické vady karoserie a já jsem podepsal zakázkový list a předávací protokol s tím, že o dalším postupu mi bude volat. Na zakázkovém listě je lepší zvolit: zákazník požaduje vrátit vyměněné díly.

Informovali mě, jaký bude rozsah prací a kolik to bude stát. Po odsouhlasení auto spravili a zavolali, když bylo hotové. Dohodli jsme se na dnu, kdy si pro auto přijdu. Platil jsem kartou, podepsal doklady, převzal auto a odjel.

(návštěva autorizovaného servisu)

 

hodnocení

0x

Sám jsem dělal v autorizovaném servisu a normálně se tam kradlo. Jako zákazník bych tam nikdy nejel. Soukromník, který je šikovný by si podobné počínání na zákazníkovi nikdy nedovolil, protože by to pro něj bylo likvidační. Sice příjdete o pocit sterilního kanclu s kravaťákem a kafíčkem, ale o to přeci nejde nebo snad jo? Pokud máte rádi praktiky ála Šmejdi, tak je to risk s 80% úspěchem.

§367 tr.z. - Neprekazeni trestneho cinu podvodu nebo kradeze - az tri leta;)

Asd, lepší bylo odejít. Ještě by to na mě hodili...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma zakázkový list

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]