Nejste přihlášen/a.
Nadpis je blbej vím, ale nevím co lepšího tam napsat.
Potřebuju na svém autě vyměnit střední díl výfuku. Jenže je tam problémeček. Zadní a střední díl jsou zasunuté do sebe a zajištěné sponou. Ok spona se stejně urve a dal bych novou a od sebe to nějak vypáčím. Blbý je spoj středního dílu výfuku s katalyzátorem. Kat má v podstatě hned přírubu a v přírubě není šroub, ale šteft. Obávám se, že pokud na to půjdu silou a matici urvu i s kusem šteftu tak co pak s tím? Kdyby tam byl šroub tak ok lehce ho pak vytáhnu a dám nový. Jenže ten šteft pokud ho zlomím pochybuju, že půjde vyndat kleštěmi a odvrat akučkou by bylo na zázrak.
Nemám dílnu ani garáž takže to chci spáchat na parkovišti u paneláku.
Už jsem dostal radu polít šteft a matku brzdovkou, ale moc tomu nevěřím. Já zase dostal nápad koupit a použít takový malý hořák na malou plynovou lahev. Podle popisů má ten hořák mít teplotu až 1300 stupňů, ale od toho jsem byl odrazován kvůli plamenu pod autem.
Co myslíte jak by jste to udělali?
To s tou brzdovkou jako dobrým uvolňovačem platí pro starou červenou.
Nejlíp ohřát do ruda, pak s citem tahem, ne ráčnou ale vratidlem (namáhání šteftu pouze na krut, bez ohybu). Takhle nějak je nejmenší pravděpodobnost ukroucení. Opatrně s plamenem abys nezapálil auto , dobré je odstínit plechem, plamen směrovat podél výfuku nad kterým je šusplech a hlavně mít po ruce hasičák abys okamžitě stopnul první dýmání. Jak zahoří víc tak to akorát hasiči přijedou dohasit
Před montáží namaž mědí.
Odvrtat to jde v pohodě i aku pižlátkem, jen to chce dobrý vrták a mazat. Příp. navaříš matku a povolíš (to je lepší než odvrtávání)
Nebo se dá matka i naříznout a rozlomit...
Je otazka, zda neni lepsi zajet do servisu ted, nez az pak s napul rozpojenym vyfukem.
Povolovat spoje na zapacnem a zarezlem vyfuku je vzdy k vzteku a to i kdyz je auto na zvedaku nebo na montazni jame.
Pokud to uzvejknes na parkovisti u panelaku, jses v prdeli a stejnak to nakonec do toho servisu odvezes.
To samozrejme ano. Kterakoliv z moznosti se projevi v prvnich nekolika minutach a pak se da rozhodnout co dal.
Pokud z matice čouhá kus štefftu ještě ven,tak hlavně jej nezapomeň pořádně obrousit. Potom použít uvolňovač,VD či cokoliv takového a s citem zkusit. Pokud to přesto urveš,vyvrtáš to celkem na klid,to není žádná speciální ocel nebo tvrdokov. Ostrý vrták,pomalé otáčkyy a jede to jak po másle. Pro jistotu pokud nemáš,si kup závitníky.
S plamenem pod autem opravdu opatrně,pár takových už bylo...musel by jsi to nějak od auta odstínit,třeba plechem
... Nadpis je blbej vím, ale nevím co lepšího tam napsat ...
Většina lidí začíná typem auta na kterém to dělá, ale u tebe tradičně víme, že tě to pobuřuje .
Flexou uřezat. Nebo spoj trubky v trubce oslabit nařezáním výfukového spoje zestrany (vyrobit takové Včko a páčit mezi dvě trubky-plechy šroubovák a prostříkávat WD a zadním výfuk svěsit a spoj vyklat).
Šteft okartáčovat ocelákem a to pořádně, jinak při povolování matky půjde domatky bordel a bude se matka zakusovat do bordelu rzi a šteft se urve.
Před panelákem těžko radit. Záleží na výšce podvozku auta, jak se člověk vleze pod něj, na nářadí, které máš a dalších možnostech...
Nahřívej matky BP hořákem. V OBI mají i takové malé do ruky jak flaška od piva.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.