Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, je opravdu nutné projíždět garážované auto každých 14 dnů aby se navybila baterie?
Jak kdy, záleží na klidovým odběru a kapacitě baterky.. Mmch. kromě projetí existuje i nabíječka, bohatě stačí Lidlovka za pětikilo..
Projet je dobré auto které stojí venku (hlavně oreznutí brzd. kotoučů).
Pokud stojí dlouho na místě, tak je dobré občas popojet aby gumy nestály na jednom místě (v garáži stačí posunout o 20 cm). Nebo rovnou postavit na špalky. Pokud nastartuješ, tak chcípnout až po ohřátí motoru na provozní teplotu - za studena kondenzuje voda na stěnách válce atd. a když to takhle studený chcípneš a necháš tak koroze zajásá.
Obecně občas projet autu jen prospěje (pokud ho nemáš v depozitu)
Pokud máš auto s "chytrým dobíjením", tak musíš mít také chytrou nabíječku a ta určitě nestojí pětikilo. Obyčejnou nabíječkou můžeš baterii zničit. Existuje na to dost různých odborných článků na motoristických webech.
Nejde o poškození baterii, ale kompjútr (centrální jednotka řízení motoru), či další elektroniky v autě. Jen dva výrobci u nás prodávaných nabíječek uvádí, že umožní dobíjení bez odpojení akumulátorů. Bosch C3 a nabíječka Ctek.
Z LIDL-u nabíječkou mám špatnou zkušenost. Jiná verze než výše uvedená.
1) Když je akumulátor hodně vybitý, nenaběhne, tváří se, že není připojená.
2) Po 4 letech stejně se pokazila, byla EKO zlikvidována.
Nyní opět užívám historicky nejstarší a tím nejkvalitnější udržovací nabíječku před 40 lety vytvořenou do mrazů a na nulu vybité aku:
- zvonkový transformátor na 12V= tehdy za asi 40 Kč
- od trafa kabel se svorkami a v sérii zapojenou 2W žárovečku (Watáž se volí na maximální povolený odběr z trafa, v podstatě pojistka)
Jedna žárovečka má tři funkce:
- nesvítí - obvod není správně kontaktován nebo není v zásuvce 230V, možná spálené vlákno žárovky
- svítí jasně, zkrat na baterii nebo na káblu je zkrat na koncovkách = ochrana proti zkratu
- žárovečka slabě mdle červeně žhne - aku se správně dobíjí, intenzita ze zkušenosti ukazuje jak silně je aku vybité
Žádná elektronika, žádné pulzy (pulzní nabíjení) jež mohou mást dnešní auto-kompjútery; jen trafo, žárovka, kabel a koncové svorky. Spolehlivost.
1) hodně vybitou baterku vyhodnotí jako vadnou, proto nezačne nabíjet. Nechávat baterku až takhle vybít je chyba, to už dávno probíhá sulfatace... Když už, tak stačí "nakopnout" jí blbou nabíječkou aby stouplo napětí a pak se chytrá chytne..
2) u těch starých bez displeje odcházel mikrospínač přepínání, oprava je snadná za pár korun - jen vyměníš ten mikrospínač a funguje dál...
To chytrý dobíjení je jedno z největších kurvítek v autě a je dobrý ho vyřadit (stačí aby ŘJ neviděla stav baterky a dobíjení jede klasicky postaru)
U déle stojícího auta je dobré občas změřit napětí baterie, a nenechat klesnout pod 12,5V. Ta doba se nedá odhadnout, protože inteligentní nabíjení u novějších aut může způsobit, že po jízdě je baterie téměř vybitá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.