Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Test kabelů a cívky

Od: tim odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, dokázal by někdo poradit jak v domacích podmínkách vyzkoušet zda na automobilu jsou v pořadku kabely a zapalovací cívka, případně auto vykazuje jisté nedostatky.. mě de o to zda lze nějak otestovat zda cívka či kabely fungují na 100% jestě to mohou být i svíčky ale ty jsem měnil docela nedávno. Mám k ruce multimetr a touhu se něco přiučit:)

Děkuji za rady a pomoc

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Multimetrem jak u kabelů, tak i u cívky můžete zkontrolovat jen vodivost, tedy zda není kabel nebo cívka přerušená. Ovšem k tomu potřebujete znát u kabelu základní měrný odpor, abyste věděl, kolik máte naměřit. U cívky pak je třeba znát zapojení cívky, tzn. které kontakty/piny proti sobě měřit. Obecně vám více říci nedokážu.

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Pokud víš od kud kam kabel vede tak ho změříš ohmetrem musí být odpojen od spotřebičé aby se neuzavíral okruh a tys neměřil búh ví co
S tou civkou je to dle typu vozu že je vadna dokaže napsat diagnostika jinak se to moc měřit neda

A ještě to není ani 100%, protože to diagnostikuje závadu válce... Již jsem se setkal, že to byl zrovna i vstřik...

 

hodnocení

0x

Jestli je cívka dobrá nebo ne, tak to lze zjistit pomocí osciloskopu a to i prověřit kabely... Což v běžných podmínkách není pro laika...

Kabely změříš jenom obvod, vodič není běžným vodičem , ale takový grafitový provaz... Má zpravidla nějaký kiloohm...

Mluvíme o moderních odrušovacích kabelech... Staré měděné tu zřejmě neřešíme... Ale nezjistíš jak se chová izolace , tedy jak se chová kabel při vysokém napětí... Setkal jsem se, že kabel byl vadný (několikrát) a přitom byl měřícím přístrojem průchozí...

Jinak se běžně začíná výměnou svíček a kabelů... I kabely jsou spotřebák... Byť je každý se snaží za každou cenu aby je nemusel vyměnit...

Taky není cívka jako cívka, zpravidla když máš rozdělovač, tak cívka je klasickou cívkou, když máš zapalování bez rozdělovače a máš jednu cívku, tak to je zpravidla zapalování nazývané DIS, to má třeba starší FORDY, Renaulty, taková ta rampa na Fábii atd... Jsou to dvě cívky (u 4válce) kdy pálí dva válce najednou, je to zapojené tak, že každý vývod z cívky je zapojený na svíčku a obvod se uzavírá přes kostru (hlavu motoru). Na jedné svíčce je + a na druhé - . Samozřejmě vysokého napětí!

No a pak jsou individuální cívky pro každý válec a ty jsou s elektronikou (3 vodiče) nebo bez (2 vodiče)...

gornick

@hiawata ještě k těm individuálním cívkám, jsou i 4 vodičové, kdy cívka dává zpětnou vazbu do ŘJ o úspěšném zapálení jiskry. Mám to u Jaguáru z roku 2003.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]