Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pohvizdování a rachtání od podvozku (Renault)

Od: postcd® odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, Renault Megane 1. verze (asi 1999-2004), facelift 1.9 dCi, slyšel jsem v nižších rychlostech známé cvakání, které ustalo a nyní zase v nižších rychlostech (možná do cca 50-60km/h) slyším (v případě otevřených oken) takové melodické vrzání, připomíná to trochu cvrčka všiml jsem si, že na okamžik ustane při prudším zatočení doleva (do prava neustává). Po dojezdu po asi 150 km slyším i trochu slabé rachtání (opět je slyšet pouze při otevřeném okně a nižší rychlosti). Mám za to, že brzdění ani neutrál na oba zvuky nemá vliv. Pouze prudší zatočení doleva.

Poradili byste prosím na co se pod autem podívat, jak to vypadá a co zkusit. PS: Budu potřebovat měnit zimí kola za letní tak bych se podíval při tom a pak vám dodal další detaily, případně něco zkusil. Děkuji


doplněno 27.08.20 12:57:

nevím proč, ale po výměně kol na kola s letními pneu už ty zvuky neslyším

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirk*
hodnocení

1x

Měl jsem pravděpodobně stejný problém s Renaultem Laguna 2.generace r. v. 2001 a byly to silenbloky na zadní nápravě. Výměnu prováděli v servisu a museli sundat celou zadní nápravu.

hodnocení

Děkuji, zatím jste jediný kdo vložil názor na příčinu těch zvuků. Mě to tedy přijde divné, co by v tom silentbloku takovýmto způsobem a frekvencí vrzalo - čekal bych, že to vrzání bude v případě silentbloku (pokud tam vůbec může být) odpovídat terénu a nebude konstantní... přijde mi že to vrzání odpovídá něčemu co se otáčí a to silentblok není?

odkaz 1
odkaz 2

" Typickým projevem/..."
Auto se ovládá dobře a nezaznamenal jsem žádné změny v ovládání.

 

kimbert*
hodnocení

0x

Chtělo by to zjistit ,jestli ten zvuk jde ze zadní nápravy nebo přední,pokud od přední tak by to mohl být homokinetický kloub,často začne zlobit pokud je prasklá (děravá) manžeta.

hodnocení

Děkuji, díval jsem se na gumové manžety co jsou na té hřídeli předních kol (přední poloosa?) - dvě u každého kola (ty jsem mohl docela dobře prohlédnout (sundaval jsem kola kvůli výměně zimních za letní) a zdají se být v dost dobrém stavu. Ty manžety co jsou dále na hřídeli jsou zespoda kryté (kryt motoru?) takže jsem od sundaných kol dohlédl jen na jejich část a ta guma nevypadá špatně (nemusela by být děravá). Brzdové destičky se zdají mít více než 75% života před sebou.

Zjistit jednoduše jestli jde zvuk zepředu nebo zezadu nevím jak. Napadá mě akorát přidělat smartphone s nahrávací appkou na podvozek :) máte k tomu nějaký komentář, jak dál byste postupovali aby se zjistilo od kud zvuk jde a až to zjistím tak z jakého přesně místa?

 

mak*
hodnocení

0x

Těžko soudit podle popisu. Zkontroloval bych ložiska kol, čepy, ramena tyče stabilizátoru.

hodnocení

Jak přesně byste ty zmíněné části kontroloval (jaké příznaky byste očekával u každé z vámi zmíněných součástí?). Chtěl bych to také zkusit abych zjistil příčinu.

zatím jsem našel následující:

ložiska kol: "Ověření poškozených ložisek spočívá v provedení testovací jízdy, aby bylo možné zjistit, které kolo vydává charakteristický zvuk, který se pojí s tímto typem poškození. Poškozené ložisko bude během jízdy hlučet a tento zvuk připomíná narůstající šum nebo šoupání. Podstatné je, aby byl automobil testován při různém zatížení nejen na rovné cestě, ale také v zatáčkách. ... Statická metoda zase spočívá ve zvednutí automobilu na zvedáku a energickém točení kolem, o kterém si myslíme, že je poškozené. Poškozené ložisko bude vydávat výše zmíněný zvuk. Důležitá je také kontrola vůle, která se provádí zachycením kola nahoře a dole a následným cyklickým otáčením s ním." zdroj (z toho mi plyne, že toto není problém, potože v mém případě nejde o hlučení ani šum.)

čepy (asi myslíte kulové?): "Kulové čepy umožňují, aby se tlumiče vašeho vozu pohybovaly nahoru a dolů, zatímco kola současně zatáčí vlevo a vpravo. Po čase se kulové čepy auta opotřebují. Když se v nich objeví vůle, uslyšíte zepředu auta cvakání, jak kloub poskakuje v uložení. Pokud naopak zatuhnou, řízení ztuhne a vy při otáčení volantem ucítíte v jistém místě odpor. Může se také objevit vrzání a skřípání. Naštěstí lze opotřebení kulových čepů snadno a rychle zkontrolovat dříve, než se projeví problémy s řízením či funkcí tlumičů." zdroj (z toho mi vyplývá, že špatné čepy by se měly projevovat spíše nepravidelnými zvuky odpovídajícími terénu, ne pravidelným zvukem, který popisuji? leda že by to vrzalo kvůli minimálním nerovnostem na asfaltové silnici)

ramena tyče stabilizátoru:?

 

hodnocení

0x

Podobného cvrčka jsem taky hledal, příznaky skoro stejné. Nakonec to bylo horní uložení tlumičů přední nápravy, pružné uložení bylo vyžvejkané a způsobovalo ty zvuky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]