Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak to máte z řazením?

Od: kolja odpovědí: 19 změna:

Ahoj potřeboval bych poradit od zkušených řidiču jestli někdo máte 1.9 tdi v kolika otáčkách řadíte aby autu bylo nejlépe a neničil se motor díky.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Na plyn musí reagovat motor hladce. Dle toho otáčky. Když ti řeknu řaď při 1300 a zrovna pojedeš do kopce, tak je to ptákovina. A když budeš naložen a nebo v 5ti lidech, tak je to zase jinak.

Navíc u některých rychlostních stupňů se to bude trochu lišit, kdy přeřadit.

 

hodnocení

3x
avatar promon

Ale to přece nejde udělat si čárku na otáčkoměru a striktně řadit při stanovených otáčkách. Jezdím už dlouho a už v autoškole jsem se naučil jet ,,na ucho´´ prostě netrápit motor přetáčením ani podtáčením. Stejně tak když třeba hodlám předjíždět tak v případě potřeby podřadím a vytočm motor i ke 4tisícům, jinak samozřejmě přeřazuji dříve. Jinak právě škodovky, ale nejen ony, i můj současný Peugeot má jakýsi indikátor vybízející k přeřazení - ovšem i ten bych nebral moc vážně, protože v rámci jakési pseudoekologie nutí k přeřazení ve zbytečně nízkých otáčkách.

fugass*
Ten rádce na řazení radí v otcově Polu 1.2 řadit 5ku při 45km/h. Takže věc opravdu na nic.

Jojo - ekologie si žádá své. *smich*

 

fugass*
hodnocení

2x
Až budete mít najeto tak budete řadit automaticky podle ucha. Ale řaďte tak, aby nebyl motor podtáčen. To je tak, aby se netloukl v malých otáčkách. Poznáte to dle vibrací a neochoty táhnout. A dle podmínek. Pokud přijíždíte ke kopci a chcete řadit 5ku,tak to vyjeďte na 4ku. Motor bude mít více síly a v polovině kopce nemusíte podřazovat když už nebude moct. Pochopitelně ne mírný kopec. Ten přejedete na 5ku v pohodě. Atd atd...

 

hodnocení

1x
avatar mikihans

Sice mám dvoulitr, ale řadím zhruba od 2000 do 4500 otáček, dle potřeby.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Jezdím už 1/2 století, nejrůznšjších aut jsem vystřídal hafo (služební i soukromá), ale nikdy jsem neřadil podle otáčkoměru. Ddřív v autě ani nebýval a pro mě by tam nemusel být ani dnes. Vždycky jsem řadil výhradně podle sluchu. Má to výhodu, že se můžu plně věnovat situaci na silnici a nemusím každou chvíli čučet kamsi na palubní desku. Často řadím podvědomě, aniž bych si to uvědomoval.

V posledních 2 letech mám automat, takže řazení řešit nemusím. Dodnes jsem si ale úplně nezvykl a občas při tom správném zvuku motoru podvědomě šátrám po řadící páce;).

Stepm - mýlíte se. Motor se ničí jak při přetáčení, tak ještě víc při podtáčení. O větší spotřebě (kupodivu) při neúměrně nízkých otáčkách ani nemluvě.

 

hodnocení

1x
avatar ferax

Řadím vždy bez přemýšlení, prostě automaticky. Jediný rozdíl je při rozjezdu do kopce, tam je potřeba trochu víc přidat, ale zase je to dáno sklonem vozovky. Vše je o zkušenosti.

 

hodnocení

0x
avatar ingbratwurst

No nezbyva, nez doporucit automat...

 

hodnocení

0x
avatar jenyk

Časem a vcelku brzy se naučíš čadit podle ucha a pak úplně automaticky.

Pak si třeba koupíš automat a budeš mít řazení vyřešený. Vřele doporučuji.

 

bulik*
hodnocení

0x

Jezděte tak, aby otáčky motoru se zařazeným rychlostním stupněm nebyly nikdy pod 1500/min. To znamená řadit nad 2200 ot./min.

 

hodnocení

0x

Motor se neničí, ať řadíš jakkoliv. Ale pokud ho držíš v nízkých otáčkách, ničí se dvouhmotový setrvačník.
Prostě jezdi nad 1500 otáček a neřeš. Ta 1.9 TDI už bude mít beztak na hrbu tolik, že je to fuk.


doplněno 12.04.20 22:44:

Radši dbej na pravidelné výměny oleje a občas to pořádně protáhni, neboj se vyšších otáček.

Ale ničí. Co třeba rozvodové řetězy? Motor má spousty provozních vůlí, které vymezuje olej, ale rázy vůle zvětšují.

K opotřebení dochází.

fugass*
Rány při podtáčení ničí šály, ložiska... Je toho dost. 1500 a více je pravda.

"1500 a více je pravda"

Jak u kterého auta. Do nedávna jsem měl Jeep 2,5 TD a při 1500 otáčkách na 5 to jelo skoro 100 km/h. Přes 2000 otáček už pro ten motor bylo skoro smrtelných.

 

Bavíme se tady o 10 - 20 let starém autě, které je nejspíš několikrát stočené a ke kterému se předchozí majitelé chovali kdovíjak. Stejně se na něm postupně vysejří všechno. Že je vhodné řadit a pracovat se spojkou tak, aby nedocházelo ke škubání a rázům, to je snad jasné. ;)

feka

magdon, otázka je na 1.9 TDI, ne na teréňáky 2.5

pak je 1500 otáček skoro až málo, běžnou jízdou je vhodné udržovat otáčky kolem dvou tisíc

stepm - " že je vhodné řadit a pracovat se spojkou tak, aby nedocházelo ke škubání a rázům, to je snad jasné"

Ale tady nejde o práci se spojkou a škubání při jejím nesprávném použití. Zmiňované rázy a vibrace se týkají klikového ústrojí při přetěžováním motoru v nízkých otáčkách, se spojkou to nemá nic společného. Tím trpí ojniční ložiska, lágry a rozvody.

:-D vaše starosti bych chtěl mít :-D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma řazení v autě

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]