Nejste přihlášen/a.
Zdravím v blízké době budu dělat novou technickou na automobilu Peugeot 206 1.1. Nejvíc se bojím měření emisí, z posledního měření mám hodně vysoký koeficient lambda. Auto prošlo o 5 tisícin, protože maximum pro lambdu je 1,03. Chtěl bych se zeptat co se tou lambdou v tomto případě vlastně měří a jak tuto hodnotu můžu regulovat/snižit. Děkuji všem za pomoc
Lambda sonda je čidlo složení výfukových plynů a zřejmě bude vadné. Nutno potvrdit diagnostikou. Nové může stát klidně 5 tisíc. Ale z vlastní zkušenosti vím, že technici to zase tolik nehrotí a ke starším autům jsou schovívaví, pokud z výfuku zrovna nestřílejí plameny nebo nečadí jak tatra v kopci. Důslední jsou hlavně u dieselů. Zatím to neřešte, přinejhorším dostanete technickou na měsíc a pak to dáte spravit.
Hodnota lambda v protokolu není lambda sonda .
Hodnotu lambda (složení výfukových plynů) ovlivňuje funkce katalyzátoru, netěsnosti ve výfuku, přítomnost částic z nespáleného paliva, nesprávná funkce kyslíkového sensoru (lidově lambda sondy).
Hodnoty v protokolu jsou zjištěni emisním testerem, který plyny do sebe nasává hadičkou z výfuku.
Chybu kyslíkového sensoru na autě (lambda sondu) zjistí jen diagnostika auta nebo osciloskop připojen na ní). Nejde jen o většinou přepálené tělísko výhřevu lambdy, ale i o pomalé reagování na směs (tzv. líná).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.