Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
uvažuji o koupi auta hlavně na dojíždění do práce. Vzdálenost do prace je 50 km, cca 80% po dálnici. Rozpočet je 100 000 Kč (lze i do 150 000 Kč). Hledám auto, které by mělo nízkou spotřebu a bylo by spolehlivé.
Rád bych ocenil odborné tipy.
Děkuji.
Já bych vzal něco od Fiatu nebo Renaultu. Příplatek za novější auto nemusí být nutně výhoda takže bych si vystačil s částkou do 100 tisíc a zbytek bych nechal na chyby, kterých si nevšimnu při koupi nebo všimnu a raději si to opravím sám než, abych hledal něco v "TOP" stavu co se za týden rozpadne.
LPG jsem měl v práci spotřeba 12/100 a když bylo v servise což bylo docela často tak s naftou při stejné rychlosti, ale ještě rezervě ve výkonu jsem jezdil za 6,5 což je v podstatě polovina a nemusíte řešit hromadu blbostí a hledat někoho, kdo to umí opravit. Nalezení někoho, kdo umí opravit plyn je totiž ještě složitější než u benzínu/nafty.
Když úsporné, tak jedině na plyn. Proč doporučujete nafty a benzíňáky?
Do 100k dostanete luxusní auto na plyn - ať LPG nebo i CNG.
Technická stojí stejně, těsnost se nemusí kontrolovat, auto má stejný výkon, spotřeba stejná jen lpg stojí polovinu, nádrž místo rezervy, podzemní garáže nepotřebuji. Máš tam ještě nějakou hloupost?
Zase kecy. Technická na plyn je často o cca 100,-Kč dražší než normální, zrovna tak emise. Jednou za 10.000km nebo jednou za rok se musí nechat udělat revize soustavy (kontrola těsnosti), stojí obvykle 300-400,-Kč. Motor má o něco nižší výkon, u motorů od 1,6l výše se to většinou objektivně nepozná. Spotřeba je obvykle o 10-20% vyšší podle stylu jízdy, ovšem když pominu současný nenormální cenový stav, kupuji plyn většinou za cca 40% ceny benzínu. Nádrž místo rezervy ano, ale pokud chceš mít jistotu, zabírá místo v kufru ta rezerva. Podzemní garáže tu nebudu rozmazávat, občas v nich legálně parkuji.
Pokud by se někomu něco na mých připomínkách nelíbilo, podotýkám, že na plyn jezdí, přes 20 let, jsem v těsném kontaktu s mým plynařem a s několika známými, kteří na plyn jezdí. Takže ty připomínky berte jako mé zkušenosti podpožené zkušenostmi mého plynaře a těch známých.
Však škodovka přiznává, že nucená neekologická elektrifikace brání výrobě ekologických plynových aut.
Mám už čtvrté auto na plyn. První jsem rozflákal. Druhé shnilo. Třetí (VW) skončil na líném servisákovi, který mi tak dlouho opravoval zkorodovanou pojistkovou skříňku, až ztratilo smysl to opravovat. A teď s Citroenem na CNG směle jezdím mnohatisícové trasy po západním i východním zahraničí.
Jestli je technická dražší nebo ne ani nevím, dávám to vždy svému plynaři aby to zařídil. Rozhodně rozdíl pár korun by byl zanedbatelný. A jak píšu jinde - více práce se mnou servisáci mají když "jsem šikovnej". A samozřejmě když odejde něco co odchází po desítkách tisíc kilometrů na každém autě.
Auto na LPG má každoroční revizi tlakové nádoby. Technická jsou dvojí emise - na plyn a pak na benzín. Dále je auto na plyn obecně mnohem dříve opotřebené a tím vznikají náklady. Buď opravit nebo hodit do šrotu. Proto se toto nějak zvlášť nerozmáhá. Ty škody jsou vyšší než ekonomický přínos. Kdyby to neplatilo, prodej by byl v řádech vyšší.
Souhlas s předřečníkem.
Každoroční revize znamená očuchání vnitřku auta specielním čidlem, které upozorní na případný únik plynu. A samozřejmě optická kontrola, zda někde není evidentní problém.
Tlakové nádoby se nekontrolují, mají akorát omezenou životnost podle typu cca 10 - 20 let.
Emise jsou sice dvojí, ale dělají se zaráz na jednom pracovišti.
Mám Citroena s CNG - a servisáka navštívím když tomu něco urvu nebo jinak poškodím. Na plyn mi šáhne jednou za rok když si řeknu že bych měl splnit zákonnou povinnost.
A opotřebení? Auto jsem koupil když mělo 150000, teď má po několika letech o 100 více. Opotřebení je vyšší, protože s tím hodně jezdím a občas se holt povede to trochu promáčknout.
Na LPG mám 4. auto. Spotřeba stejná jako v benzínu, výkon stejný. Když jsem jezdil s Formanem dálkové v 5 lidech,dala se udělat menší úprava na seřízení a pak nebyl problém 150 po dálnici trvale při spotřebě do 10 litrů plynu.Momentálně Fabia na městské poskakování (denně cca 50 km po městě) bere kolem 6 l plynu + 1x měsíčně benzín za 300,-
1x za rok revize - "očuchání" za 200,- 1x za 3 roky výměna membrán (500),po 10 letech výměna nádrže(4500).Motorový olej po 15 tis., svíčky po 30 tisícách
@k2
Vidím že zase jeden co ví všechno líp a škodovky jsou nejhorší auta.Bohužel z důvodu ochrany osobních údajů nemůžu poskytnout nacionále svědků
Forman/Favorit s karbutátorem jezdí trochu líp než pozdější BMM
Mimochodem řeč byla o srovnání nákladů benzín/LPG , při ročním nájezdu 15 tisíc km za mě jednoznačně LPG
@nunici:vsechno lip rozhodne nevim a nikde netvrdim, ze skodovky jsou nejhorsi. Jen jaksi neverim Vasi pohadce o formanu obsazeneho 5 lidmi, co jede trvale po dalnici 150km/h. Na to ten motor fakt nema...
Tachometrových ano, ale v reálu to bylo tak 130 max. 140, trvale víc to bylo týrání.. FAvorit poslední verze stříkačky takhle jezdil na dálnici po rovině, to kopce to zpomalovalo i s podřazením :D
Levný slušný auto např. Tipo s 1,9 JTD
A jhinak ply opravdu obvykle mívá dražší technickou, ale těch pár stovek rozdíl se zaplatí na spotřebě.. Mimo to svíce, přimazávání, některý auta rady podpalujou ventily, rezerva v kufru atd...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.