Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava - havarijní pojištění

Od: chipanka odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, chci se zeptat, jestli nemáte nekdo zkušenost s opravou auta hrazeného z havarijka.

Cca před rokem jsem při parkování nalomila nárazník. Pán, který mě u toho viděl, říkla, že stačí jen svařit a zalakovat.. Tak jsem to neřešila s tím, že nechám udělat před prohlídkou STK. Jenže v servisu (před STK) mi mechanik řekl, že tam je něco urvanýho a že to bude tak cca za 25 tisíc, což se mi před vánocema nehodilo. Dohodli jsme se, že to opraví zatím provizorně. Nahlásila jsem na pojišťovnu (Generali) s tím, že mám prozizorně opraveno.. Odpovědí mi bylo, že neví, jak se na to bude nahlížet, jestli opravdu bude stačit uhradit jen spoluúčast a ať se domluvím, že předtím než servis opraví, zavolají likvidátorovi, jestli to teda mají opravit (abych se pak nedivila a neplatila dardu). Nicméně jsem zavolala do smluvního servisu, kde mi řekli, že tyto nejasné případy nedělají, ať si domluvím přímo technika z pojišťovny k tomu.. Dohledala jsem fotku rozdělanýho auta ze servisu, kde mi dělali provizorní opravu - ještě před tím, než to opravili.. Nemáte někdo zkušenost, jak to v takových případech chodí?

Děkuji moc.

Ch.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nickys
hodnocení

1x

Co vlastně řešíte? Nahlásila jste pojistnou událost, která se opravdu stala. Auto postavte do autorizovaného servisu, a tam vám jej opraví. Zařídí si i toho likvidátora.

Pojišťovna potom zaplatí celou částku opravy mínus 5000,- spoluúčasti. Těch 5000,- doplatíte vy a vezmete si opravené auto.

Upozorňuji ale, že příští platba pojistného se vám prodraží. Nejspíše si pojištˇovna vezme zpět kousek toho, co vám vyplatila. Alespoň tak to bylo v mém případě. Prý "Jo pane, vy jste měl událost". Taky mám All Risk, ale spoluúčast jen 1000,-

dopl. To co píše kamaz má taky něco do sebe. Pojišťovny jsou lupiči,snaží se vykroutit.

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Chodí to tak, že v každém případě to musí vidět technik pojišťovny. Něco bude chtít vidět osobně, něco mu snad bude stačit nafocené. Čím dříve a čím více to uvidí, tím lépe. Pokud je tam něco urvané, tak by měl mít možnost vidět co a jak je urvané. Likvidátor Generali podle mých zkušeností pracuje velmi rychle. Nepíšeš jak máš staré auto - a jestli třeba nemáš verzi havarijního pro starší vozy. Já měl právě havarijko ve verzi Retro pro starší auta, tam je přímo ve smlouvě plnění rozpočtem a tak jsem pár dní po prohlídce technikem dostal peníze na účet. Spoluúčast je v tom případě zanedbatelných 1000Kč.

Pokud máš novější auto, tak možná budou chtít proplatit přímo servisu - to už uvidíš z toho co ti napíše likvidátor. Jen ještě upozorňuju, že na likvidátora se nijak nedostaneš - telefon na ně pro klienty není, jen univerzální telefonní linka.

 

chipanka
hodnocení

Mám trojkovou Fabii a havarijko all risk (což by mělo teoreticky zahrnovat vše) se spol. min. 5000kč. Spíše mi jde o to, že jestli to je částečně opravené tak, aby bylo pojízdné, jestli se z toho můžou vykroutit a uhradit míň a já bycch musela platit víc. Jelikož se jedná o autorizovaný servis, bude to pěkná pálka.. Proto když by to bylo moc a oni opravdu řekli, že budu platit víc, jestli to už musím nechat opravit přímo v tom autorizovaném servisu. Protože takhle bych to dala do nomrálního servisu.

Takže nové auto... Především se podívej, zda máš ve smlouvě zatrženou možnost "Akceptace doporučené opravny"- ale asi ano, snižuje to cenu pojištění. Pak se zeptej, jestli tvůj servis náhodou nepatří mezi smluvní servisy Generali.

Bohužel, po stránce likvidace běžní pojišťováci většinou vaři z vody, eventuelně ze zkušeností které se k nim dostanou. I informace ze školení nejsou většinou zela úplné. Takže bych být tebou zavolal na klientskou linku Generali a zkusil se vyptat co a jak. A zda je ve tvém případě možné plnění rozpočtem (pro využití v neznačkovém servisu je to většinou výhodnější).

Jo, smulvní servisy si najdeš (zkontroluješ) na generaliceska.cz/...

 

kamaz007
hodnocení

0x

Pojistnou událost lze nahlásit až (tuším) 3 roky zpětně. Takže s nahlášením událsoti problém nebude.

Pojišťovna může krátit plnění. Mohou říct, že provizorní oprava navýšila cenu "standardní" opravy nebo že jste to měli opravit hned v prosinci a že provoz s provizorním poškozením způsobil další škody.

Zavolejte do pojišťovny, přijede technik, vše sepíše nafotí a pak se vám ozve likvidátor, který vám řekne kolik vám zaplatí a jak postupovat...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]