Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní pneu v létě

Od: lenulakr® odpovědí: 42 změna:

Prosila bych o radu,letos to zatím vypadá, že autem v létě moc nenajezdím,co by se stalo,kdybych auto nepřezula? Mají zimní pneumatiky vliv na jízdu třeba v horku? Zimní pneu jsem dávala na zimu nové. Dík za radu.

 

 

42 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x

Pokud nejsi typ "závodník", pak se nic nestane. Jen budou trochu rychleji (ale ne katastrofálně!) v letních podmínkách ubývat.

hodnocení

Děkuji,nechám je.

 

hodnocení

7x

Bude delší brzdná dráha. Guma víc gumuje a klouzne. Ale jen při vysokém tření při brždění z vyší rychlosti a při vyžší teplotě asfaltu. Jinak bude spíš rychleji ubývat. Já jezdím celoročně zimáky (najedu 10 000 na soukromém autě). Raději si za 4 roky koupím čerstvé a nové zimačky, než trápit zimáky 8 let staré, které nefungují, byť vzorek ještě mají.

Za normálního stavu by se ještě slušelo podotknout abys si dala pozor při cestě na dovolenou. Jsou státy které zimní pneu v létě pokutují. Vzhledem k tomu co se teď děje to ale nevypadá že bys se autem do ciziny mohla vypravit takže, jako bych nic neřekl :)

Tak jsem se na to trochu podíval a všude se píše, že pokuta za zimní pneu v létě hrozí v Itálii, nikde není zmínka o jiné zemi. A navíc jsem našel upřesnění, že i v té Itálii ta pokuta hrozí jen v případě, že použité zimní pneu mají nižší rychlostní index, než je nejvyšší rychlost vozidla. Takže nejspíše zas jedna dobře nafouknutá bublina*bzum*

Já mám na Polaris 3 index T což je 190km/h, takže s rezervou přesahuji konstrukční rychlost 160 na Felině :)

hop®

*palec* Tááák !
Jezdil jsem na "služebně-soukromé" dodávce zimáky celoročně, teď mám nějaké levné univerzály. Sice se v létě asi sjíždějí víc, ale šéfík ušetří za přezouvání. A když už člověk má ten volant za desítky let trošku v ruce, tak umí odhadnout situaci a gumy...
- nebude přece s dodávkou plnou vercajku jezdit zatáčky "šejdrem", protože by pak tejden hledal šroubovák...
- nebude se lepit na "prdel" nervákům, kteří místo aby sundali nohu z plynu tak rovnou hamtnou na brzdu - opět nastává hledání šroubováku...
- nebude lítat na dálnici s Jumperem přes 180, protože pak to žere přes 10l/100km, a na soukromých cestách to po mně šéfík chce zaplatit, šmejdík jeden...
:)

 

hodnocení

3x
avatar milancukrar

Jsou lidé, kteří Vám to nedoporučí, ale zním mnoho lidí, kteří jezdí na zimních celý rok.

Nic se Vám nestane, pokud budete jezdit stále.

hodnocení

Taky děkuji.

Když je třeba dojíždím zimáky v létě - za posledních asi 12,15 let? jsem je minimálně 8 letních sezon dojížděl-nepocitoval jsem žádné "nectnosti" jak je psáno v odpovědích dalších rádců ,mimo sjíždění i když ani to zase nebylo tak kritické jak jsem původně myslel.Ale hlavně jsem na zimních jezdil rychleji než na letních.

diesel, naprostý souhlas. Komu se v únoru, březnu a dneska jezdí špatně na zimákách, když bylo i 20°C.

Normální řidič to zvládne, pirát silnic, co jezdí na hraně možností, může mít problémy.

 

hodnocení

3x
avatar dabel
Nestane se nic krom toho že se ty zimáky budou rychleji opotřebovávat
Ja loni taky nepřezul neb sem ty zimaky tkzv. dojížděl a že sem na nich pomalu nejezdil
Pokud má člověk v hlavě mozek a neni extrémista neni čeho se bát

 

joudic*
hodnocení

3x
jezdim jen na zimacich

 

mak*
hodnocení

3x

Když se zeptáte v pneuservisu, tak vám řeknou, že jste sebevrah, protože chtějí prodávat. Ve skutečnosti můžete bez problémů jezdit na zimákách celý rok. Nedoporučoval bych to jen v případě, pokud jezdíte dlouhé trasy po dálnici, tam by se vám projevilo zvýšené opotřebení.

Konec konců když je v březnu 20°C tak na nich jezdit musíte, tak čemu by mělo vadit ježdění při 20°C v červnu.

Pokud je v březnu 20 stupňů, tak na nich samozřejmě jezdit nemusí, pokud nejede v úseku s povinnou zimní výbavou. Já se většinou ani na podzim moc do zimních neženu, obzvlášť letošní zimu, kdy jsem jezdil na letních ještě měsíc.

mak*

Čekal jsem, že se nějaký rejpal ozve. Ano, na letních pneu teoreticky můžete jet i v lednu, ale nejezdím s F1, abych přezouval denně podle počasí. Celá ta šaškárna kolem zimních pneu je jen lobby prodejců. Já jezdím 40 let, dokud to nebylo povinné, tak jsem zimní pneu neměl a nidy jsem neboural. A na druhé straně jsou lidi, kteří bourají nezávisle na tom, jaké mají gumy. Netvrdím, že na to gumy nemají vliv, ale v první řadě je to o lidech.

 

hodnocení

2x
avatar promon

Pokud jezdíte skutečně málo a po městě, není třeba to řešit. Je ale pravdou, že ,,vliv na jízdu´´ tam skutečně je a ne zcela zanedbatelný. Jednak je auto hlučnější, spotřeba je vyšší a co je z mého pohledu nejhorší - hůř to brzdí a obecně to hůř drží na silnici. Což sice zřejmě nepoznáte při cestě dlouhé kilometr padesátkou po městě, ale zatraceně je to znát třeba na dálnici ve 130km/h, kdy auto před Vámi na letních zastaví a dojížděč zimáků mu udělá návštěvu kufru.

No a třeba v Itálii jsou za jízdu na zimácích v létě slušný flastry - jeden můj kolega by mohl povídat *smich*

asd1

Tohle platí pro nový zimáky s vysokým vzorkem = dlouhýma lamelama které se ohýbají.. Pod 4mm kdyzimák jde na letni dojetí to prakticky mizí a je to podobný sportovní pneu s měkčím vzorkem. Ovšem v testech dají do srovnání samozřejmě novou, aby proti letní prohrála *smich* Ale existuje i test ojetých kde se potvrzuje že ojeté zimní jsou v létě OK.. Mmch. "prémiová" ojetá zimní je ne tom líp než "čínská" letní funglovka, a to hlavně na mokru. horší je aquaplanning (nízký vzorek).. Vyšší spotřeba je nesmysl, naopak na zimních mám spotřebu menší (letní mám o centimetr širší pneu = je těžší kolo = "setrvák" + větší valivý odpor). Hluk taky, ten je srovnatelný. Zvýšené opotřebení taky moc nepozoruju a i kdyby tak co? Beztak je v zimě už na prd..

U zimáků v letním období v itálii jde o rychlstní index - musí být stejný jako pro letní pneu, takže pokud letní má mít H, tak zimní T být nesmí. Sice existuje Vídeňská úmluva, ale dohaduj se s italským chlupatcem... Docela legrace, když jedeš v dubnu přes Alpy - na Fernpassu tě skásnou že nemáš zimní, přejedeš brenner a i na sněhu tě italové skásnou že máš zimní s indexem T *smich* Co vim, tak jim na dánici v létě pár zimních buchlo, tipuju kvůli pomalému defektu/ podhuštění.. Tak moudrý ital nařídil rychlostní index.. To aby se tam na podzim / jaře vozily dvě sady pneu. *zed*

Ono to není jen o lamelách. Zimáky mají jiné složení běhounu, jsou určeny pro nízké teploty, směs je měkkčí. Proto se za vyšších teplot rychleji ojíždí a blbě to brzdí.

Ale jak jsem psal - dost řidičů se nedostane do situace, aby to poznali.

asd1

Ta měkčí směs brzdí hůř i na formulích a rallye kárách? ;)

A směs taky tvrdne, dva roky starý zimák už je o dost tvrdší než nová guma...

Když už guma na další zimu není, tak nechávám na léto až do 3mm - vyšší spotřeby, výrazně horších vlastností nebo většího ojíždění oproti letním jsem si nevšiml.. A to jezdim i svižně resp. v autě cvičim i krizovky (samozřejmě když je na to prostor, pako který driftuje mezi autama fakt nejsem)

 

hodnocení

2x

Nestane se nic, asi se budou rychleji sjíždět. Když jsem kdysi zimní dojížděl, tak auto v horku na suché silnici výrazně víc "plavalo". Poprvé mě to dost překvapilo, byl to velice citelný efekt, pak jsem to už čekal. Od té sezóny už zimní nedojíždím.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Před časem jsem koupil starší auto a na zimu jsem k němu dokoupil nové zimní gumy. Teprve po nějakých 6 letech jsem si ty původní gumy (když se začínaly drolit ;) a já začal uvažovat o nových) lépe prohlédl a zjistil jsem, že celé ty roky jsem 2x ročně přehazoval jedny zimní gumy za druhé zimní gumy (tedy celá kola, takže s gumama se nehýbalo). Žádný problém jsem za jízdy nepozoroval, akorát, že ty staré už na sněhu víc klouzaly.


doplněno 08.04.20 08:14:

Ještě doddám, že ty staré zimáky byly už natolik ztvrdlé, že se i v létě sjížděly minimálně a proto mě vůbec nenapadlo, že by mohly být zimní.

 

hodnocení

1x

Obecná pravda není. Jsou situace, kdy jsou některé zimní v létě lepší než některé letní a naopak. U některých kombinací to platí vždy.

Jediné, co se dá čekat je to, že zimáky s vysokým vzorkem budou v létě v zatáčce víc "plavat" a s některým ABS budou mít delší brzdnou dráhu. Ale je pravděpodobné, že se najdou ještě horší letňáky.

 

hodnocení

0x

Říká se, že letní gumy mají lepší jízdní vlastnosti už od nějakých +5 °C, ale občas jsem taky v létě zimáky dojížděl a žádný rozdíl nepoznal. Akorát v zatáčkách krásně pískaly. Kámoš naopak jezdil na skorosjetých letních i v zimě (když se to ještě smělo, a to byly pořádné zimy) a taky neměl problém.

Tak jestli bydlel v Praze, kde napadli 2cm sněhu, tak věřím, že problém nebyl *smich*

hop®

Dřív se jezdilo na letních furt, jenže Š100 to zmákla díky koncepci i na horách a Žigul s dvouma pytlema cementu v kufru nějak taky...
... ale bylo to i o rychlostech jízdy, těžko to srovnávat...

asd1

Dřívější letní byly jiné než dnes, vzorek byl spíš dnešní celoročka.. Navíc byl výrazně menší provoz a míň se jezdilo.. A taky bylo normální že se do kopce každou chvíli tlačilo, to dnes taky moc nevidíš.. Schade měla motor i pohon vzadu, tak logicky vyjela hodně i na slikách...

Na vlastní oči jsem viděl, jak krosí s feldou po louce v 20 cm sněhu. Je to tak 10 let.

 

olinl
hodnocení

0x

Souhlas s příspěvkem gumidek. Jezdím také celoročně na "zimákách" - Barum Polaris2 i 3, vydrží 4 sezony/roky (vzorek 9 mm do sjetí na 4 mm), jsou v létě hlučnější, pískají při čtyřicítce na kruhovém objezdu a nájezd/výdrž do 20ooo km. V létě (hlavně na dálnici) o trošku delší brzdná dráha a trochu nepohodlnější jízda než na letních. S tím sjížděním v létě si myslím že to není takové drama.

Ta Barumka 3 mi příjde spíše jako celoročka. Na zimu pro mě není vhodná ani nová. Nic moc nedrží (v extrémech oproti třeba Nokianu).

Ale Nokian na celoroční ježdění není. V létě by se sjel více oproti barumce.

asd1

Barum je na prd i jako celoročka v létě, to snad ani neni z gumy.. Kdo nevěří ať si zkusí za mokra kroužit po kruháči kdy se utrhne a pak to samý zkusit s pořádnou gumou... Podobně brzdná dráha..

Nejhorší byly Polaris 1 a 2, to byl fakt klenot dobrý tak na bruslení *smich*, novější jsou o něco málo lepší, ale do pořádné gumy to má pořád daleko...

Kdysi tu na tohle téma byla diskuze. Stále tvrdím, že Barum není dobrá guma. Měl jsem 2 a 3 Polarisku a je to pořád šmejd. Na běžné ježdění nevadí, ale na ostřejší jízdu je to na modlení.

 

asd1
hodnocení

0x

Jet se s tim dá, ale musíš počítat že nová zimní vysoký vzorek má dlouhé lamely které se ohýbají a pneu "plave" a má delší brzdnou dráhu. Ojetá zimní se vzorkem pod 4mm je něco jiného, tak se to už moc neohýbá a tenhle problém mizí. Jen se zase zvyšuje riziko aquaplanningu, pokud je vzorek pod 3mm tak to chce na hlubší ve vyšší rychlosti opatrně. Pozor v Itálii na rychlostní index, tam musí být stejný jako pro letní pneu.

Nových zimních je škoda, pokud máš letní tak to přehoď (celá kola).

 

hodnocení

0x

Zde najdtete odkaz na nicneříkající PR článek, jehož autor nepoužil jediný prokazatelný fakt ani jediné číslo (např. statistické srovnání), které by jeho bláboly prokazovalo.

Jinak přesto, co jsem zde k tématu již napsal, jako profiřidič OA pravidelně přezouvám zimní a letní gumy.:-D

 

hodnocení

0x
avatar regine

1) vyšší spotřeba paliva,

2) delší brzdná dráha,

3) při nehodě se k bodu 2) přihlíží, což se může prodražit (zejména v případě zranění)

4) v zahraničí je běžné, že spousta věcí není zakázána, ale pojišťovný Vám soudně "přišijí" částečné zavinění nehody, jako nevhodné pneu související s nehodou (něco jako ve Francii - zákonná tolerance částečného alkoholu, ale pro pojišťovny neplatí, napálí vinu na plno)

V létě na zimních a na lůetní jsem měl identickou spotřebu! tato stoupla jen v zimním období díky teplotám kolem a pod nulou a břečce na cestách jen o cca3 deci!

@diesel - Plně naložená zednická kolečka s "měkkou" gumou a "tvrdou" gumou, by Vám po pár hodinách práce vyvrátila vaše tvrzení.:)

asd1

Na zimních mám dokonce menší spotřebu než na letních, to vysvětlíš čím? Je to zase jen vymývání mozků abys zimáky se 4mm vzorkem vyhodil a utratil za nový... A při dojíždění zimáků v létě se zvýšení spotřeby nekonalo nikdy, stejně tak zvýšené opotřebení, obvykle je pod 5mm na zimu už nepoužívám a při 3mm vyhazuju, a ty 2 mm se ojely vždycky minimálně až tak po 10kkm..

Bod 3 je nesmysl, pokud pneu splňuje předpis tak se žádné prodražení nebo spoluvina nekoná. Podobně 4) zimní pneu v létě není nevhodná pneu, ale pneu která splňuje předpis. Itálie s rychlostním indexem je jediná vyjímka a podle Vídeňské úmluvy bys ve sporu uspěl nejspíš i tam...

 

Regine s plně naloženým zednickým NAFOUKANÝM kolečkem jsem jezdil kolikrát klidně i celou směnu,s nenafoukaným bych praštil do boudy a žhavil dráty aby dovezli nové nebo nahustili!.Vy si zřejmě ale pletete PODHUŠTĚNÉ pneu a ZIMNÍ pneu-hoooodně podstatný rozdíl.

Jo a nikdy nejezdím "zednická kolečka" ale jen jedno ZEDICKÉ KOLEČKO! i to tvrdé co se nehustí i když komfortnější je s bantamem správně nahuštěným!

Při nehodě nezaviněné se rozhodně k zimním pneu nepřihlíží. Vlastní zkušenost. Jezdím jenom zimní. Na Superbu jsem na nich najel 83 tisíc km. Byly asi už pod limit těch 4 mm. Nyní mám na jiném autě 35 tisíc na zimákách a jsem asi tak v polovině vzorku. Nevyplatí se mi přezouvat. Bohužel existuje povinnost zimních, tak jezdím zimní. Když tato povinnost nebyla, nikdy jsem zimáky neměl.

 

xenofob
hodnocení

0x

zimní kola nejsou měkké napříč celým vzorkem, jak se postupně sjíždějí odhaluje se tvrdší podklad, zimní kola jsou i v léte lepší na mokru a blátě, pokud jde o delší brzdnou dráhu, to je relativní pojem, pri klidném ježdění to řidička vůbec nepozná

takže jezdit se zimními koly v léte se dá, dělá to spousta z nás...pokud jd eo příčinnou souvislost možné nehody a obutých zimních kol, tu by musel někdo prokázat, a nevím jak by to chtěl uděalt, obrácena to funguje, když někdo bourá v úseku zimní výbava, nebo na sněhu , na letních opneu, je prokázáno porušení zákona...ale jezdit v létě na zimních nikdo nezakázal

Pokud někdo chce tvrdit, že zinmí pneumatiky mohou mít vliv na zhoršení následů nehody, pak já mohu tvrdit, že to dělá i ABS. A letní pneu v létě nařízeny nejsou, ale ABS ano ..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]