Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spotřeba u 1.2 TSI

Od: piro odpovědí: 31 změna:

Ahoj, měl bych dotaz na nějaký další motoristy kteří mají zkušenosti s motorem 1.2 TSI. Koupil jsem ojetinu Rapida s tímhle motorem 77KW 6.st manual. A překvapilo mě o kolik větší spotřebu mám oproti všemožným reportážím a recenzím. Všude čtu jak se s tím motorem jezdí za 6 litrů, ale já se na okreskách dostanu tak na 7.2 na dálnici tak na 7.8L . Nevím jestli s tím jezdím nějak blbě, ale se svou starou Astrou jsem jezdil za 7.3 a to ten motor žral olej jak utrženej ze řetězu. Moje otázka tedy je čím to může být, jestli jsem vážně takový nemehlo, nebo jestli na to může mít vliv automatická klima, která za slunečnýho dne už začíná chladit případně 17" kola? A nebo jsou ty recenze podmáznutý a je to takhle v normě?

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Se nediv malej motor kterej aby jel musíš točit a točíš žere
K tomu velky pneu zapla klima zas žere
Auto naložíš zas žere
Navíc je jetej takže možná lambdy už nechodí jak maj možná čidlo teploty už není co bývalo,třeba by to chtělo i nové filtry -vzduchový a palivový?
Když to vše sečteš tak seš tam kde seš
Stále platí objem ničím nenahradíš
koman

Neberte to špatně, ale nemáte vůbec pravdu. Mám se služebním 4hrnkem 1.2 TSI najeto osobně přes 110.000 a zkušenosti jsou takové, že je motor nadprůměrně úspornej, dokonce není problém jezdit dlouhodobě za míň než je v technickém listu. I v naloženém stavu, při klidné, předvídající jízdě max. lehce přes 6 litrů. Jsou to zkušenosti moje, uživatele. Doma mám felicii a ta vedle Rapida nejede a žere. Jediná výhoda Felicie je, že víc uveze, je zní asi o 150% lepší výhled a řízení je z nějakého důvodu zábavnější. Ale silou motoru a spotřebou...kam se hrabe.

Jakože ta Felda je příkladem toho, že neplatí objem ničím nenahradíš? :) Vždyť ta Felda má motor prakticky jako ten Rapid a ještě k tomu bez turba. Ale aspoň byla jednoduchá a lehká.

 

hodnocení

1x
Za mě je částečně chyba mezi sedadlem a volantem a taky v tom, že 77 kW je ještě motor z rozvodovým řetězem, tedy bez chlazených výfukových svodů.
Kombinace obou věcí dělá takovou spotřebu.
Třeba v Roomsteru, který má aerodynamiku lokomotivy (oproti Rapidu,že) jde úplně běžně jezdit za 5,5 litru, tož tak.
Kdo nevěří, ať mě pustí za volant...

 

hodnocení

0x
Taky samozřejmě záleží na stylu jízdy a hlavně kde jezdíš... Jestli po městě kde jedeš hodinu 10 km, nebo 200 km v kuse bez většího řazení... A 90km/v hodině... Tak to je zásadní rozdíl... Počet startů...

 

asd1
hodnocení

0x

S Fobií s litrem TSI 81 kW na okresce celkem v pohodě za 5,0, takže s 1,2 to pod 6 musí jít taky v pohodě, stačí jen trošku úsporně bez "furt brzda - plyn" Takže tam bude problém na motoru, buď lambda, čidlo teploty, termostat, skočený rozvod, zatuhlý brzdy atakdále..

 

koman
hodnocení

0x

Ahoj. Hele to je zvláštní z mého pohledu. Jezdím se služebním Rapidem 1.2 TSI 2016 spaceback ale 81kW 6 kvalt. Za 2 roky co sním jezdím (vyfasoval sjem ho při 25.000km) jsem najezdil služebně cca 110.000km, tedy myslím, že mohu říci že mám zkušenost. Kola tam mám R15, šíře je tuším 185, nebo 195mm. Teď palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu za posledních 3000km 5,9l/100km. Ale musím říci že jsou v tom jízdy s prominutím jako prase, ala na dálnici co to dá - tedy 4ka do omezovače, pokusy atakovat 200km/h apod. Osobně si myslím, že motor je doslova úžasnej. Rekord mám při noční jízdě po dálnici s nepovolenou rychlostí cca 75km/hod a 6 stupeň rychlosti 3,8l/100km. To je extrém, který je vcelku k ničemu. Ale s klidným svědomím mohu napsat, že klidnou jízdou jezdím běžně za 5,3 - 5,6 včetně města (Praha !) a na dálnici 100 - 110km/h (ideálka). Pokud jedu na spotřebu, není problém 4,9l když se hodně snažím i 4,5l/100km. Musím napsat ale, že auto je prázdné, jen já a vzduch v kabině. Těch Tvých 7,2 je šílenost, to je moje spotřeba prasáckou jízdou brzda plyn s skoro požadavky na maximální rychlosti na dálnicích. Nevím jak je možné, že máš takovou spotřebu, takhle mi žralo náhradní vozidlo 1.4 tsi a to jsem ho taky spíš honil. Jinak jezdím prakticky bez brzd TZN: předvídání, dojíždění s zařazenou rychlostí, zkrátka jakoby to auto bylo moje a chtěl bych aby dlouho vydrželo - ikdyž je to služebák, mám ho fakt rád. sem tam tomu schválně dám "italskou údržbu" proženu to na plný plyn, myslím že to ten motor taky chce, třeba na dálničních nájezdech řadím a zrychluju zásadně 2,3 a 6 - tzn. 3 skoro do omezovače, ať se motor protáhne. Ale pak hlavně klidně, ať si jen ševelí, min. otáčky 1700/min spíše ale 2000-2100/min, pouze když jedu na rovině absolutně bez zátěže nechám tam elektronikou požadovaných 1500/min (mimo dálnice samozřejmě). Jo a abych přiznal pravdu, jezdím trochu na přehuštěných pneu 2,4bar s prázdným vozidlem...to dělá podle mě tak 0,3l/100km méně, je to znát. V tvým případě bych řekl, že zcela určitě trochu zvyšujou spotřebu r17 kola, pak víc ale nevím. Dále jak jezdíž, kde (kopce, hory) a jak moc (já jezdím hodně po Praze, ale pak štreky po ČR) a kolik má tvoje auto najeto, když jsi to kupoval. Ale je to dle mého soudu 7,2 opravdu dost. Kdo jinak tenhle motor haní, je prostě a jednoduše blbej, hloupej, zabržděnej, extrémně omezenej, zkrátka pitomeček, já bych ho chtěl jako soukromý auto z fleku. jel jsem stím autem do Francie do hor ve 4 lidech, plnej kufr, rakev na střeše a naprostá spokojenost - spotřeba byla 6,5 litrů komplet (!) trasa (německé dálnice tedy 160km/h, švýcarsko na spotřebu 110kmh, francie hory). Pozdější třívalce jsou skutečně ještě uspornější, ale to je vše. Horší kultivovanost a extremně pomalu padající otáčky při přeřazení mně skutečně rozčilovaly. Zkrátka poslední varianty 1.2 TSI jsou skvělé motory, asi nejlepší co mohla škoda, potažmo VW do malého auta dát.

asd1

Jako jede to celkem hezky, teda kromě chcíplotiny z volnoběhu (aspoň ten litrovej tříhrnek).. Ale s chválením počkej až to bude mít 300 kkm a bude pořád v pohodě. A bude to tak u 90% motorů.. Mmch. pokud se tam něco pokaká, tak opravy nejsou zrovna laciná záležitost, pak veškerý výhody padaj.. Údržba taky neni za levno viz např. rozvody... Celkově zlatá klasická atmosféra euro 4 (ještě než vývoj začaly diktovat ekosluníčka).

 

piro
hodnocení

Díky za odpovědi. No nepotěšili jste mě.
jarin*

Možná s tím motorem jezdíte zbytečně ofenzívně. Uváděnou spotřebu mám s atmosférou 1,6, 97 kW, když jedu po okreskách pár desítek km dost svižně a začínám se studeným motorem. Na druhou stranu v létě plně naložený, venku 35° furt jede klima, 200 km kombinace dálnice a státovky (140,110 km/h) a končím na 6,3. Takže ta 1,2 opravdu žádný úsporný zázrak není. Ale jo je to turbo, já to musím nejdřív vytočit.

Podle mě pár desetin dělají ty kola. Na takový motor jsou technicky 17" kravina. Ale jde o vzhled, že? Klima může mít vliv. Čím slabší motor, tím víc je to poznat samozřejmě, to jsou další desetiny. Nejvíc bych připsal stylu jízdy. Nehaním, ale spousta řidičů neumí jezdit plynule a předvídat, což jsou stěžejní věci pro nízkou spotřebu. Ne se ploužit a brzdit provoz.

piro
hodnocení

Jak říkám se svou starou Astrou jsem jezdil za 7.3 což si myslím že na ten motor byla velmi hezká spotřeba. Tzn. řekl bych že jezdit plynule a úsporně docela zvládám. Ale tady mi to prostě nejde. Nu což už jsem volal do Škodovky jestli to je normální a i tam mi potvrdili, že to normální není. Takže se se asi brzy podívám do servisu.

jarin*

Ty údaje o spotřebách co všude v diskuzích a fórech padají, tak vždy beru s velkou rezervou. Jednak většina má sklon přikrášlovat. Pak jsou lidé, pro které je údaj na displeji po jízdě drogou, tj. mají vypěstovanou závislost to sledovat. Ale pak je rozdíl jak pojedu 30 km. Zda ráno z domu, se studeným motorem, do práce, po rovinách, do kopce, po dálnici, po městě. Nebo vezmu údaj po 30 km, když jsem před tím zahřál motor.

Dynamika auta, motoru předurčuje i spotřebu. Pružnější auto svádí k razantnější jízdě. Pokud se hlásíte k vyrovnané, plynulé jízdě a mimo městké popojíždění, pak asi něco bude špatně. Ale doporučil bych třeba auto někomu půjčit, nějakému klidnému řidiči?

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Pokud nemas KO lambdy sondy a cidla teploty atd atd... Tak stim autem jde jezdit za 6 v pohode. Bud to stim motorem neumis, nebo tomu nakladas.
piro
hodnocení

Kdyby byla KO lambda tak by mi vyskočila nějaká kontrolka ne?

asd1

Nemusí.. Funkci lambdy vidíš na live datech a nejlíp na osciloskopu... Stejně tak na live datech vidíš hodnoty z čidla teploty atd.

Osvědčilo se mi dlouhodobě VIF do benzínu, a občas s pořádně prohřátým motorem vyhnat pavouky z vejfuku = delší zátěž a nebát se krátkodobě točit až k omezovači (např. nájezd na dálnici a vytočit 2 - 3 k omezovači a pak dlouhý kopec) - vypálí se karbony a výfuková soustava + profoukne se to velkým průtokem spalin..

 

p
hodnocení

0x
Chvíli jsem se 77kw Rapidem (jeden z prvních) jezdil, na 17 kolech, žere o litr a půl více jak neoturbeny Fiat o stejném obsahu.
Tydenní městský provoz, jednou týdně vyjet mimo město 30 - 50km a spotřeba bylo okolo 8-mi, možná u více.
Určitě se dá jet za spotřebu kolem 6 ti litrů, ale to člověk musí jezdit do práce aspon 15 km po okresních silnicích.
V novější fabii je oturbena 1,2 o dost úspornější

 

molly
hodnocení

0x
Tak ja jezdila golfem 1.2TSI rv 2014. Mesicne kolem 4000km. Nejsem zrovna opatrny ridic, jsem bezne na hranici povolene rychlosti a casto i za ni. Spotrebu jsem mela kolem tech 6-6,5l. A to jsem predjizdec, tedy vecne razeni na 3 a plny plyn, stejne tak u rozjezdu nikde "neocumuju" a vystrelim. Zkratka tak trochu brzda-plyn. Auto bylo sluzebni, dost jsem se toho motoru bala, ale jezdilo to fakt pekne a za slusne penize. Je tedy pravda, ze mesto jsem jezdila minimalne, prevazne okresky prip dalnice tak max 50% z cesty. Tedy mne Vase spotreba zvlastni prijde. Pri servisu jsem mela pujcene totez jen novejsi, jezdila jsem s nim 2 tydny a spotreba byla obdobna - vic nez 6,5l to nebylo

 

kamaz007
hodnocení

0x

Kolik má auto najeto? Doporučení výrobce většiny lambda sond je měnit je po ca 100 tis km.

Kolem těch 100 tis km dochází u TSI k docela velkému zakarbonování motoru. Blbé je, že různá aditiva typu VIF nejsou u přímovstřikových motorů tak účinná (u nepřímovstřikových jde nezapálené palivo s aditivem přes vnější část ventilu, takže ho líp vyčistí).

Stačí levnější pneu s horším "ratingem" spotřeby, spínání klimy a můžeš být klidně o 1 - 1,5l víc... Co máš za značku pneu?

asd1

Právě že nepřímý vstřik je i bez aditiva relativně v pohodě, ale přímý vstřik (obzvlášť když se pravidelně nevyháněj pavouci) karbonuje hodně (sací ventily), prostě bída.. S čisticím aditivem (za mne nejlíp VIF) to je o něco menší bída a dá se držet relativně čistý... Dálnice 130 kmh za 8 a okresky přes 7 je fakt hodně, to už nebude jen rukama a gumama... Normál je klidná jízda po okreskách 5,5 - 6 a svižnější okresky těch 6,5, dálnice 130 kmh kolem 6L

piro
hodnocení

Má najeto necelých 45tis... to auto je jako nové, moc se s ním nejezdilo...

Obutý jsou tam nějaký Continentaly... podle toho jak jsou sjetý tak bych řekl že to jsou snad ještě původní gumy od výrobce...

asd1

Může to být stočenka a mít klidně mnohem víc ;) A pokud s tím jezdí prase co to pořád dusí v nízkých otáčkách, tak na totální zakarbonování stačí pár tisíc km... A starší TSI s řetězem jsou dost problémové motory..

VIF do benzínu (panák na nádrž bohatě stačí), zresetovat ŘJ a jezdit stylem prvních pár km šolíchat, po prohřátí bloku motoru akcelerovat s využitím plného výkonu a pak držet rychlost (abys nebyl pirát silnic ;) Před dojetím pár km zvolnit nebo nechat dochladit na volnoběh, abys nezastavil se žhavým turbem.. Můžeš diagnostikou načíst live data a podívat se na hodnoty čidel, rukoměrem osahat hadice jestli termostat je za studena zavřený a podobné jednoduché věci... Asi bych i vyměnil svíce...

piro
hodnocení

No je pravda že to předemnou měl nějakej starší pán, takže s tím asi moc rychle nejezdil... VIF používám, pokud netaknuju u Benziny, která používá taky dobrá aditiva. Každopádně mám rok záruku na skryté vady, tak to asi zavezu do Škodovky ať si s tím pohrajou a případně to pořádně vyčistí...

asd1

Tam ti vyčistí hlavně peněženku ;) Beze srandy..

Co vim tak Benzina aditivuje VIFkem, takže když zajedeš na ONO a přidáš VIF tak máš srovnatelný palivo za lepší cenu.. benzín bez biosložek má smysl jen u málo ježděnýho auta..

Starší pán a šolíchání je mor...

Spíš než autorizák reset ŘJ a jezdit jak jsem psal.. Servis leda kontrola stavu, a pozor často potkáš ojeb a jen tě skásnou..

piro
hodnocení

Tak hrozné by to snad být nemuselo... Když najdou závadu tak to jde na jejich náklady v rámci záruky a když ne tak zaplatím jen tu diagnostiku...

asd1

To je teorie, reál ale bude že to je "běžné opotřebení" a zaplatíš plnou palbu.. A může u toho být i slepé měnění dílů typu "je to vadná lambda" zatáhneš pár tisíc za diagnostiku + výměnu a bude to stejný.. Pak se dozvíš "je to blabla" a potřetí že to je vlastně normální spotřeba a na co si stěžuješ.. To je fakt spíš cesta jak utratit prachy bez výsledku, obzvlášť když jim tak přijde hejl s "moc to žere, čím by to mohlo být"... Nic proti servisům, ale 90% z nich je drahých i zadarmo (mnohonásobná osobní zkušenost...)

Chce to najít maníka který umí, tj. jde najisto místo metody pokus - omyl... Autorizáky obecně jsou drahé, ale mechanikům platí málo, tak dobří utečou a zbydou měniči dílů... Prakticky tam až na vyjímky nemáš příplatek za kvalitu, ale za kravaťáka co ti udělá kafíčko..

piro
hodnocení

Hehe asi nebylo naškodu zkontrolovat po Škodováckým autobazaru tlak v pneumatikách *smich*, v zadu chybělo 0.7 baru na každé a ve předu 0.2. No udělal jsem si tady okolo brna kolečko cca 45 kilometrů a spotřeba 6.5... takže je možné že problém solved...

asd1

jj, takhle podhuštěný gumy vliv měly určitě.

Zresetuj ŘJ (nevim jestli stačí jen odpojit baterka nebo se musí diagnostikou, pozor pak nejspíš rádio bude chtít pin) tj. vymažou se adaptace. Pak se ŘJ znova "naučí", např. moje auto se učí stylem za studena nastartovat, nechat vrčet na volnoběh do ohřátí, pak chvíli zvýšený volnoběh a nakonec ca 10 km jízdy ve všech režimech otáček včetně vytočení k omezovači.. K tomu VIF do paliva (na začátek nedávat moc, ale radši míň kvůli riziku rychlého uvolnění usazenin).. A obecně nehonit za studena, po ohřátí akcelerovat s vytočením do oblasti max. výkonu (kus před omezovač - když se začne snižovat tah) a pak držet rychlost "šolícháním", při dojetí nechat dochladit turbo.. Takhle to jezdí svižně a přitom úsporně, a hlavně udržíš spalovací prostor + výfuk čisté bez usazenin, tj. prodloužíš životnost všeho.. Olej měnit po 10 max. 15 kkm.. Pokud to chceš mít delší dobu, tak vyměnit všechny náplně, rozvody, filtry, vyplatí se i nový gumy hlavně zimní (finančně výhodnější může být "prémivka" - např. Michlein vydrží jednou tolik než levná, + dobré gumy mají nižší spotřebu tj. zaplatí se životnstí a palivem - rozdíl blbá deci na 100 km je 900 Kč za životnost pneu (30kkm) a např. u mne, Nexen CP641 X Dunlop Blu response je rozdíl spotřeby půl litru, tj. na palivu za 30kkm ušetřeno 4500,- Kč, pokud beru 30,- Kč za litr, tj. ve výsledku je ta dražší guma výrazně levnější...

 

piro
hodnocení

Má cenu resetovat ŘJ když to ty pneumatiky daj do normálu?

asd1

Podle mne ano, i když časem se adaptace upraví i bez resetu, jen je to o dost pomalejší... U mne stačí odpojit baterku, jak to má TSI nevim, u některých aut se adaptace při odpojení baterky nevymažou..

 

pave*
hodnocení

0x
A zeptal se někdo na co jezdí? Na Natural 95 nebo 98?
piro
hodnocení

Standardně N95+VIF,
Tento týden jsem na zkoušku natankoval Vervu 100, ale nepozoruji žádný rozdíl.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]