Nejste přihlášen/a.
Stačí zhodit řemenici.
Měl by být lehce stlačený spojkový pedál, aby klika posunem aretovala axiální kroužek kliky. Normálně posuv kliky aretuje právě ta řemenice. Takže vem trámek a mírně stlač spojku.
Vypáčíš plochým šroubovákem a naklepneš přes plech s dírou uprostřed nebo jen kladívkem poťukáš po stranách, ale tím omlátíš hliníkový odlitek, tak aspoň přes nějaký plech. Já používám cuprextitovou destičku. Skoro vždy ji mám po ruce víc, než plech.
Zkontroluj na řemenici, zda nemá velký zápich od vyjetého ložiska. Muselo by se gufero klepnout hlouběji o 1mm než bylo původní, ab to opět těsnilo.
Břity gufera namaž olejem než tam vrátíš řemenicu.
Utahovací moment je 120nM.
Stačí většinou zařazená 4ka nebo 5 ka a stát na brzdě (pomocník pomůže).
Vzduchem a klepačkou to jde i bez pomocníka.
Pokud se bavíme o 1.4MPi řady AZF,AME,...
Jestli to je AUA od VW, tak netuším podrobný postup. Musel bych to vidět a dělat s tebou.
Koukám namátko do etky a vodící kroužky pod rozvodovým kolem na klice jsou u Felicie MPi, ale u Fabie už nejsou osazeny, takže lehce zmáčknutá spojka není nutná.
Ještě ráda vzlíná vana. Záleží, čím to osilikonuješ. Ten červený není moc dobrý. Lepší je ten černý přímo na olejové vany.
Hodně teče gufero.
Destička není rozhodující. Dělám i elektroniku, tak je mám po ruce. Stačí cokoliv rovného a měkkého, ale držící tvar. Vpodstatě je to pertinax s mikronovou vrstvou mědí. Pertinax je tkanina v epoxy.
Šlo by to i kouskem překližky nebo jiným rovným dřívkem. Jde jen dostat gufero do roviny s okrajem víka a nepomlátit hliníkový odlitek kladivem nebo gumu gufera.
Proto to už používám skoro pravidelně na tyto operace
je na to speciální přípravek , který nemá každý, je nutné dát si pozor na řádné vložení gufera, k tomu slouží právě ten přípravek, je tam málo místa, překližkou ani kladivem bych to nedělal
Místa je tam hromada, když se sundá kolo, podběh,...
Čumí přímo na tebe, když máš hlavu v podběhu. U jiných aut bych už přípravek volil na první místo.
Není co lisovat. Není to ložisko předního koola do těhlice.
Gufero se dá naklepnout opatrně kladívkem 100-200g.
Jde to snadno.
Jen dodržet rovinu, aby gufero nebylo jak osma a bylo kolmo k břírubě. rantlu kolem dokola. Proto ta destička ideální na naklepnutí do roviny.
Trochu hřídele kliky trčí asi 3mm nad hranou okolo víka.
Stačí tedy gufero namazat olejem a nasunout na hřídel a dokola mírně poklepat kladívečkem. Stačí něco drobného.
Pak na doklep vzít destičku, která bude mít větší díru, než hřídel, ale menší než vnějšek gufera a doklepat do roviny, aby bylo rovně. To je vše. Žádná věda.
Během práce poznáš sám, co to chce.
Zápich je vyjetá kolej zjednodušeně.
Bude tam od hrany gufera ostrý žlabek. Pokud bude moc, tak dát hloběji gufero.
Vem nenaklepnuté gufero. Potři ho olejem na břitu a do druhé ruky vem umytou řemenici v benzínu a ošahej nasazeným guferem ten žlábek, zda břit má tendenci pružit roztahováním a nebo nic nedělá. Podle toho poznáš, zda není rýha zápichu moc hluboká.
Asi jsem to napsal krkolomě, ale princip snad chápeš? Jde o to, že vnitřní krpoužek gufera se musí na hřídeli trošku roztáhnout, aby silně doléhal a těsnil o hřídel.
Ono silné doléhání časem vyjede ten zápich. proto se to děje normálně.
Je nutné břit pořádně namazat, aby těsnil co nejdéle a nemontovat to suché. Suché se to vyjede rychleji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.