Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Gufero na klice fabie mpi

Od: loudes1 odpovědí: 13 změna:
Zdravicko,rychla otazecka,musi se vymontovat kryt rozvodu u Skoda Fabie 1,4mpi aby se dalo vymenit gufero na klice,nebo staci jen shodit remenici a vymenit gufero?Popripade je potreba si na neco pri vymene dat pozor?Dekuji

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Stačí zhodit řemenici.

Měl by být lehce stlačený spojkový pedál, aby klika posunem aretovala axiální kroužek kliky. Normálně posuv kliky aretuje právě ta řemenice. Takže vem trámek a mírně stlač spojku.

Vypáčíš plochým šroubovákem a naklepneš přes plech s dírou uprostřed nebo jen kladívkem poťukáš po stranách, ale tím omlátíš hliníkový odlitek, tak aspoň přes nějaký plech. Já používám cuprextitovou destičku. Skoro vždy ji mám po ruce víc, než plech.

Zkontroluj na řemenici, zda nemá velký zápich od vyjetého ložiska. Muselo by se gufero klepnout hlouběji o 1mm než bylo původní, ab to opět těsnilo.

Břity gufera namaž olejem než tam vrátíš řemenicu.

Utahovací moment je 120nM.

Stačí většinou zařazená 4ka nebo 5 ka a stát na brzdě (pomocník pomůže).

Vzduchem a klepačkou to jde i bez pomocníka.


doplněno 05.04.20 08:41:

Pokud se bavíme o 1.4MPi řady AZF,AME,...

Jestli to je AUA od VW, tak netuším podrobný postup. Musel bych to vidět a dělat s tebou.


doplněno 05.04.20 08:52:

Koukám namátko do etky a vodící kroužky pod rozvodovým kolem na klice jsou u Felicie MPi, ale u Fabie už nejsou osazeny, takže lehce zmáčknutá spojka není nutná.

loudes1
hodnocení

Super diky...myslis ze by to mohlo tect pres tesneni na rozvodovym viku?Bylo mi receno ze z 99% to vzlina pres to gufero.Nemel bys prosim foto te desticky co pouzivas pro naklepnuti gufera.Diky moc.

Ještě ráda vzlíná vana. Záleží, čím to osilikonuješ. Ten červený není moc dobrý. Lepší je ten černý přímo na olejové vany.

Hodně teče gufero.

Destička není rozhodující. Dělám i elektroniku, tak je mám po ruce. Stačí cokoliv rovného a měkkého, ale držící tvar. Vpodstatě je to pertinax s mikronovou vrstvou mědí. Pertinax je tkanina v epoxy.

duckduckgo.com/...

Šlo by to i kouskem překližky nebo jiným rovným dřívkem. Jde jen dostat gufero do roviny s okrajem víka a nepomlátit hliníkový odlitek kladivem nebo gumu gufera.

Proto to už používám skoro pravidelně na tyto operace

duckduckgo.com/...

 

xenofob
hodnocení

0x

je na to speciální přípravek , který nemá každý, je nutné dát si pozor na řádné vložení gufera, k tomu slouží právě ten přípravek, je tam málo místa, překližkou ani kladivem bych to nedělal

Místa je tam hromada, když se sundá kolo, podběh,...

Čumí přímo na tebe, když máš hlavu v podběhu. U jiných aut bych už přípravek volil na první místo.

loudes1
hodnocení

Kamos mi nasel 50mm trubku asi 7cm dlouhou na konec dam plochac s dirou skrz sroub co drzi remenice a zkusim pres trubku nalisovat

Není co lisovat. Není to ložisko předního koola do těhlice.

Gufero se dá naklepnout opatrně kladívkem 100-200g.

Jde to snadno.

Jen dodržet rovinu, aby gufero nebylo jak osma a bylo kolmo k břírubě. rantlu kolem dokola. Proto ta destička ideální na naklepnutí do roviny.

loudes1
hodnocení

Takze do desticky udelst diru u velikosti trnu +-nasadit gufero na trn na to desticku a kolem dokola poklepavat?

Trochu hřídele kliky trčí asi 3mm nad hranou okolo víka.

Stačí tedy gufero namazat olejem a nasunout na hřídel a dokola mírně poklepat kladívečkem. Stačí něco drobného.

Pak na doklep vzít destičku, která bude mít větší díru, než hřídel, ale menší než vnějšek gufera a doklepat do roviny, aby bylo rovně. To je vše. Žádná věda.

Během práce poznáš sám, co to chce. ;)

loudes1
hodnocení

Super,diky za vysvetleni...jeste se zeptam jak poznam ze ta remenice ma zapich a musim gufero zatlacit-naklepat vic do vika?Bude to na ni videt,bude nakym zpusobem posrkabanej vnitrek?Diky

Zápich je vyjetá kolej zjednodušeně.

Bude tam od hrany gufera ostrý žlabek. Pokud bude moc, tak dát hloběji gufero.

Vem nenaklepnuté gufero. Potři ho olejem na břitu a do druhé ruky vem umytou řemenici v benzínu a ošahej nasazeným guferem ten žlábek, zda břit má tendenci pružit roztahováním a nebo nic nedělá. Podle toho poznáš, zda není rýha zápichu moc hluboká.

Asi jsem to napsal krkolomě, ale princip snad chápeš? Jde o to, že vnitřní krpoužek gufera se musí na hřídeli trošku roztáhnout, aby silně doléhal a těsnil o hřídel.

Ono silné doléhání časem vyjede ten zápich. proto se to děje normálně.

Je nutné břit pořádně namazat, aby těsnil co nejdéle a nemontovat to suché. Suché se to vyjede rychleji.

loudes1
hodnocení

super udelam to tak...a jeste posledni otazka je potreba u ty fabie mpi spustit lehce motor na naklepnuti horni casti gufera?Na spodku je mista dost po sundani podbehu ale ten vrsek...nevim no

Já gufero dělám s rozvody, takže víko mám na stole. Ovšem dle fotky 7 v odkazu je tam opravdu mraky místa.

autoopravy.eu/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]