Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chybove kody co znamenaji? Fiat Idea

Od: kubinec® odpovědí: 12 změna:

Prosím vas,můžete prosím poradit

byl jsem na diagnostice, poněvadž při studenych startech při volnoběžných otáčkách kolísaji cca 1-2minuty, poté se ustálí, jinak jakmile je motr zahřáty tak žádné kolísání otaček

zjistil jsem, že přívodní trubka co vede od vz. filtru k váze vzduchu, byla prasklá, ale nyní je zalepená a uvnitř je pro jistotu vložená a také zalepená ještě jedna trubka pro zpevnění

a další problém nastal minulý týden, někdy mi začne dlouze cca až 30vteřin blikat kontrolka žhavení (do toho se mi na panelu napsalo (GLOFPLUG FAIL), pak z toho kontrolka jen před startem problikne, prostě někdy jo někdy ne, jinak startuje OK

nevím zda to není blbost, ale jedny z rad bylo jestli nemám po zimě slabou baterii, že ŘJ může vyhazovat nějaké chyby, je to možné?

Zde je seznam chybových kódů, poslední dva kódy nemohu zjistit

Jde o vůz Fiat Idea 2004, 1,9 JTD

P0101

P0111

P1102

P1237

P0520

P0683

9006

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

P0683 je chyba žhavení...

Může být i vadný žhavič.

Zkus jen tak vypozorovat, zda nesvítí kontrolka déle a nestartuje déle když je teplota spíš nižšší..

Je to chyba už v základní tabulce OBD a pro Fiata platí a poslední nepoužívá "P", což není chyba OBD, ale asi chyba Fiatu?

V jedné kombinaci jsem našel u Fiatu : Porucha paměti 9006, případně vadná hladina paliva...

Tyto chyby se mi vypisovaly při vadné jednotce Delphi u vozu Fiat Stilo 1.6 (benzín) ... A byla vadná ŘJ motoru...

Taková ta klasická co u Stila byla...

hodnocení

P0683 asi teda něco se žhavením, pravda trvá asi půl minuty než přestane blikat a oproti 14 dnů zpět mi připadá že točí o malinko déle takže zhavicky, no do zimy daleko, takže není nutné řešit hned,že?
A tu chybu 9006 teda, taky nějak "neřešit" nutně? Nějak nepozoruji a ani nevím jak rozpoznat zda je nějak vadná hladina paliva?
asd1

Žhavení je lepší řešit hned, když se po startu motor hádá (některý válec nemá nažhaveno), tak dvouhmota dostává čočku, může odcházet i kat alambda kvůli nespálený naftě ve výfuku... Neřešit jedině pokud to máš na dojetí bez investic do první závady a pak půjde z domu...

hodnocení

A dnes problikne kontrolka foťákem nelze vystihnout. Tak jsem našel aspoň to co mám v příloze, asi ta hladina paliva, ale je to jen mzik.
Chybove kody co znamenaji? Fiat Idea
asd1

To je voda v palivovém filtru... Může poškodit rail/ vstřiky.. = odvodnit filtr a vrazil bych VIF do nádrže..

hodnocení

VIF používám celou zimu, filtr měl být měněn o vánocích, aspoň mi to tvrdil. Lze to odvodňit doma když vlezu pod auto, nebo musím do servisu? Fiata mám od vánoc, takže ho moc neznám
asd1

Ideu neznám, ale dole na filtru bývá ventil na odvodnění..

Pokud měnil filtr a pak prodal, tak tam tutově začal zlobit motor, laciný řešení nepomohly tak to naleštil a prodal... I když JTD motory patří mezi spolehlivý držáky, tak je porucha taky potkat může...

Ten filtr bych možná vyměnil znova, kdoví co tam dal (spousta lidí šetří stovku a dá nejlevnější sr..., pak se zadírá rail/ vstřiky protože to moc nefiltruje...)

 

asd1
hodnocení

0x

Ještě ty chybové kódy -

P0101 - váha vzduchu nebo netěsnosti na sání

P0111 - měření teploty nasávaného vzduchu

P1102? Nemá být 0102? to je zase váha vzduchu...

P1237 - palivové čerpadlo - tlak/ vstřiky

P0520 - snímání tlaku oleje v motoru

P0683 - chyba žhavení...

Asi ti je jasný, proč se to auto prodávalo... Projdi kostry a konektory (přechoďáky v kabeláži) od čidel, změř baterku (stačí pokles napětí při startu jestli nepadá pod 10V), možná bude nejlepší zbavit se toho dokut to jezdí, příp. neřešit a jezdit dokud nezdechne, nebo sehnat jiný motor a komplet přehodit (tyhle auta se rozdávaj i za odvoz a motor bývá OK...)

hodnocení

S tím vzduchem asi něco bude poněvadž trubka sání co vede od filtru k váze je nebo byla praskla, tak je oblepená izolackou. Že by netesnila je to možné a nasávala falešny vzduch. Nevím. Vždy při studených stártech při volnoběhu kolisaly otáčky, po cca 1minutue se ustálily a bylo vše OK
Jinak auto jsem koupil teď o vánocích
Náhodou ta kontrolka co mi jen teď problikne nemůže to být třeba nízký stav chladící kapaliny? Něco jsem našel na netu, sice trochu jiný symbol ale podoba tam byla.
asd1

Ne, to je jednoznačně voda v palivovým filtru, příp. kabeláž k čidlu.. Pokud nevíš co tam je za filtr tak bych ho vyměnil za kvalitní (Mann)

Buď je to sání ruplý nebo váha vzduchu příp. kabeláž..

Čidlo tlaku oleje - vadný čidlo nebo kabeláž.. Jde to proměřit, příp. pro jistotu změřit přímo tlak oleje (místo čidla se dá tlakoměr)

Žhavení jde proměřit i žárovkovou zkoušečkou jestli žhaví všechny žhaviče..

Na a to nejhorší je regulace tlaku paliva - tam může být regulace tlaku, nebo jde do kopru rail nebo vstřiky... Nalil bych do nádrže VIF celou pikslu a modlil se.. + projít kabeláž ohledně regulace tlaku a ke vstřikům... Vstřiky trpí na nekvalitní naftu - nízká mazivost když je střihlá topným olejem :(

A obecně projít pořádně kabeláž ohledně konektorů, koster atd. a i tu baterku... Je jasný že do prodeje to nešlo jen tak, ale aby tohle nemusel opravovat, hledal hejla kterýmu stačí že to jede a nazdar teď jsi převozník ty..

hodnocení

Myslím, že tam bylo opravdu P1102
A těch P1237 - nám přeložilo / porucha sekundárního okruhu palivového cerpadla/ to jsou ty vstriky?
asd1

Spíš elektro - vedení od relé k čerpadlu (podávacímu v nádrži?)... Fakt to asi chce pořádně projít kabeláž a hledat přechoďák nebo zkrat... Nehledat naslepo, ale měřit...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]