Nejste přihlášen/a.
Tak u toho Helix Ultra 5W-30 zůstaňte. Pokud ten motor není už řehtačka a nežere olej, je to nejlepší volba přímo doporučovaná výrobcem motoru, tedy Fordem.
Výrobce pouze uvádí, že Professional byl vyvinutý přímo pro Ford Fusion, kdežto u normálu uvádí i normy např. MB, BMW a další, které tento olej splňuje. Oba dva budou ale v podstatě stejné.
Co se vyběhaného motoru a "hustšího"oleje týká, pak na jeho použití sice něco je, ale...! Označní 5W-30 značí viskozitu ("hustotu") v závislosti na teplotě, tedy hustší olej už určitě nebude 5W-30, ale třeba 10W-40. Vzhledem k tomu, že motor má hydraulická zdvihátka, mohl by hustší olej časem způsobit jejich přidírání a tím špatnou funkčnost.
Takže bez velkého přemýšlení bych tam dal Shell Helix Ultra Professional 5W-30, interval výměny podle předpisu výrobce, a měl byste mít klid.
Pokud chcete použít olej 10W-40, pak se zkuste držet Helixu.
Nevim jak ta 1,4, ale 1,6 hydroštely nemá, i když spousta mechaniků si myslí že ano... Má hrnečky.
A olej nájezdem spíš řídne než houstne...
Nech tam ten co tam je a kontroluj jestli a kolik žere. Auto musí stát přesně rovně a olej musí stéct do vany (stačí počkat minutu po chcípnutí). Jestli to máš teď koupené, tak po 500 km, a pak po 1kkm nebo s každým tankováním...
Pokud neni doklad tak rozvody, a pozor nejsou jednoduché, tak aby to nedělal lempl..
Mám Fiestu r.v. 2004 1,4 16v 59kW a mám hydroštely. To ale nic nemění na tom, že olej 5W/30 Helix je to nejlepší, co tam můžete dát. Mnohem lepší než orig Ford 5W/30.
Spousta i mechnaiků si myslí že hrnečky jsou hdyroštel, věřim spíš Breakovi který motory vidí i rozebraný... I u mýho motoru mi borci v servisu tvrdili že to je hydroštel a fakt neni
Měl jsi dole ventildekl a viděl jsi že tam nejsou hrnky?
Víceméně všechny tyhle oleje jsou dobrý, ať je to Shell, Total, Fordí Formula nebo třeba VAT atd. a tyhle motory moc náročný nejsou.. Stačí když splňuje specifikaci pro motor a když to je vylítanej olejožrout tak se dá trochu hustější nejlevnější olej a jezdí se dokud to nezdechne.. Generálkovat je ekonomicky nesmysl, dáš 20k a baští furt, dáš 40k a žere o něco málo míň, ovšem za to koupíš několik jiných motorů, resp. spíš celých aut
Souhlasím s olejem. Ponechal bych 5W30 s fordi specifikací...
Ale jak seš si jistej, že má hydra? Tyhle motory máj pevný zdvihátka.
Pro Asd1. Ta hydraulická zdvedátka tam mám. Servis a opravy mě dělá soused vše v orig. Ford servisu. Vše jsem kdysi viděl při výměně rozvodů a pumpy. Je potřeba něco vědět, když tady odpovídám, než si jenom myslet, že to vím. Tak asi tak. A jde to i bez emotikony.
Vypadají jako hydra. Ať ti je vyndá a ukáže že vsech stran. Dokud nevyndaš vačku a nevytahnes , tak to nepoznáš.
Vážení diskutující. Velmi se kaji. Nedalo mi to a trochu jsem zahrabal v dokumentech ke svému vozidlu. Ano, máte pravdu. Zrovna tento motor nemá hydralické seřizování vůle. Omlouvám se všem. A to upřímě. Asi ten virus na mě nějak působí. A to už dost dlouho.
Aspoň, že si to uznal. Mě už to ani nevyvede z míry, protože tohle poslouchám často. Jen Ford tuhle novinku zavedl někdy kolem roku 1996... takže chápu, že si lidí ještě nezvykli
Pokud nežere olej tak nech ten Helix 5W30. Jak začne brát ca deci na tisíc km, tak přejdi ne 5W40 a pokud začne brát tak 3 decky na 1000 km tak dej nejlevnější olej co najdeš = jakoukoliv 10W40, příp. i 15W40.
10W40 a 5W40 - ten 10W je hustější jen za studena, za tepla jsou stejné. tj. lepší je 5W40, protože studený klade menší odpor = líp maže... Doma mám 1,6 Zmetec, takže olej mám celkem zmáklý (minulá 1,6 brala půl litru na 1kkm, tak jsem hodně řešil co tam lít a jestli má smysl generálkovat motor - nemá ).. Aktuálně dávám Total Ineo ECS 5W30, měnim po 10 kkm a bere si tak 3 deci na těch 10 kkm (mezi výměnama nedolévám).. Nájezd ca 230kkm, tj. něco jak tvoje... Myslim sim že olej začne žrát kvůli dlouhým výměnám (Ford předepisuje po 20kkm, to ten olej nedává ani omylem) a ebo honění za studena, a bere přes velkou axiální vůli kruhů - při změně pohybu nahoru - dolu jakoby pumpuje olej nad kroužek
Ahoj, já bych doporučil udělat i dekarbonizaci a nechal tam olej 5W30. Mě jí dělali protože mi žralo a pomohlo to. A dokonce se mi snížila spotřeba cca 1,5. autoservis-garant.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.