Dobrý večer kupoval sem nedávno auto škoda fabie rok 2010 1.2 HTP 44KW a potřeboval bych poradit jaký tam patří olej nikde to na autě není napsané žádná nálepka nic děkuji za informace
Co vim tak běžná 5W40 nebo i 5W50 a hlavně měnit po 8kkm/ 1 rok.. Máš asi tu nejhorší verzi - kat na bloku motoru přehřívá olej, karbonujou dříky ventilů, když zatuhnou tak se nestíhaj vracet a podpálí se ventily.. Příznaky kolísající volnoběh.. Taky zasírá klapku, kat se rád sype a binec jde na ventily = zase podpálení... Jeden z největších paskvilů mezi motorama... Někde byl hezký článek kde se to řešilo...
Pardon nejhorší verze byla 40 kW, ty máš už částečně vychytanou...
+ tam byl i hydr. napínák rozvodů který rád při startu skočil
5w40 ale taky podle toho, kolik to má nakulíno. Jestli víc jak 150 baj voko tak bych mu dal 10w40. Jinak ten motor mít, to je radost. Když tam necháte dýl olej, tak skoro nemaže a vačky, řetěz...no to už radši 2.litr co bude brát o 2l víc, ale bez údržby a svezení jinde.
patrik*
Nalitano má 78tisic a naké drobné
fugass*
A stav tomu odpovídá? Dejte tam rovnou 10w40 a máte pokoj. I když s timhle motorem pokoje moc neužijete. Tak aspoň dobrej olej Millers třeba.
To se dnes stalo "dobrým zvykem", že příručka neuvádí ani viskózní index, ani množství oleje, aby co nejvíce nutili lidi jezdit do servisu. Já mám v příručce celkem obsáhlou stať o výměně oleje, kde jsou všeobecně známé věci, ale u viskozity a množství oleje je "viz strana XX" a na straně XX je "obraťte se na autorizovaný servis". Já bych tam dal 10W-40.
třeba u nás v "mototechně" jsou natolik chytré a zkušené paní prodavačky, které ví leckdy víc jak já a stačí jim akorát říct auto a typ motoru, a ví...zkusil bych podobný přístup...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.