Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

BMW E61 - resetuje se čas, auto se probouzí

Od: clayman® odpovědí: 3 změna:
avatar clayman

Dobrý den,
poslední dny si užívám hledání chyby v mém autu. Co jsem si všimnul tak se přes noc vždy resetuje čas. Ráno auto hlásí vybíjení baterie a bohužel má pravdu. Za jednu noc na baterii ubyde cca 0,1V, takže každý týden musí auto na nabíječku nebo být v provozu alespoň dvakrát v týdnu. Což teď moje auto víc stojí než jezdí.

Rád bych pro ostatní sepsal možné chyby a popř požádal pokud někdo zná další typickou závadu ohledně elektřiny BMW E61/60.

1) Kabely v ohybu pátých dveří - pokud nezvolíte silikonovou náhradu (neoriginální) budete je muset měnit každých cca 5let. :( Jsou na to opravné sady, ale lépe to svěřit neoficiální sadě ze silikonových kabelů, které by auto měly bezpečně přežít.

2) IBS senzor na baterii. Pokud vám někdy střechou teklo dovniř kolem baterie je dost pravděpodobné, že je v háji. Jejich první verze se nedělaly voděodolné. Pokud senzor špatně vyhodnotí úbytek na baterii odpojí okruhy i když to není potřeba. Také sám on může být zdrojem odběru elektřiny v odstaveném autu.

3) tlačítko na pátých dveří k otevření skla. Jde jednoduše rozebrat a v mém případě bylo plné vody. Automaticky spínalo a stále auto probouzelo. To byl pak zdroj odběru elektřiny. Odpojit lze jednoduše - stačí vyklopit sklo nahoru, najít dvě skryté šrouby pod plastem (na sklu!), odkrytovat a odpojit konektor. Nechat odkrytované, zacvaknout a shánět nový spínač - aby to pak šlo otevřít. Když si to zakrytujete budete řešit jak otevřít pro výměnu. :-D

4) CCC modul aneb rádio. To je pro mě bohužel tragické místo. Rádio od BMW se rádo kousne, zčerná, neraguje, samo resetuje apd. Jeden z dalších projevů může být, že auto samo probouzí.

Při zapojené pojistce jsem si nastavil správný čas a datum a pak pojistku vyndal. Další den si auto čas pamatuje (po hodně dlouhé době) a i když teď v nocích mrzne baterie drží stále stejné hodnoty (+/- 0,01V!). Čas si zkontrolujete rozsvícením budíků... tlačítko pro nulování. :)

Původně jsem myslel, že to budou řídící moduly pod rezervou, kde byla před rokem voda z panoramatické střechy a odpojoval jsem postupně všechny pojistky v kufru, ale nic jsem nezjistil. Bylo to opravdu rádio CCC, ale s tím, že jsem vyměnil i IBS, který nepracoval spolehlivě (vzal jsem verzi pro BMW 330d, která má stejný motor, je o 5cm kratší a o 1tis kč levnější. *sok* Délka vystačila akorát! Cena kompletu asi 3tis kč). Kabely v pátých dveří už mám vyměněné dlouho a musel jse odpojit i to otevírání skla protože blbnul centrál - auto se začalo samo otevírat kdykoli kromě jízdy. Takže vlastně jsem už prošel vším. :(

Auto jako takové je plné elektroniky a je až přehnaně chytré. Zamknuté auto postupně vypíná všechny nedůležité elektrické obvody. Zhruba po 20-ti minutách by auto mělo spát a mít odběr cca 20mA (já naměřil 10mA). Pokud je odběr 1A auto nespí. U mého se vždy po několika minutách ozvalo typické tsssssk! a celá elektřina se v autu aktivovala, skočil odběr 8A, který postupně po několika minutách klesal na 2A... 1A... 0,35A a 0,01A... a za chvíli zase tsssssk! a celý cyklus se opakoval. Pod kapotou je slyšet naběhnuté čerpadlo (?), které vydává elektrický pískavý zvuk.

Důsledek resetu času je to, že IBS vyhodnotí, že se baterie vybíjí a odpojí maximum věcí co dokáže vč budíků pod volantem. Snaží se zachovat maximum kapacity baterie pro nastartování.

Máte další poznatky typických bolestí E61? Budu rád, děkuji.


BMW E61 - resetuje se čas, auto se probouzí
BMW E61 - resetuje se čas, auto se probouzí #2
BMW E61 - resetuje se čas, auto se probouzí #3

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Toto není forum BMW ale obecná poradna. Bohužel poradit neumím.
hodnocení

Jak je vidět i v obecné pořádně jsou tací, kteří vědí nebo tuší. Tento komentář mi přijde úplně zbytečný.

 

filozof
hodnocení

0x

My jsme problém dohledávali několikrát na autě. A vždy nám pomohlo odpojit co nejvíce pojistek a uspat auto. Koupit měřák co je přes bluetooth a napojit na baterii a vidět stav po uspání. Pokud vše bylo ok zapojili jsme 2-3 pojistky. A znovu až jednou jsme zjistili kde je problém. U jedné z pojistek se auto probouzelo. Byl to videomodul. Ale u BMW těch modulů co zlobí je více pokaždé to muže bejt něco jiného. Je to zdlouhavé ale za pár hodin jsme přišli na problém.

Toto je řešení na více BMW a spíše všeobecného charakteru jak se dopátrat k chybě. Případně podezřelé zařízení odpojení a pak test zda odebírá z baterie.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]