Nejste přihlášen/a.
Dokáže mi někdo vysvětlit proč je u vyššího obsahu menší výkon než u toho menšího obsahu?
Jsou to 2 úplně stejné motory jen ten jeden má delší zdvih pístu a o něco vyšší kompresní poměr a přesto dle tabulek má ten 387ccm menší výkon...Proč?
Přitom mají stejný výfuk,sání,karburátor prostě všechno stejné až na to výše zmiňované.
Má vůbec ten vyšší (387ccm) obsah nějaké výhody/nevýhody? Děkuji za kazdou poznámku...
Popis od výrobce:
Jednoválec OHC/2v chlazený vzduchem
350cc:
Engine model/brand: HS183FMP
Bore x stroke: 83mm x 64.5mm
Actual exhaust: 348cm³
Compression ratio: 9.2:1
Max. power: 13kW/6,500min
Max. torque: 22.5N.m/4,000min
400cc:
Engine model/brand: HS183FMQ
Bore x stroke: 83mm x 71.6mm
Actual exhaust: 387cm³
Compression ratio: 9.5:1
Max. power: 12.5kW/7,000min
Max. torque: 19.5N.m/6,000min
Cool: air cooling, with oil cooling
Starting system: electric start
Ignition system: CDI
Carburetor type/mark: PD36J/ KINZO
Zřejmě to bude u motoru s nižším obsahem , vetším kompresním poměrem. Na výkon motoru má významý vliv tzv. Střední efektivní tlak na píst. Tento tlak se zjištuje tzv, indikátorovým diagramem , který ukazuje průběh tlaků nad pístem za celý pracovní cyklus motoru.Čím je tento sřední efektivní tlak vyšší , tím je i vyšší výkon motoru. Stejný podíl na výkonu mají také otáčky motoru.
Příjemný den přeji - miro
Jen taková drobnost - tlak ve válci motoru ani jinde se nezjišťuje indikátorovým ani jiným diagramem, ale tímto diagramem je pouze znázorněn průběh tlaků ve válci během jedné pracovní doby. Navíc nikde nevidím, kdeje ten střední efektivní tlak vyznačen.
Po té, co jsem tu přečet... i když původně hledám něco úplně jiného mi nedá, abych tu na to nezareagoval... (proboha asi jste něco z rozjetého vlaku slyšeli, ale je to bída). Tak zaprvé je rozdíl mezi tzv. středním efektivním tlakem a středním indikovaným tlakem. To první se numericky vypočte s průběhu tlaku ve válci, naměřeno sondou. To druhé se vypočte z mechanických hodnot, odměřených na spojce při brždění motoru. Čili z momentu a otáček. Efektivní tlak je nižší než indikovaný, sice o mechanické ztráty motoru... To za A! A za B, prokrista, že se motor nenavrhuje co do oběhu a že se to volí dle zkušeností, a že ...? K čemu je potom věda, nazývající se Termodynamika, která praví, že oběh motoru lze sestavit ze zjednodušených stavových změn, pro které je matematické vyjádření a tím lze navrhnout stavové veličiny plynu v průběhu celé vysokotlaké fáze motoru (komprese, přívod tepla, expanze...). To, že ty změny jsou ideální a více či méně se liší od těch reálných, což je způsobeno konečnou rychlostí hoření, neznámého odvodu tepla do stěn atd atd... to už je další pohádka...!
Bohoušku, nesmíš věřit všemu, co se říká v televizi...
Kdyby měl někdo někdy nějaké dotazy co se motorů týče, rád popovídám... internetu je nutno porozumět vždy s rezervou, protože i lidé, kteří to studovali jsou schopní u zkoušky říct, že motor je stroj na spalování paliva... což jsou konec konců i kamna!
ta 400 má max. kroutící moment v hodně vysokých otáčkách. Vidim to jako nevýhodu. 350tka tam vidim 4000 a 400ka 6000...to je značný rozdíl. Možná . . . to bude poznat na spotřebě paliva. Berte to spíše jako pozn. na okraj. Hoj.
Pokud chci odpovědět na původní dotaz,musím konstatovat jen,že u každého stroje jsou jiné podnmínky na dosažení maximálního výkonu.Z praxe vím,že nejlepší jízdní vlastnosti nejsou při maximálních otáčkách,naopak zase vím,že nízkokubaturní motocykly dosahují větší výkon jen možností vysokých otáček.Vysokoobrátkové motory mají podčtvercový pruřez válců,tedy malý zdvih a větší průměr.Divil by ses, že motor 50 cc má stejný výkon jako 100 ccm, ale ten první při 10000 otáček a ten druhý při 5000?
Spotřeba bude asi stejná,protože výkon je úměrný spálenému palivu.(termodynamika)
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.