Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor Felicie škube při přidání plynu

Od: keebleek® odpovědí: 30 změna:

Je to tak. Z volnoběhu, při rozjezdu, nebo mezi přeřazení zase z nízkých otáček, to občas nezávisle na ničem, to udělá. Měnilo se : pal. čerpadlo, pal. filtr. Lambda, zapalování před motorem, kabely. klapka a dělá to furt. Různě si to prostě cukne. Jednou nebo i několikrát. Někdy to dá nějaký čas pokoj. Vlhkost vzduchu nehraje roli jako teplota čehokoliv. Prosím, poraďte co s tím.


doplněno 24.03.20 18:11:

Na svíčky jsem zapomněl. I ty byly samozřejmě měněny a diagnostika nic neukázala.Vyměněna byla i ta skříňka. Řídíci jednotka. Furt stejně. Sem tam si nepříjemně škubne. Při rozjezdu je nutné sedět opřený a vzepřený rukama o volant. To ubrání by bylo o zdraví nebo tvar nosu.


doplněno 25.03.20 00:45:

O tom snímači nemám povědomí a tak to vyřídím. Je to ta o 5 ks slabší Felda z r. 1999 přivlečená z Německa s nájezdem asi 130 tisíc km.

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Vyměň Hall snímač. Obzvlášť, pokud je ten s ocáskem. Dej tam ten Hall pro MPi Feldy.

Dej i nové relé palivového čerpadla nebo ho přehoď s relém od vyhřívání zadního skla (bejvá v nejlepší kondici).

Napište rok výroby a níjezd km. Taky bych to viděl na vůli v rozdělovači. Shánějte Hannhart Morkovice. V logu je HM. Stejně tak víčko a palec.

Jinak odcházející cívka taky dělá podobné kusy, ale spíš cívka odejde, že za tepla už auto neškytne. Voda přes shnilý blatník teče přímo na cívku.


doplněno 24.03.20 21:21:

...

Svíčky dle DP patří do jednobodů Bosch:

Champion RC12YC 40kw a RC9YC 50kW

Pro Siemens 2P vícebodový vstřik patří:

Champion RC89PYC stejně jako Siemens 3P (Fabia).

 

hodnocení

4x

Felda z roku 1999 nemá zapalovací kabely.

Monotronicky končí rokem 96 a MPi Simos začíná 1997 rokem.

Nemáš to pomotané?

hodnocení

Máš pravdu. Poněkud jsem napsal blbost. Včera jsem se dívnul pod haubnu a jediný kabely co tam jsou ve smyslu řešení něčeho elektrického u ,,zapalování ,, je slabá svazenka, co vede od tý věci před motorem. Je to stříkačka z roku 1999. Je možné, že to moje původní a zrušené MPičko z roku 1996 mělo něco podobného?

Nerozumím. Pokud je před hlavou zapalovací lišta, jedná se o MPi. Možná na vývoz šly dřív a nebo máš 1996ku z prosince. Těžko říct.

Máš pod kapotou tohle?

duckduckgo.com/...

Jestli jo, tak ověř, jak jsou na tom svíčky a zda máš ideálně ty RC89PYC championky dle DP.

Zapalovací lišta je na konzolce a pod ní najdeš dva šrouby na 5ku imbus klíč. na svíčky pak 16 klíč.

hodnocení

Jo, přesně tohle provedení tam je.

Záznamy z techničáku:

První uvedení vozidla do provozu:13.08.1998. V NSR.

Dovezeno 10.08.2006. Reg. v ČR: 14.08.2006. v JBC.

Typ:781.135 M. Felicia LX.

Zlobit by prý měla klapka pod filtrem. Vzduchová?

Jo. MPi mají problémy s regulační klapkou. Z víka ventilů odvětráním jdou olejové páry přímo na ní a špiní ji. Hlavně když se přetahuje výměna oleje a nebo se olej leje až na rysku max.

Vemte 5ku imbus a povolte 3 šrouby co drží kryt nad klapkou s nápisem "Škoda 1.3 MPi".

Odcvakněte 4 zobáčky s filtrboxu a sundejte víko (za předním světlometem).

Pozor na hadičku podtlaku sání a hadici odvětrání víka a na kabelový svazek zezadu.

Vemte kartáček na zuby a aceton (aceton a nic jiného).

Otevřete rukou klapku za vnější černý díl (kladku s lankem).

Klapku a kanál vypucujte kartáčkem v acetonu.

Pak složte zpět a nechte si VAGem klapku přizpůsobit k resetované ECU.

Nepřelévejte olej více jak na 3/4 měrky (pod MAX rysku a na 1/2 ideálně) a měňte olej každý rok nebo po 12000km.

Svíčky RC89PYC, filtr oleje W712/43 a vzduchu MANN, palivo vemte na Benzině Vervu 100 a očistěte ten Hall snímač suchým hadříkem (drží ho jen jeden šroubek na 10 klíč).

Další v pořadí na výměnu či otestování je lambda a čidlo teploty.

A musí to jet bez cukání.

Jaký je nájezd km? Může být už klapka po smrti k vůli vydrápaným potenciometrům co snímají její přesnou polohu. Většinou kolem 250 000km a víc.

hodnocení

Včera jsem se stavil v servisu a dal řeč na tohle téma. Honza mi řekl, že cokoliv je někde na motoru přišroubováno , tak to řešili, měnili a seřizovali.

Dva dny si to necuklo a jen jsem natankoval u Benzíny, tak jsem se přímo docukal asi 2 km k baráku. Dnes už zase docela dobrý.Zítra se na ty popsaný věci kouknu. Díky Gumídku.

Ještě je zezadu sání MAP senzor (tlak a teplota v sání). Rozpoj mu konektor a koukni, zda nemá zelený pin od oxidace. Pokud ne, tak je vpořádku a vyšroubuj ho projisotut ven ze sání (Torx 20 nebo 25) a prostříkej acetonovým čističem (čističe na karburátory a klapky).

Tlak v sání jue důležitý právě na přechody ve výkonu u MPi.

 

k2
24.03.20 17:13
hodnocení

1x

svicky?

 

fugass*
hodnocení

1x
Svíčky... Rok výroby? Diagnostika.

 

asd1
hodnocení

1x

Začíná se zapalováním tj. svícema kablema cívkou... Vzhled svící může napovědět jestli to je jeden válec nebo celý motor.. Diag a live data při cuknutí.. Může to být i blbý kontakt něčeho, což se blbě hledá...

 

hodnocení

1x
avatar dabel

jak to vypadá v pojistkovce je tam sucho nejsou vyhnilí konektory?

nemá to nákej imobilizér?

hodnocení

Dík. Tohle zkoukli taky a imo to nemá. Prostě to je záhada. Asi vyšší dívčí.

to je mpi nebo bmm?

psal kabely, takže bmm

petrucio*

pokud je to starší model ještě s rozdělovačem, tak bude zřejmě veliká vůle na hřídeli pohonu rozdělovače. Po sejmutí víčka rozdělovače nesmí palec mít vůli. max cca 5 stupňů. Je možno též zkusit vůli stroboskopickou lampou. Bude třeba vyměnit.

dej novej palec i víko rozdělovače dej pořádnou značku žádnou čínu

měl sem bmm favorita a tam palce odcházeli pravidelně po pul roce nikdy sem nepřišel na to proč

Když ti probíjí kabely nebo jsou nevhodné svíčky s odtrhem menším, tak je více namáhán VN modul trafa nebo po cestě palec. Ten pak šlehne (je v něm odpor).

asd1

Naopak, přetěžuje větší odtrh (větší mezera = vyšší napětí kdy skočí jiskra = vyšší riziko probití)

asd: jo vlastně, spletl jsem to. Větší odtrh a jiskra nemá kam skákat. Větší odpor VN kabelů a opálené svíčky a kontakty ve víčku od jisker.

 

hodnocení

1x

Zkontroluj ukostření motoru. Rozeber, očisti všechny dotykové plochy, namaž je a znovu pospojuj.

 

fugass*
hodnocení

0x
Počkat 99ka felda s nájezdem 130. Pánové snesu dost, ale měl jsem octavii 2001 a mela 520000 a to jsem jezdil víceméně do práce a po nákupech. Ta bude mít nakulíno 20x kolem zeměkoule. V autoškole měla felda 94 najeto přes 300 a krom spojky šla jak víno. Vidim to na nějakou blbost, kterou diagnostika nebere. Co špatně přisávanej vzduch prasklinou v hadici atd.?

Moje 2001 má nakulíno 126000km. Nestočená. Historie sedí.

Budeš se divit, ale jsou takové.

fugass*
Jsou, ale takové zpravidla netrpí takovými závadami...

Pokud jsou kabely a palec ještě původní (uloženka), tak plasty pojdou i stářím. Pro VN docela klíčové.

asd1

Fugass - jsou pořád i voňavky - soused má Feldu a ta má tak 20k. Jen to leští v garáži, jezdí na technickou a v létě když je hezky tak jednou za měsíc objede město. Posledních 15 let jestli najezdí 300 km za rok tak je to moc *smich* Ekonomicky to je dost drahé ježdění, ale prostě chce mít svoje auto a mít ho kdykoliv k dispozici...

Blbost to bude, ale určitě ne falešný vzduch, to by takhle neškubalo... Spíš výpadek zapalování, buď rozdělovač nebo někde zlomený drát kvůli kterému občas vypadne zásadní signál např. z hall senzoru..

Díly stárnou i stářím, takže nájezd není až tak důležitý.

 

fugass*
Myslim že vůz tazatele nebude tento typ uloženky. *smich*
26.03.20 13:10

:-D

 

hodnocení

Ahoj Gumídku.

Tak dobro bylo asi provedeno. Mechána vyměnil nějaké čidlo hlídající otáčky. Od toho momentu jde motor úplně jinak a necukne a necukne.I jeho zvuk je takový jiný. Nakonec se to podařilo. Nesmí se to ale zakřiknout. Díky ti za projevenou snahu o pomoc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]