Nejste přihlášen/a.
Koupil jsem tuhle krabičku,mělo by to chránit před el.špičkami v síti auta,jde mi o montáž,český návod samozřejmě není,jsou tam dva stejné kabely s očky,žádné mínus nebo plus takže asi je jedno jak to zapojím mezi poly baterie.Díky za odpověď.
V palubní síti auta za normálních okolností nikdy nevznikne napěťová špička. Nedovolí to akumulátor. Jedině kdyby z najakého důvodu odpadl kontakt akumulátoru, mohl by alternátor při poruše vystřelit s napětím v řádech desítek voltů. To ale toto zařízení nemá šanci uchránit, protože při přesáhnutí daného napětí dojde ke zkratu a to je všechno. Alternátor dává u přes 120 A a tato krabička by neměla šanci. Něco jiného je přepěťová ochrana v domovních rozvodech, kde zkrat na přepěťové ochraně vyrazí domovní jistič. Ten ale v autě není.
Napěťová špička je tak rychlá a s malým proudem, že nevznikne zničení varistoru zkratovým proudem. Onen zkrat špičku v určité hladině napětí a nad touto hladinou "ořeže". Tedy nedojde k poškození přepětím.
Kdyby byl zkat přesto tvrdý a špička měla dostatečný proud a dobu trvání, tak i v autech dnešní doby shoří pojistka. Třeba taková Fábie 1 má pár hlavních pojistek už nad akumulátorem.
Nemá to příliš smysl z jiného důvodu. V autech mají řídící jednotky na vstupech napájení ve většině případů součástky jménem "transil". Jsou to vpodstatě něco jako zenerovy diody.
Takové varistory mají smysl jen při sváření na autě, kde si svářeč varistor připojuje na AKB.
Tedy tahání peněz z kapsy to až tak není, ale ve většině případů tam už ochrana je.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.