Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Golf 1.2 tsi ,změna oleje

Od: rundos odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,mám golf 6 1.2 tsi 77kw benzín ,rok 2010 ,mám dotaz leju tam castrol 5-30 ll fullsynte. Dnes mi bylo řečeno ,at leju 5-40 ,že na 5-30ll se nicí napínak ,jen otazka ,jaký olej leje te a musi být full syntetika,štítek na kastle není? děkuji moc

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bz*
hodnocení

2x

Lijte tam všechno co vás napadne a je u toho napsáno VW 504 00.

Když by jste totiž znal pravdu o motorových olejích obecně, tak byste asi zašedivěl.

Ten nejdůležitější údaj o oleji totiž nikdo nenapíše a tak čtete bláboly, barevnou reklamu a marketingové lhaní za účelem co nejvyššího zisku.

Radši ten olej měňte dříve než po 30.000km. než spekulovat, kdo vám co poradil.

Můj tip je:

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 nebo PENNASOL LONGLIFE III SAE 5W-30

rundos
hodnocení

Takže jsem asi pochopil ,že tyhle oleje jsou lepší než ten castrol LL

 

hodnocení

2x

Ta informace o ničení napínáku je docela nesmysl. Jinak pro váš motor je předepsán olej specifikace VW 504 00 pro Longlife interval výměny (30.000km) nebo VW 502 00 pro "Festintervall" (10.000km).

Označení 5W-30 apod označuje teplotní závislost viskozity daného oleje a u vašeho motoru je v podstatě jedno, zda použijete 5W-30 nebo 5W-40.

První větu odpovědi @bz neberte úplně vážně. Ovšem kdybyste znal motorové oleje jako odborník, divil byste se, co vše byste do vašeho motoru mohl nalít.

Vy používejte full syntetiku. Odborník by opět klidně v některých případech použil polosyntetiku bez následků. Osobně to tak dělám, ovšem ne u TSI motoru!


doplněno 03.03.20 11:54:

@bz: Souhlasím. Ovšem s výhradami.

Takže především: věta nebo souvětí je v dané souvislosti zbytečné chytání za slovíčka. Ale jako zastánce čistoty češtiny s tebou musím souhlasit.

Co se olejů týká, patrně sis pořádně nepřečetl, co jsem napsal. Že zrovna auto, se kterým jezdíš, má předepsaný longlife interval a tedy olej s VW specifikací 504 00 je sice pravda, ovšem zrovna tak tak můžeš lít olej s VW 502 00 specifikací, ovšem měnit po 10.000km. Nic se nestane.

Rozvodový řetěz a napínák je kapitola sama pro sebe a především se jedná o konstrukční chybu toho motoru, kterou snad v letech následujících VW napravil.

bz*

první věta je souvětí. :) opravdu všechno, kde je uvedena tato norma 504 00

Na firmě máme 1,2 TSI (z 2013) je tam uvedeno pouze VW 504 00 nic jiného / ŽÁDNÉ Feliciové oleje VW 502.00 tam kolego nevidím.

Ať si to nezničí

Ten nalínák se napíná tlakem oleje, proto je tolik poskákaných motorů. A řetízek na Vačce je slabší než měl můj pětikolečkový Favorit z 1984.

Jinak my už absolovovali pomali generálnku u 1,4 TSI z 2009

bz*

Už si nikdy VW nekoupíme. Stejně jako Mercedes. Naprostý šunt. Mohl bych psát romány, protože už jsme ve firmě zkusili všechno.

Velké kolo stojí 1,5 tis, vačkové 1 kolo na rozvody stojí tisícovku + řetěz + práce a výměna rozvodů na S500/W221 stála jak nová holá Fabia

VW 502 00 používáme do ojetých šuntů a kraxen a máš pravdu že 10.000 km je hranice jeho použitelnosti.

rundos
hodnocení

Já mám nalítano 175tis a rozvody jsem dělal na 60tis,pak se začla delat vodíci lista a vyměna na 120 a ted budu dělat radši na 180znova,lepší vyhodit peníze než motor v kelu :-D a už nikdy tento motor nechci vidět :-D hrozný zvuku někdy vydavá to startovánía to nemluvím o vodní pumpě ..ktera začne po par chvilkách i když je nová ...pískat jak prase .-D

bz*

na TSI - střední oprava motoru v 56tis, no mělo to zvuk jak šičí stroj a při nastartování to zachrastilo.

 

rundos
hodnocení

Děkuji,já stejně měním po 1roku nebo tak kolem 15tis ..jen jsem nevěděl jestli tam nemá být třeba 5-40 na naše podmínky .

 

rundos
hodnocení

A mužete doporučit nějaký olej.filtr... ted tam je filtron..když koupim origo,asi udělám lépe co :-D a děkuji

 

tycoon*
hodnocení

0x

Ano, to doporučení je správné. Long-life oleje typu "Castrol 5W30" jsou většinou optimalizovány pro diesely s filtrem pevných částic. Pro benzínový motor je daleko lepší použít olej splňující VW 502.00, který má viskozitní třídu 5W40 a který NEMÁ specifikaci ACEA C1, C2, C3, C4 nebo C5. Zrovna Catrol ale takové oleje nevyrábí, budete se muset poohlédnout po jiné značce. Interval výměny je 1 rok nebo 15 000 km.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]