Nejste přihlášen/a.
Pokud se vada objeví v prvních 6 měsících ode dne nákupu ( a je úplně jedno, jestli jde o škrpály za dvě stovky, nebo auto za dva míče), má se za to, že existovala již v době převzetí věci. Proto ty nemusíš dokazovat prodejci, že jsi škodu nezpůsobil svým nevhodným zacházením, ale prodejce musí dokázat tobě, že jsi s autem zacházel jinak než podle návodu. Pokud ti to nedokáže (většinou nemá jak), reklamaci musí uznat.
V prvních 6 měsících jsi to navíc právě ty, kdo rozhodne, jestli se auto bude opravovat, nebo jestli si odvezeš jiné. Vždy to ale musíš uvést při sepisování reklamačního protokolu jako požadovaný způsob vyřízení reklamace. Na to má prodejce následně měsíc čas.Pokud by reklamaci během 30 dnů nevyřídil, nebo už třeba neměl model vozu, který sis koupil, musí ti vrátit peníze.
Všechno to řeší § 616 Občanského zákoníku.
Závadu lze reklamovat v běžném reklamačním řízení. Do 6 měsíců od zakoupení musí tyto vady na své náklady prodávající odstranit příměřeným způsobem - tedy opravou nebo výměnou zboží.
Zboží lze vrátit v případě, že se zboží reklamuje 3x po sobě nebo charakter vady neumožnuje zboží opravit nebo vyměnit takovým způsobem, aby nedošlo k význmnému snížení hodnoty zboží.
Tedy z vámi uváděného důvodu nemáte právo na reklamační řízení jehož výstupem by mohlo být vrácení peněz.
Podle toho co se rozsvítilo na displeji - jde o značku KIA?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.