Nejste přihlášen/a.
Zdar, relé X je odlehčovací relé, jak jsi správně podotkl. Funguje na tom principu, že jeho vynutí (cívka) je připojena na 15ku z pojistek, kde je osazeno a druhý konec má na žlutý vodič na cívku startéru. Pokud je startér v klidu, tak relé po zapnutí klíčku (objeví se 15ka) sepne. Kostří se totiž o cívku startéru. Sepnutím se sepnou i spotřebiče jako:
Stěrače, motor ventilátoru, vyhřívání zadního skla, tlumené světlomety (proto zhasínají při startu (není to odběrem proudu, ale odpojením), dále se odpojí tuším i rádio, el. okna a el. zrcátka, blinkry tuším taky nepůjdou, ale tam už jsi nejsem jistý. Každopádně ze světel se neodpojují pouze obrysová.
Při přivedení napětí na cívku startéru se ocitne +12V na cívce startéru a pokračuje na něj a dále na jeden konec relé. Na druhém konci relé je zase +12V od 15ctky z pojistek. Tedy v tento okamžik + a + netvoří žádné napětí a relé odepne (tuším, že je rozpojovací). A nebo spínačka 15ku v poslední poloze odpojí a pojistkový panel nemá jak relé X kostřit a to odpadne a při startu odepne spotřebiče.
Favorit měl stejnou dobíjecí soustavu a relé neměl. Neřešil bych, jak ti tu píše kolega.
Z hlavy ti to neřeknu, protože jsem se tím až takto nezabýval.
Stačí cívku relé připojit na 15ku přímo ze spínačky (asi bych jí našel na svorkovnici přímo na pojistkách - budou i volné, protože ti chybí mimořádný svazek výbav ... jeho příprava) a druhý konec cívky připojit na drát od startéru. Ten najdeš na spínačce jako Faston 6,3 přímo na spínacím oříšku jako kontakt 50.
Při zapnutí klíčku relé sepne spotřebiče a při poloze 50 (start) relé nachvilku odpadne, protože místo kostry relé dostane druhé + a to nevygeneruje napětí. Jednoduchý princip.
15vstup a 15 výstup třeba na Cčku pro rádiu bude právě výstup pravděpodobně s větve relé X.
Takže další X relé zapoj takto.
Jinde VW označuje relé X jako relé č. 18
Jde o velkou proudovou zátěž přes spínací kontakt, které klasické relé má do 40A dle typu. Tohle snese i 80A, proto ty velké Fastonové nože 10,5 místo 6,3.
Chalani, nechcem zakladať novú tému, tak Vás chcem poprosiť o radu, na Felicii 1,3mpi mi zostáva "visieť" zadný stierač v každej polohe kedy pustím (OFF) páčku stierača. Teda stierač ide len počas stlačenia páčky smerom do predu. Stierač nemá žiadny dojazd do východzej polohy, alebo sa jedná o poruchu? Ďakujem všetkým.
Dabel aj Vernon, fakt nemám poňatia o zapojení toho napájania, takže sa opýtam, tou priechodkou ide ak si dobre pamätám asi 5 káblikov, (vyhrievanie zadného skla, ŠPZ a stierače)? Do stierača teda ide viac ako dva káble? Teda jeden navyše je dobehový na stierač? Pred cca 6-7 rokmi som to už opravoval, lebo skoro všetky boli prerušené. Takže ma čaká znovu tá istá robota, alebo výmena celých 5-tych dverí, ktoré už mám pripravené. Ono mi rozmrazuje iba jeden, alebo dva tie pásiky na skle, tak som si chystal celé kapotové dvere. Jedine ma štve ten zadný šteker a ako ho prevliekať stĺpikom. Ešte raz ďakujem, keď sa "urobí" počasie vlietnem na to.
Když vytáhneš to odlehčovací relé tak zjistíš jednoduše co nejede... Nebo odpojíš ten žlutý vodič co vede na starter tak dosáhneš stejného efektu... Ale to vlastně nechceš ani vědět jak to funguje... A máš to za minutu hotové ... Mimo toho, tak nabíječka USB a rádio má zanedbatelnou spotřebu. Řeší se pouze výkonové spotřebiče...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.