Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Neprovedená garancní oprava auta

Od: mad odpovědí: 18 změna:

Mám novou Mazdu 2. V 4800 km se mi začal zadrhávat volant při jízdě a i když stojí v klidu v gatáži a pohnu s ním Byla jsem s tím v autorizovaném servisu na záruční opravu. Auto si tam nechali a při předání mi řekli, že je auto v pořádku, že tam žádná závada není. Manžel, který dělal léta v malém servisu jim říkal, že drhne řízení, že je suché. Technik arogantně odpověděl, že tam nic nezjistili. Navíc při předání nevyhotovili žádný protokol o opravě, předání atd. Nevím, jak mám dál postupovat.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

007cz
hodnocení

0x

Podejte stížnost zde- mazda.cz/...

 

mad
hodnocení

Nechtěla bych to hned řešit stížností na zastoupení, ale jak dál postupovat přímo v servisu.

007cz

Tak reklamovat opravu přímo v servisu, co jiného?

007cz

Technik je povinnen vaše podezření na závadu zaznamenat do protokolu, a při předání vozidla vám musí předat vyjádření o řešení dané závady.

 

asd1
hodnocení

0x

Servis tě chce oj..t, takže pozor na něj a reklamuj se všemi náležitostmi. "Závada se neprojevila" je jeden ze způsobů jak reklamaci obejít. Hraje se na to,že tě takhle několikrát odpálkujou až tě to přestane bavit.. Auto jen zaparkujou na dvůr a pak ho zase vrátí... Reklamuj prokazatelně, tj. jak předání s popisem závady + předávací protokol, tak převzetí zaměřené na odstranění závady i celkově auto, zase včetně předávacího protokolu.

Pak nastupuje znalecký posudek že tam ta vada opravdu je.. Mazda jsou pěkný vykukové, viz např. nepovedené motory s naftou v oleji a řeší to stylem "kup si novej motor, když se ti zadřel naší chybou"...

jenda2*

Pro tazatelku je jen jedno řešení. Opět zajít do značkového servisu, sepsat reklamační protokol s přesným popisem závady.

Nafta v motorovém oleji je v hodně značkách. VW, Mitsubishi, Škoda, Mazda. Nikdo neví pořádně, proč se to děje ale je pravděpodobné, že to dělá fitr pevných části v režimu regererace a okruhu EGR.

007cz

Nafta v oleji je naprosto běžná věc, příčina je samozřejmě všeobecně známa. Jen stačí vědět jak funguje regenerace DPF.

asd1

007 jde o to kolik ;) A přidávat třetí rysku na měrku jakože to je hranice dolití naftou místo změny konstrukce motoru je prasárna.. A ještě větší prasárna je zadřený motory házet na zákazníka. Neděláš náhodou v Mazdě? Jak Boeing s motorama, nevešly se motory tak je šoupli dopředu, tím rozhodili vyvážení = nestabilita letadla.. A místo novýho letadla to řešili SW což se jim dost těžce nepovedlo... Takhle to vypadá, když se místo příčiny řeší následky.. A Mazda v tomhle případě neřeší ani následky.

Jenda příčian je jednoduchá - kvůli vypalování DPF se vstřikuje nafta do válce aby hořela až ve výfuku, a z válce to kruhy stíraj do oleje.. Novější vstřikujou až přímo do výfuku, tam ten problém neni..

007cz

Samozřejmě že jde o to kolik, pokud je jí tam hodně tak je někde na systému DPF závada, nebo vuz jezdí v nevhodných podmínkách pro regeneraci /to vše je popsáno v návodu od vozidla, jenže návody jsou pro blbce/, jak prosté. V Mazdě náhodou nedělám.

asd1

Tam je právě výrobní paskvil, dělají to víceméně všechny a místo stažení z trhu to vyřešili tou třetí ryskou na měrce *smich* Mmch. pokud tenhle motor bude žrát olej tak hladina ani nestoupne a nezjistíš to vůbec, resp. až zadřením *smich*, takže ryska na měrce je na 2 věci.. A komu se to zadřelo toho vyfakovali..

V podobných případech by měli minimálně dávat motory za výrobní cenu... Ale tenhle styl jede napříč značkama, to je i Schade s HTP a TSI s řetězama, Fiati se snímačem natočení volantu a tak podobně - konkrétně ten snímač jde snadno vyměnit samostatně, ale Fiati s úsměvem mění jen celý řízení za 20k, samotný snímač ani neprodaj. Přitom jde sehnat za 2k i s dopravou z Itálie... Ale proč dělat za 4k, když můžou za 20, že... Přitom to je výrobní chyba... Pak se diví že to nechce ani to málo lidí co si to koupili, prostě podobným šmejdům nedám vydělat pokud vyloženě nemusim.

007cz

Co má za problém mazda nevím, a ani mě to nezajímá. Třetí rysku používá spousta značek...a co jako, to není zamýšleno jako řešení /možná u mazdy, neznám ten problém/. Systém DPF funguje spoustu let na všech značkách, pokud tam není závada /signalizuje kontrolka, nouzák/, vuz má podmínky na regeneraci tak přece není problém. S naftou v oleji se počítá, je nutná pravidelná výměna. Pokud porovnám co jsme dýchaly na dílně a nejen tam před 30 lety a co ted, tak jsem rád za každý funkční EGR, CAT nebo DPF.

asd1

Chápu, že jako mechanikovi ti nafta v oleji nevadí ;) Jde to stříkat do výfuku, ale výrobce holt šetří na vstřiku navíc a nechává ředit olej. U Mazdy se to nepovedlo o hodně, tam úplně zmršili motor... Nic proti DPF, ale vůbec se mi nelíbí, že nedostatky výrobce hází na zákazníka a spíš je ještě využije k rejžování - auto nevyhodíš, prodáš leda za pakatel, holt koupíš další motor a výrobce i se servisem se chechtaj...

007cz

"Chápu, že jako mechanikovi ti nafta v oleji nevadí ;) Jde to stříkat do výfuku"..to snad nemyslíš vážně...Jako střikat naftu do výfuku? Co je to za systém? Pokud máš na mysli ad blue /ta se rozprašuje do výfuku/ tak ta nemá s regenerací DPF nic společné...ses trochu zamotal v pojmech a dojmech že? Mimochodem fofo nějak hnije, neměl by ti ford dát novou karoserii? Každé auto má "něco" a každý nový systém také.

asd1

Víš jak se vypaluje DPF.. A vstřikovat klasicky do válců tolik aby to hořelo až k filtru považuju... za ne dost šťastné řešení. Moderní turbobenzíny jsou taky docela perla... O elektromobilech ani nemluvim *smich*

Záruku Ford dává na prorezavění 10 let, tak to splnil. Mazda se zadírala v záruce, to je dost rozdíl. Akorát Ford kastle šla např. pozinkovat žárově místo galvanicky a pak by to vydrželo v pohodě 20 let, výrobní náklady by se zvedly minimálně, jestli jedno procento tak je to moc... Ovšem dlouhá životnost není zájem výrobce. Jednoduše úmyslně omezená životnost a ať žije ekologie - místo jednoho auta se musí vyrobit dvě... Podobně brzdový a palivový trubky nejsou pozink ale jen poplastovaný a zrovna u těchto dílů je to fakt prasárna. Brzdový trubky proreznou dost často a bývá u toho veselo. Prorezlá palivová je taky sranda.. A měnit to je pakárna, přitom není problém udělat jí tak aby vydržela řádově déle. Šetření za každou cenu kreténi. Vede ten příklad s Boeingem - velký motory se nevejdou, tak řece nebudou dělat novej trup, ale šoupnou je dopředu a ztráta stability se ošéfuje elektronikou a to ještě tak že jede na jedno čidlo a při jeho poruše posílá letadlo k zemi tak chytře, že to zvládne leda testpilot.. Vítejte v pokroku *zed*

 

asd1

007 ano vstřik přímo do výfuku, např. odkaz hned druhý odstavec.. Stříkat to do válce je prasárna a jde jen o prachy za jeden ušetřený vstřik pro regeneraci. Nafta v oleji je pak následek šetření a třetí rysky, časté výměny oleje atd. jsou jen řešení následků. Přitom jde snadno vyřešit samotná příčina.. Výrobce má větší zisk a servis má kšeft, zatáhne to zákazník *zed*

autocentrumsima.cz/...

007cz

Sypu popel, tenhle system, jak píší nouzové řešení jsem ještě neviděl. Používá to někdo? Asi se to moc neujalo.

asd1

To neni nouzový, ale správný řešení ;) To, že výrobci na zákazníka s. a nechaj ředit olej naftou za cenu ušetření vstřiku navíc do výfuku je druhá věc - to je důvod proč se to moc nepoužívá *zed*

Stejně jak u Boeingu správný řešení bylo udělat úplně nový letadlo (s křídlama vejš aby se motor vešel) a ne jen větší motor posunout dopředu aby neškrtal o zem...

 

mak*
hodnocení

0x

Správně jste měla postupovat takto: Předat auto k reklamaci a požadovat sepsání reklamačního protokolu. Auto by vám měli vrátit s protokolek, jak závadu odstranili. Může nastat i to, že do toho protokolu napíšou, že nic nezjistili a auto je v pořádku. Pokud to v pořádku není, považoval bych to za opakovanou závadu a v tom případě máte nárok na nodvé auto nebo odstoupení od kupní smlouvy. Pokud vám protokol o opravě odmítnou dát, tak bych považoval reklamaci za neuzavřenou a po uplynutí měsíce máte stejné nároky, jako když je závada neopravitelná.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]