Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Změna projevu v nízkých otáčkách a kouř

Od: johnd odpovědí: 3 změna:
Dobrý večer,
již nějakou dobu mám škodu Rapid 1.6TDI CXMA 85kW,nyní najeto 115tkm... Auto mam od novoty, ale je již bez záruky a všiml jsem si pár věcí, které mi nedají spát...
První je taková, že když otevru olejové víčko, tak motor lehce dýchá ven a vychází z otvoru bílý dým.
Dále se také změnil zvukový projev motoru při nižších otáčkách... I když je to moderní commonrail, tak musím držet otacky nad 2tis jinak má motor takový jiný a divný zvuk a i celkově je takový linejsi než býval v tech nizkych otáčkách... Jinak od 2tis je vše v pořádku.
Další z věcí je syceni od rozvodu pri studeném motoru... Když rano nastartuji a motor je úplně studený tak od rozvodů vychází takovy prerusovany sycivy zvuk...
Poslední věci je pak to, že jízda v nizsich rychlostech se stava nekomfortni vzhledem k tomu, že při zarazene dvojce nebo jednicce, když sundam nohu z plynu, tak motor sebou skubne, jak kdybych prudce ubral plyn a ještě šlápl na brzdu... Pak to vypadá, jak rozjezdy v autoškole... Skub, skub a jedeme...
Na jízdních vlastnostech vyjima výše zmíněného nepocituji žádné změny.
Spojka zabírá krásně, olej měním každých 15tkm a mezi výměnami ani 1dcl nezmizí... Co naleju, to i vypustim. Voda se také neztrácí a hadice jsou krásně měkké.
Vodní čerpadlo taktéž funguje, protoze po otevření nadobky je krásně vidět, jak voda koluje v motoru a vrací se vrchem nadobky zpátky do oběhu.
Tyto změny jsou čistě subjektivní a vypozorovane na zaklade porovnavani s minulostí. Myslím si, že toto si mohu dovolit tvrdit, vzhledem k tomu, že auto mám od novoty a vím jak pracovalo předtím...
Budu rád za každou odpověď, neboť jsem z toho již zoufalý a vůbec mě nenapadá, cim by to mohlo být...
doplněno 21.02.20 19:02: Tak jsem si všiml ještě poněkud sníženého výkonu, kdy motor nechce jít tak pružně do otáček jako treba 5000km zpět.
Celkově i volnoběh je stále zvýšený na cca 1000ot.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kaktus123*
hodnocení

0x

Jelikož se v těchto moderních strojích moc nevyznám, jen okrajově tak bych toto raději konzultoval se servisem. Tím nic nezkazíte ;)

 

hodnocení

0x

Je možné, že někde bude netěsnost.

 

asd1
hodnocení

0x

Tyhle věci obecně dělá EGR ventil nebo v sání díra za turbem (syčení) Do motoru jde jiné množství vzduchu než má být a pak to je línější.. ale může to být spousta dalších věcí jak el. tak mechanických.. Napoví diagnostikou načíst live data z čidel jestli hodnoty odpovídají normálu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]