Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Disky rozměry a rozdíl v čem?

Od: ok® odpovědí: 34 změna:
avatar ok

Prosím vás o radu nebo spíše vysvětlení.

V čem je rozdíl u disku kol, když jeden disk má rozmer 6,5Jx15 a druhý 6Jx15

Pneumatika o velikosti R15, pujde nasadit,že?

Dočetl jsem se, že to první číslo je šířka ráfku, ale kolik dělá ta "půlka" vlsatně dělá?

Děkuji

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Tady zjistíte, jaké pneumatiky jsou z hlediska jejich rozměru (šířky) vhodné pro různé šířky ráfků.

Tady najdete mraky disků rozměru 6Jx15, snad si tam vyberete.


doplněno 18.02.20 22:33:

Tady máš 6Jx15 s roztečí 4x98. Zkontroluj si ET.


doplněno 18.02.20 22:35:

Kdybys nám už konečně laskavě sdělil pokud možno přesný typ vozidla, radilo by se o 90% snáze!

ok®
hodnocení

Fiat Idea 1,9JTD

6Jx15 ET40

Nelíbí?

fiatdily.cz/...

zde mraky

nejkola.cz/...

Výborně. Pak bych ty, které doporučuji o dva řádky výše vyloučil, nemusely by se ti do nich vejít brzdové třmeny. Takže doporučuji hledat disky s ET mezi 40 a 36. Pokud máš sportovní podvozek, pak dodržet předepsané ET40.

Jedna z možností (a levných) je tady.

Tyto bych bral já:

nejkola.cz/...

Akorát zrovna nemají skladem...

Gumidku, pěkný jsou. Ale trochu drahý a díky ET by mohly dřít o blatníky (polezou moc ven).

Tak vyžší ET bude určitě jistota. Bylo by to dost na nich (lemy), máš pravdu.

ok®
hodnocení

Díky, ale mě stačí plechové

pak tedy vychází k vůli ET 37-40 tento plecháč

nejkola.cz/...

 

hodnocení

0x

Rozměr je v palcích.

Tedy 2,54cm x 6,5 je ...? ;)

12,7mm rozdíl

ok®
hodnocení

12,7mm? tak to by pneumatice snad vadit nemělo

Myslím, že ne, ale nemám v tomto směru zkušenosti. Jen výpočet.

Dávám to, co předepisuje výrobce a uvádí TP. Zbytečně nelaboruji.

Pokud bude ráfek větší a pneu menší, tak to bude dle mě hnusný tuzing. Profil do sudu a první obrubník ráfek totálně zničí (kde by jinde ho chránila pneumatika), ale to jen při velkém rozdílu.

ok®
hodnocení

jj, chápu, mě šlo hlavně jen o ten "půl palec = 6,5J"namísto "6J"

takže z tech 12,7mm to vlsatne bude dělat cca 6mm na každou stranu disku, defacto "chudý soudek"

Tak. Satam dal odkaz a já sám bych si určitě na sbazaru vybral z těch 6J.*palec*

*sok* jaký "chudý soudek"? Jakých 6mm na každou stranu? Disk 6,5Jx15 má o 12,7mm širší rozměr pro patku pneumatiky. Nic víc, nic míň. Tečka.

Kolik je to na každou stranu, o tom už vypovídají údaje ET u každého disku!

ok®
hodnocení

no, jenže rozteč 4x98 taky problem

Gumidku, mám pocit že je to marný, je to marný, je to marný. Co ty na to?

Ducato to asi nebude *mir**vtip*

 

kepler*
hodnocení

0x

Ano, R 15 půjde nasadit. Šířka ráfku není problém, pokud není rozdíl příliš velký. Samozřejmě šířku ráfku musíš dodržet podle TP. U řady aut i ve velkém TP připouštějí montáž pneumatik odlišných rozměrů. Třeba užší zimní a širší letní. Je nutné vycházet z toho, co povoluje velký TP.

ok®
hodnocení

ve velkém TP je 6Jx15 ET 40 , ale takový rozmer disku velmi těžko sehnat, našel jsem spoustu s rozměrem 6,5Jx15, ale jestli to pmeu nějak nebude "deformovat"

kepler*

No, pneu pro daný ráfek se deformovat nebude, ale radši bych se držel předepsaného ráfku. Taky bys nemusel projít u TK.

ok®
hodnocení

na disk se údajně nedívají(samozřejmě pokud tam, už jen vizuelně, není něco do očí bijící), kouknou pouze na pneu rozmer pokud sedi v TP

vybírám na bazerch disky, ale přesný rozměr , je obrovský problém, proto se ptám

Údajně? Tomu never, pravidla se stále zpřísňují. I ET musí odpovídat tomu co je napsané v TP. Kromě toho to kontroluje a zapisuje policie při případné nehodě.
ok®
hodnocení

Jo vidíte, nehoda případná, taky pravda, člověk nikdy neví!
asd1

Pokud tam dáš něco jiného než je zapsané v techničáku, tak jde o technicky nezpůsobilé vozidlo. Neměl bys projít technickou, při nehodě se toho chytne pojišťovna (např. bude tvrdit že se správnými koly bys ten smyk nedostal), v cizině tě klidně odstaví pokud si toho náhodou všimnou a zpět pojedeš odtahovkou atd.

rozměr je šířka ráfku x průměr patky (oboje v palcích), pak ET = zális tj. vzdálenost dosedací plochy pro náboj od středu ráfku, pak ještě průměr středové díry, rozteč a počet šroubů. Všechno musí sedět pro konkrétní auto, buď podle techničáku nebo typového listu k ráfku.

ok®
hodnocení

Jj děkuji, jdu hledat ET 40
ok®
hodnocení

plecháče jsem sehnal origo na Fiat Ideu, zakoupil jsem i nové letní pneu a moje milovaná žena po 14 dnech trefila patník, nová guma rozervána a lem na disku deformovaný. Takže jsem musel zakoupit 1pár gum.Ale co, stane se no, ale nasere to!

Kolega z práce mi za pár "šušňů" prodá aludisky Fiaťácke z Marei Weekend jsou to sice také 6Jx15 ale ET 43, kruci nevím zda ty 3mm budou vadit, když tam mají být ET 40

Máte někdo zkušenost s velikosti ET o těch pár mm?

Oprvdu bych radil nevymejšlet jak "občurat" systém. Jestli míš v TP uvedeno ET40, tak to prostě znamená ET40 a nic jiného. Koupit plecháče R15 u šroťáků není zase tak velký problém, daleko horší je to s plecháčema R13, po dotazu na R13 většinou řeknou že to nikde nechce a že je rovnou vyhazují. Pokud chceš nové, tak spousta eshopů s pneumatikama prodává i plecháče.

asd1

Jestli nechceš problémy, tak tam dej to co máš v techničáku. Rozměry pneu a klidně i ráfku jsou první věc o co se zajímá pojišťovna v případě nehody.. Než kola z mařeny tak vem celou mařenu a Ideu prodej (Marea je slušný auto, konkrétně Weekend v 1,9 JTD 110 bylo v rodině a jezdilo se s tim pěkně, líp než v Oktávce..).

Milovaná žena a auto - njn, to neni nic divnýho *smich*

AL kola jen líp vypadaj a o něco málo líp se chladí brzdy (větší díry), jinak maj spíš nevýhody...

PS po 14 dnech stačilo koupit jednu stejnou gumu jako ta zničená, možná bys trefil i stejnou sérii..

 

ok®
hodnocení

asd1

Sehnat 1ks barum Bravuris 2 195/60 R15 nemožné, to jsem hledal hned,ale prostě tyto starší typy nejsou asi k mání. Anebo ano, ale natrefil jsem za cenu 1800kč/ks, to se mi zda přemrštěná cena.

Jinak mám gumy co tam mají být, ale jen ten ráfek na těch aludiscích je ET43 a né ET40

Plecháč bouchnutý se vyklepe, to není problém, ale kolega právě tu Mareu (benzín 1,6) prostě jen dojíždí do konce STK a bude likvidovat(už při poslední kontrole prošel se zavřenýma očima, musel na opakovačku), no a pravě že mu zůstaly ty aludisky

Pročítal jsem ohledně toho ET zálisu, tak jestli jsem to pochopil, tak těch ET43 je vlastně vzdalenost v mm od kolmice k dosedací ploše disku. Když dle papíru tam má být 40mm , tak si myslím, že 43 by neměl nastat problém, to jedině bych musel mít už pak větší pneu aby vadily podběhům.

 

hodnocení

0x

ET je zális a v praxi to znamená, že čím vyšší je hodnota zálisu, tím je kolo více schované pod blatníkem. Technicky řečeno je zális vzdálenost dosedací plochy kola od osy ráfku... V tomto případě v palcích (2,54 mm/1palec)

Někdy to vadí, někdy nevadí... Zpravidla "odsazené" kolo nevadí, ale nemělo by správně vylézat z blatníku... Když je ET větší než je dané výrobcem, tak máš kola "vpadlá", ba dokonce někdy i vadí odlitá čísla na třmenech a ta se musela vybrousit...

V žádném případě to není šířka ráfku, ale osová vzdálenost...

Pneu to deformovat nebude... Ráfek je stejný jako ten s ET 6, ale bude jen více vsunutý do podběhu...

O 12,5mm..

Sypu popel na hlavu... ET a J...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]