Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dolévání chladicí kapaliny

Od: slavo® odpovědí: 25 změna:

Když ve vyrovnávací nádržce poklesne chladící kapalina pod minimum, tak by se měla dolít správně čím?

koncentrátem nebo naředěnou a nebo destilkou?

A ten koncentrát se ředí v jakém poměru s destilkou 1:1?


doplněno 15.02.20 11:10:

Pokud je na víčku od oleje zespodu hnědožlutá mastná konzistence - co to může znamenat?

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jezevec*
hodnocení

4x
Samozřejmě koncentrátem naředěným destilkou. Jestli je koncentrát do minus 30 stupňů, tak stačí 1:1

 

hodnocení

3x
Jenže asi nejčastěji se tam ta kapalina dostává přes špatné těsnění pod hlavou. Zřejmě jak se teplem odpařuje a mísí s olejem (a stoupá vzhůru), tak pak je to vidět právě na tom víčku. Na měrce to nejspíš vůbec nepoznáte. Když je motor v klidu, olej ve vaně klesne dolů a tím, že je těžší jak voda, tak by se asi nanejvýš mohlo stát, že na hladině oleje bude trochu chladící kapaliny a to na měrce nepoznáte.

odekdy klesne olej pod hladinu vody? Olej VŽDY plave na hladině vody!pokud nevěříte-nalejte vodu do nádoby a na to olej a uvidíte jak klesne olej ke dnu!

Byla to jen moje teorie. Nikdy jsem to nezkoušel, takže nevím a je to třeba tak, jak píšete.
Chtěl jsem jen poukázat na to, že na měrce oleje by to stejně poznat nebylo. A pokud je to tak, jak píšete a olej plave na hladině vody, tak by teprve na měrce voda vidět nebyla. Měrka by vlastně byla koncem utopená v hladině oleje a voda by byla až pod hladinou oleje, kam měrka vůbec nedosáhne (tedy za předpokladu, že by v olejové vaně nebylo třeba 4 litry chladící kapaliny :) a teprve na ní by plaval olej).
PS: ale je fakt, že třeba v polévce plave mastnota na hladině a to jak za tepla, tak za studena. Když se vytáhne z lednice třeba vývar, tak pravdou je, že ztuhlý tuk je na hladině.
Tak jsem se díval na internet a skutečně je to tak, že olej je lehčí, než voda (olej má menší hustotu), tudíž olej opravdu plave na hladině vody.
Takže jsem zas o něco moudřejší a omlouvám se za dezinformaci.

 

hodnocení

2x
avatar ferax

Z důvodů možné koroze a usazování vodního kamene, nedolíváme obyčejnou vodu, zde popsáno důkladně vše.

Správně by se měla dolévat destilka, již z technického hlediska jak tady píše ferax... Ale z toho, že se běžně dolévá obyčejná voda a ničemu to až tak viditelně nevadí, bych zase nedělal až takovou přednost...

Zatím jsem se nikdy nedostal do situace, že by destilovaná voda byla škodlivější než obyčejná...

Destilovaná voda je zbavená minerálů, takže je neškodná.

Druhý názor je ten,že právě protože je zbavená minerálů je škodlivá-vyžírá z materiálů hlav minerály a znehodnocuje je.Např toto se stalo kamarádovi na Mitsu Lancer-nezávisle několik mechaníků, co viděli hlavu-vyžrala to destilka. Ale každý máme svůj názor a nebudemne si je vnucovat dokud se neúpřesvědčíme o opaku ,že?Nakonec jednou jsem dal do auta s destilkou a hned začalo téci topení-předtím pár výměn s kohoutkovkou a nic.

Ale to podstatné není zda destilka neobo obyč voda-Podstatné je že stačí dolít voda obyč,či destilka a nikoliv chl.směs . A pokud nestačí voda= vyopustit ,proplach a celou náplň novou.

Destilovaná voda neobsahuje nic, co by mohlo cokoli rozežírat. Ani žádná rozpouštědla. Je chemicky čistá. Dále i zde.

asd1

Ferax - no právě, destilka je čistá a tak si bere ionty kovu z motoru... Ideální je dešťovka nabraná ke konci delšího lijavce (= bez prachu atd.)

Obecně se dolévá příslušný koncentrát s vodou 1:1.

Je třeba zjistit kam voda mizí - chladič, vodní pumpa, hadice, těsnění pod hlavou, ruplý blok, výměník topení atd. Vše má svoje příznaky, např. barevně vykvetlé v místě úniku, šlem v oleji, bublinky spalin ve vodě, tlakování hadic atd..

Já dám na odborníky, nepřu se, ale čtu.

Můj názor je ten, že pokud se destilka s kapalinou mění co 5 let, tak se nevyčerpají inhybitory koroze a kapalina zachová PH. Takže po cyklu výměny 5 let G13 s destilkou nic nesežere. Co to udělá, když lidi nemění chladící kapalinu je věc jiná...

majklchris

To je sice hezké-ale kde je záruka, že to se kapalina měnila co 3 či pět let? Ne každý má na auto nové z autosalonu a u ojetiny byť třeba 7 let staré pěti majitelích se toto nikdy neví-proto se všeobecně dp u takového výměna rozvodů,náplní...

Na záruku kašlu. Pokud si auto chci ponechat, tak vyměním náplně v brzdové soustavě, chladící soustavě, převodovce, motoru,...

U olejů poprvé zkrátím intervaly k vůli výplachu po předchozím majiteli (třeba na to dlabal, tak ať mám jistotu) a u chladící kapaliny vypláchnu celou soustavu pitnou vodou z vodovodního řadu tlakem a pak udělám náplň do čisté soustavy.

Takže nechápu "co je sice hezké na mém tvrzení, ale kašlu na to".

Někteří rádi laborují a řeší "hospodské" debaty a někteří rádi jezdí a ví, co to potřebuje.*palec*

majklchris

Je sice hezké, že na něco, kašleš nebo nekašleš.

Jsi nepochopil, ale to je jedno. Takže polopatě. Kamarád koupil Lancery apo dvou letech mu z palice začala téci chladicí -díky destilce vyžraná! osobně - výměna kapliny s vodou-nic se nedeělo.Pak jsem při další poslechl rady a místo vody-destilka začal téci výměník topení. Proplach jinak dělám VŽDY ,při každé výměně; chladicí kapaliny.

Radiátor ti poteče i z příčiny stáří. Nedával bych za vinu destilku. Vždyť je to většinou plastové čelo v gumě opertlované ocelovým plechem v zinku. Guma ztvrdne v každé vodě po letech destilka nedestilka.

Pokud by jsi udělal tu vyžranou hlavu, dal destilku a pak si hlavu dělal za 3 roky a zase vyžraná, tak bych tomu věřil. Jinak ne :)

 

 

vodaj
hodnocení

1x

Obyčejnou vodou z kohoutku

 

hodnocení

0x

Nejlépe koncentrátem, případně naředěnou kapalinou... V nouzi vodou.

Při nutnosti častějšího dolévání vodou bude kapalina ztrácet svoji mrazuvdornou koncentraci...

Ale nadruhou stranu, jestli tam dolijete jednou za rok deci vody, tak se taky nic hrozného nestane...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Používám kapalinu G12 /růžová,výměnná lhůta 5 roků/ .V průběhu pěti let doleju cca půl litru vody nikoliv destilky.Prostě pro mne je správné jen vodu.Ale pokud kdo chce tak klidně i destilku (pokud sní mená špatnou zkušenost!(

Po výměně chladicí kapaliny v průběhu necelého měsíce doleju cca2 dec směsi. pak pokud je třeba dolévám jen a pouze vodu- Směs či samotná nemrzka NENÍ třeba-za těch 5 roků klesne zámrznost tímto jen o asi 2°C!

vodaj

Konečně někdo kdo ví.

Vodaj-díky.

Ale to jsou jen zkušenosti -resp s tím doléváním jen vody a zámrzností. Na vodu do chladiče jsem zvyklý již od dob s F-125p-1300 rv 1972.Nakonec i do Topasů (OT 62 ),.které jsem měl od 82 a nakonec v 91 likvidoval, se dávala směs vody nikoliv destilky a"fridexu".Jediná V3S to nepotřebovala (z techniky co jsem měl "pod palcem!"

 

hodnocení

0x
Pokud je zespodu na víčku oleje ta mazlavá hmota, tak se Vám dostává do oleje chladící kapalina.
hodnocení

přesně toto je pod víčkem - to co je na 3:40 až 3:44 , ale z výfuku jde normální dým a ne to co je po 11 minutě.


hodnocení

V oleji vypadá dle měrky, že je čistý a není v něm voda.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]