Nejste přihlášen/a.
Zdravím, muj focus 1,6 benzín rok03 začal žrát dost olej ted v zimě tak 1l na 1000km spíše kratké trasy tak do 10km, do ted jsem tam lil 10W 40 ale rád bych radu jestli i neco levnejšího a jakou specifikaci tam mužu nalít když je za "chvíli "pryč. . o generalce motoru neuvažuju a rad bych tak rok až dva ještě pojezdil. Dík
Já bych si s nahrazováním předepsaný viskozity určitě nezahrával. Olej specifikace 10W40 koupíš za pár korun. Asi bych tudíž nekupoval něco drahýho, ale viskozitu bych rozhodně dodržel. tady ho máš za sedm pětek...
automotoprikryl.cz/...
A víš aspoň nějaký důvod proč by si neměl zahrávat?
(Tenhle motor znám a hustější olej mu nemá jak ublížit, naopak ho bude žrát o něco málo míň..)
jj vypadá to že to bude moje řešení jen se rozhoduju mezi 15W40 a 10W40, hlavně se mi zda ž v zimě to žere víc toho oleje
Můžeš v podstatě cokoliv podobnýho oleji.. Levnějších ale už moc neni, leda tak stáčená 15W40 nebo M6AD :D
Generálka by ani neměla smysl, když už tak jiný motor (pokud Fík neni shnilej tak by se vyplatilo - hnilku s fčním motorem seženeš i za odvoz a přehodit motor je den práce i s novýma rozvodama...
zhnilej není ale, sam si motor nevyměním a kde je napsané že ten co budu měnit olej nežere, navíc převoz vraku , taky neco stojí... notabne každej servis si za vymenu morotu vezme tak 10litru plus ta prace stím...fakt to není jen tak
Přehodit motor neni až tak problém - všechno odpojíš, vytáhnou to dva lidi na trubce, novej nahodíš opačným postupem.. Nejlíp i nový rozvody (náročné, je třeba vědět a mít přípravky), náplně a jedeš. Vůbec nemusíš řešit servis za desítku... Měl jsem FYDD který nežral skoro vůbec (deci na 1000km), nikdo to nechtěl ani zadarmo tak to šlo nakonec na vrakáč, toho motoru mi bylo líto... Spotřeba - vymontovanej nepoznáš vůbec, pokud je v autě tak ani při velký spotřebě čoudit atd. nemusí, ale jde to změřit - ohřeješ motor, změříš hladinu oleje, pak to projedeš nejlíp aspoň 100 km a přesně stejným způsobem zase změříš hladinu... Spousta je shnilejch neprodejnech a motor je tam OK...
15W40 - spotřebe oleje o něco málo klesne, ale nečekej že o moc... Navíc časem ti odejde kat a pak neprojdeš na emisích, příp. i lambdy a zvýší se spotřeba...
Asi bych to řešil s každým tankováním dolívat nejlevnější 10W40 nebo 15W40 a jezdit dokud to pojede, pokud by se našel dobrý motor "za odvoz" tak svépomocí přehodit motory - zas tak se toho neboj... Příp. nic neinvestovat a až zdechne tak poslat do hutí...
Typ motoru musí být stejný jako je v techničáku..
evím ale litr na 1000km je docela dobré- na cestě cc 600km nonstop (s asi 2h přestávkou v půlce ) a po cestě 3 výměny komplet a po dojezdu další výměnu-pak je to spoptřeba oilu alwetoto? To je nic. Už jsem psal na vícero místech -na BX14RE jsem udšělal na cestě JH-KV a zpět 3 výměny oleje a po dojezdu jsem nalil další 4l-m motoru zůstalo jen asi půl litru.Utíkal guferem převodovky což na crcačkách moc nebylo znát!
Což takhle nejprve vyzkoumat spíše kde se ztrácí?!
a kdyby to byla 15W 40 nesnižilo by se trochu, a bylo by vše ok? cena je zhruba stejná ale pokus no
Moc levnějších než 10W-40 nebude a zase tam nemůžeš lít olej na smažení. I kdyby jsi lil třeba 15W-40,žraní oleje to příliš nezpomalí,skoro neznatelně. Máš buď opotřebené pístní kroužky nebo gufera na ventilech. Ale litr na tisíc není tak strašný,to mají některé dnešní motory s tenoučkými pístními kroužečky ve standardní výbavě
Do toho keplu klidně polosyntetiku Starline 10W-40 za cca 500-600Kč/5l.
PS: Leju to do motoru Renault 1.2l 16V, najeto 355 tis. km a jakpa to papá a jezdí. Spotřeba oleje cca 1l na 4000 km.
@asd1: Jistě. Proč ne. On ten Starline taky vyrábí Pardubice a je to obvykle přejmenovaný Mogul. Kvalita bude patrně stejná.
Takže dík za informaci a do svého keplu budu od příště lít ten Trysk!
Myslim natočit si ze sudu d někoho kdo nerejžuje Celý sud je nesmysl, ledaže by rozlil známým
Nějakých 80,- za litr je už spousta olejů včetně značkových = Total, Shell atd.
Ale on značkový je! Jen ta "značka" není moc známá. Ovšem ten olej španý nebude, kdo si dovolí ti dnes prodat nemazající sračku?Já bych ho do starších motorů, hlavně 8V, klidně nalil. Pochopitelně ne jako Longlfe
Myslim že koupí nejlevnější, přelije do značkovýho sudu a prodává jakože značku dvě kila za litr.
Jasně že olej je v pohodě, ono je jen pár výrobců... Ale už z principu - Starline je překupník a v mechanice prodává i totální sr., tak už proto od nich nic už neberu, i když ten olej nekvalitní nebude..
Ten sud za 2,7k/ 60 litrů je asi dobrá volba - 20 litrů si nechá a 40 rozprodá po okolí 60,- za litr.. A těch 20 litrů pak bude mít za 300,- tj. 15,- za litr.. (+ doprava sudu).. Pak bude jen otrava každý tankování dolívat olej jak kdysi a otázka jak dlouho to bude snášet kat.. (do benzínu bych dával panáka VIF na nádrž kvůli prodloužení života lambd a katu...) Při takovým dolívání olej ani nemusí měnit , jen občas bych vyměnil filtr, tak po 10kkm...
Znáš značku "vika"? Nesmí mi do auta, zlatý Starline. Já říkám, co se jen vozí, může být Starline. Mechanické věci s vlivem na jízdní vlastnosti raději ne. Ovšem i tak mám již výjimky. Spodní ramena na mé auto mám Starline, protože sice vydrží méně, ale po srovnání cena/výdrž se mi i s prací za výměnu vyplatí. Dále přední brzdy: Kotouče Brembo, desky Starline. Nemá chybu. Brzdí perfektně, nepískne ani náhodou, opotřebení přiměřené. A ještě bych něco našel.
Podotýkám, že můj roční nájezd je cca 40-50 tis. km, takže mohu vyzkoušet leccos
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.