Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automat. převodovka - Aisin nebo DSG?

Od: sollik* odpovědí: 12 změna:

Výhledově bych rád pořídil novější vůz než mám teď - r.v. okolo 2012, kombík, cena do 200 000,-Kč. Rád bych zkusil vůz s automatickou převodovkou.

Už dlouhou dobu pošilhávám po Citroenu C5 (s hydraktiv podvozkem), ale do úvahy by přicházela i Škoda Superb. Co jsem vyčetl, tak Citroen používá japonské převodovky Aisin, Škoda má DSG. O Aisinu - konkrétně AM6 jsem nečetl nic moc dobrého, vady DSG jsem zatím nestudoval.

Prosím ty kdož mají s těmito převodovkami zkušenost o informace.

Děkuji.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Aisin AM6 je "poctivý" hydroměničový automat a se spolehlivostí by na tom měl být celkem dobře.

DSG je dvouspojková převodovka, která má blíž k robotizovanému manuálu. Důležité je vybrat šestikvalt s mokrými spojkami (dával se ve spojení s dvoulitrem). Suché sedmikvalty, které se dávaly ke slabším motorům, mnoho nevydrží.

Obecně platí, že hydroměnič je komfortnější, hlavně rozjedy jsou plynulejší. Ale já mám třeba DSG v Passatu B8 a nevidím rozdíl oproti hydroměniči v předchozím BMW.

U ojetého automatu je riziko vždy, nutno vybírat podle konkrétního kusu. Především nesmí cukat při rozjezdech a přeřazování. A hned po koupi radši vyměnit olej.


doplněno 11.02.20 12:21:

Teda já nevím, ale jak čtu ostatní odpovědi, to snad musíte mít všichni DSG těsně před smrtí, ne?
Řazení se přece dá krásně korigovat plynem a brzdou a převodovka by se měla umět "naučit" váš styl jízdy...

 

kepler*
hodnocení

1x

Osobně bych automat nebral ani zadarmo. Brácha má Superba s DSG a dost nadává. Auto řadí jinak, jak by sám chtěl a o komfortu není ani řeči. Říká: chci být řidič a ne pasažér!

 

hodnocení

0x
avatar kejikl

Mám DSG mokrý 6ti kvalt v Touranu 1.4TSI 125kW asi 3 měsíce.

Co určitě každému doporučuji, půjčit si u kamaráda či v půjčovně auto s automatem alespoň na den a udělat si výlet a také si projet trasu, kterou třeba jezdíte do práce a máte ji tkzv. najetou.

Jde o to, že Vám to nemusí sednout. V klasice vy řídíte auto, u automatu částečně ne.
Přirovnal bych to k situaci, kdy svého mazlíka půjčíte manželce a ta má jiný styl řazení, vy už by jste dávno řadil, ona ještě ne. Někdo to dlouhodobě nedá a koupí druhé auto. :)

Automat určitě nebude chtít mladý kluk, já ve svých 44 letech už ocením pohodlí a přenesu se přes to řazení, které (ale to musím říct), motor nijak netrápí, mám 200k najeto a převodovka je původní a řadí bezchybně.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

V autech s automatem jsem jel vždy pouze jako spolujezdec..sám mám manuál a automat nechci.

Kolegové mají DSG..a mohu si hlavu ukroutit když s nimi jedu, jak ta převodovka řadí. V mnoha případech se mi zdá, že DSG řadí převodové stupně na principu "náhodných čísel". Uvedu příklad (jeden z mnoha): auto jede se 4 lidmi do delšího táhlého kopce, motor už netáhne (dle otáčkoměru snad 1200 ot/min)...a DSG má zařazeno rychlost tak o 2 převodové stupně výš, než by řadil člověk s manuálem. Při řazení u DSG zvuky a kopance jako když řadí F1 (asi přeháním, F1 bude mít řazení jemnější).

Když jsem jel se švagrem s jeho 12 let starým Mercedesem, tak jeho automatická převodovka řadila daleko lépe, citlivěji a plynuleji.

Od té doby říkám, že automatická převodovka u 12 let starého Mercedesu, je lepší než DSG u auta co právě vyjelo z autosalonu.

Tohle mi do auta opravdu nesmí.

Pokud DSG řadí tak jak říkáte, je na konci životnosti, pokud by bylo v pořádku nic z toho nedělá.

Potom je DSG na konci životnosti hned u nového auta.

Ale já za to nemohu...

U nových aut se montují suché sedmikvalty. Jelikož lamely spojky jdou nasucho, při řazení konstruktéři "mysleli" na to, aby příliš dlouho neprokluzovaly. Proto DSG se suchou spojkou bude vždy ucukanější, spojka sepne rychleji.

Moje benzínová 1.4TSI z roku 2007 má ještě mokrou spojku a řazení je takřka neznatelné.

 

mathew
hodnocení

0x

Nejdříve se s tím projeďte a až pak si vyberte co vám vyhovuje. Každopádně pokud vám vadí jet do kopce na 1000 otáček tak automat nebude nic pro vás. S vyjímkou udržování konstantní rychlosti bych řadil jinak jak ten automat až to bude umět číst myšlenky tak o tom možná budu uvažovat. Poruchy bych se bál akorát u dvojspojek ty ostatní by měly něco vydržet, ale samozřejmě záleží jak se k tomu kdo choval

DSG umí poznat, kdy podtáčí motor a kdy ne.

Příklad.

Na rovině jedu na 6tku a 1600 ot, 60km/h a motor si jen ševelí, nemá s autem práci, tudíž se neničí.

Do kopce pozná, že je motor pod zátěží a jede 60km/h na 4ku a 2500ot.

Proc se teda trepe palubovka jak ratlik? Mozna to pozna ale radi hluboko pod zdravou hranici. Ale v podstate to delaji vsechny mozne auta. Jel jsem i s pezotem novym a to same uplne.

Vím o tom, že nafta to někomu dělá, řeší se to přeprogramováním DSG a pak řadí výš.
Jinak obecně na DSG platí, že řadí i podle toho jak moc máte sešlápnutý plyn.
Pokud sešlápnu více plyn a držím ho, DSG bude řadit klidně v 3000ot.

 

sollik*
hodnocení

Moc díky za reakce.

Mě je přes 40, takže žádný závodník nejsem, mám radši spíš klidnou jízdu na pohodu a myslím, že mi "kvedlání" chybět nebude. Na druhou stranu momentálně mám Passata 1.9 Tdi PD s manuálním šestikvaltem a s výjimkou udržování rychlosti nenaloženého vozu na rovině udržuji motor stále okolo 2000 ot./min. kvůli dvouhmotě.

O jednom Touranu s DSG vím, tak si zkusím domluvit zapůjčení.

Díval jsem se na video


a až na pár okamžiků mi nepřišlo, že by to řadilo nějak špatně. Když není potřeba výkon řadí převodovka dřív a naopak při rychlejších rozjezdech podrží až do otáček lehce přes 2000 ot./min.

Rád si přečtu další zkušenosti :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma řazení v autě

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]