Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stav nabití autobaterie podle napětí

Od: clayman® odpovědí: 9 změna:
avatar clayman
Dobrý den,
Včera jsem koupil novou autobaterii (autoakumulator) 100Ah jako náhradu za baterii, která mi vydržela úžasných 8let.
Když mi ji předával naměřil na prázdno 12,6V a říkal že je nabitá. Hodil jsem ji na nabíječku a min 4 hodiny (4A) se nabijela, jak dlouho měním, šel jsem spát. Bohužel jsem ji zapomněl pak změřit.
Když hledám stav nabití autobaterie podle napětí nacházím že plně nabitá má 12,6V po ustaleni. Kolik V má mít ihned po nabití resp na nabíječce, aby byla na 100% nabitá? 14,4V?
Diky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

host
hodnocení

3x

V knize Nabíječky a nabíjení autorů Ručka, Arendáš na straně 17 píší, že mezi běžná měření akumulátorů patří a) měření napětí naprázdno (tedy bez zatížení), b) měření vnitřního odporu akumulátoru, c) měření impedance akumulátoru a d) měření kapacity akumulátoru, ale také píší, že většinu těchto údajů poskytuje výrobce akumulátoru (například kapacitu, "startovací proud", atd.).

Obvykle stačí pouze změřit napětí naprázdno a při nastartování poslouchat jak svižně start probíhá. Pokud někdo chce něco měřit, může měřit napětí naprázdno a buď nastartovat a změřit o kolik klesne napětí při startování, nebo rozsvícení světel. Pokud někdo chce měřit vnitřní odpor akumulátoru, použije přesnou zátěž, aby věděl, při jakém proudu dochází k poklesu napětí, ale ani to není pevná konstanta, protože " během vybíjení se totiž obvykle vnitřní odpor zvětšuje, což má za následek zmenšení pracovního napětí"(konec citace ze str. 18)

Nehledal bych v tom vědu. Bývaly doby, kdy si řidiči také při údržbě a dolévání elektrolytu měřili hustotu elektrolytu, ale je nová doba. Stačí vědět a sledovat, že akumulátor dostatečně napájí všechny spotřebiče v létě i v mrazech. Pokles se projeví například když u závor řidič nechá hrát autorádio a vypne motor a při zvednutí závor a nastartování na chvilku poklesne hlasitost z rádia a mírně se zhoupne jas světel, pokud byla rozsvícena.

Napětí 12,6 V je dané elektrochemickou reakcí, kdy na olověném elektrickém článku je napětí 2,1 V a na šesti článcích baterei šestkrát víc, tedy 12,6 V. Při nabíjení se zvýší napětí na článku až na 2,4 V, tedy na 14,4 V a většina nabíječů a regulátorů nabíjení v tomto okamžiku nabíjení ukončí nebo přepne na udržovací napětí a tím na udržovací nabíjecí proud.

Toto jsou rady laika, čtenáře uvedené knížky. Nejlépe vám odpoví specialista baterkář nebo autoelektrikář.

 

hodnocení

2x

Mrkni na toto... Myslím, že je to hezky vysvětlené...

mjauto.cz/...

host

hiawata: výborná stránka, díky

 

hodnocení

0x

Cca 12,9 - 13,4V

 

hodnocení

avatar clayman
Tak jen pro zajímavost, druhý den po nabiti má baterie 12,9V.

Vždyť to píšu. Calciová má po nabití i víc.

 

hodnocení

0x
Pokud vim tak nabita baterie si nevezme temer zadny proud, podobne se ale chovaji i baterie po smrti. Muzu mit klidne napeti kolik chci, ale pri zatezi to napeti muze raketove klesnout. Tudiz prvni predpoklad je napeti nad 12v, druhy je ampermetr na nabijecce a nejobjektivnejsi je pripojeni zatezaku. Jestli brala tak dlouho 4A tak se urcite neda bavit o nabite baterii.
hodnocení

Měřil jsem jen při odběru 0,1A. Na 12,9V se to ustalilo za deset vteřin. Můžu zkusit při odběru max 4A. Víc neumím. :)

 

hodnocení

0x
Dobijeni 4Amp po 4 hodiny je 16 Ahod.Krat nějaká ucinnost a tj dobil jste u 100 Ah baterie cca 1/6 az 1/7 kapacity. Ja se domnívám, že odpověď prodavače byla"Ano je nabitá, dejte ji do auta, nastartujte a jeďte a pouzivejte". Myslel tím- nemusite ji před instalací nabijet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]