Nejste přihlášen/a.
Ekologicky zlikvidovat lze i nepojízdné vozidlo, tedy např. vozidlo, ve kterém chybí určité díly. Problém může být, kde nechat takové vozidlo stát. Myslím si, že už je v platnosti změna zákona, že vozidla bez platné TK nemůžou stát na veřejném prostranství. Takže pokud máte vozidlo na soukromém pozemku, tak by v tom neměl být žádný problém. Prostě SPZky jsou v depozitu, takže nemusíte platit povinné ručení. Když se domluvíte s někým z konkrétní firmy na likvidaci auta, tak si pro auto přijedou a odvezou ho na likvidaci a pak Vám vydají doklad o likvidaci vozidla. Na základě toho dokladu (tedy že vozidlo bylo ekologicky zlikvidované) vozidlo vyřadíte z evidence. Samozřejmě různé firmy jsou ochotny vykoupit vozidlo za různou částku. Ta částka záleží právě na tom, jaké jsou v autě použitelné díly. Důležité je, vybrat si na likvidaci auta solidní firmu. O tom, které firmy jsou solidní nemám přehled.
Nemyslím si, že by auto po uplynutí doby platnosti depozitu bylo automaticky vyřazeno z registru vozidel. Myslím si, že jsou jen dvě možnosti, jak se zbavit starého vozidla. Buď zažádat o vyřazrení z evidence vozidel na základě dokladu o ekolikvidaci auta (samozřejmě od firm, která k tomu má oprávnění), nebo auto prodat. Myslím si, že auto bez platné TK a se značkami uloženými v depozitu lze prodat, ale musí být doložen protokol o evidenční kontrole ne starší než 30 dní. To znamená, dopravit auto na nějakou STK, kde evidenční kontrolu provedou, popř. zlusit se domluvit s nějakým technikem z STK, jestli by za finanční kompenzaci provedl kontrolu mimo STK.
Není pravda, co píšeš, že auto bez platné TK nemůžeš dát do depozitu. To je podmínka naopak pro situaci, kdy chceš auto z depozitu vyjmout a dál provozovat. To ti ty spz nevrátí dokud nedoložíš protokol TK.
Po roce v depozitu bys měla požádat o prodloužení depozitu a po půl roce znova s tím, že pak budeš muset doložit, že auto stojí mimo veřejné komunikace. Praxe je spíš taková, že auto se začkama v depozitu roky nikoho nezajímá, žádné upomínky nechodí. Ten prostor pro případnou buzeraci ale zákonem daný je a úředníků nikdy nevíš, kdy se situace obrátí k horšímu.
O tom že po 5 letech auto z depozitu úřad sám vyjme z evidence se mluvilo ale nevím, o tom že by to tak fungovalo. To by úředníci prakticky posvětili to, že si kdekdo auto rozebere sám a nenechá ho zlikvidovat oficiální cestou.
Depozit neexistuje- nahradi to vyřazení z provozu,ale víme oč jde.Takze tato instituce je na JEDEN rok-pred uplynutím této lhůty je nutno doložit info o vozidle a to kde se nachází (adresa umístění),co se s ním děje.Pak se prodlužuje na dobu NEURČITOU !Zatím!R vložení do vyřazení NENÍ nutná platná to!Tato je nutná spolu s uzavřeným PR pro vyjmutí! Nikdy se za ně vyzvednutí z "depozitu" platili pokuty- ani malé ani velké. Pro vás nejjednodušší a nejlepší (jediná) cesta jak na to.Aut nalozit na odtahovku,dovézt na STK kde uděláte Evidenční ko,s protokolem a doklady od auta pak s kluky na úřad a zapsat změnu.Pak ať si kluci dělají s autem co chteji-timto byste se ho zbavili,popřípadě odvézt rovnou na "vrakač" kde dostanete opět protokol se kter pak zapisete ZÁNIK vozidla!A tam ať se kluci domluví co chtějí vybrat!
Nechci strašit, ale v dohledné době byste na nekompletní vozidlo bez motoru už nemusela získat potřebné potvrzení o ekologické likvidaci:
V tomto okamžiku ale sběrny vydání potvrzení běžně nabízejí i u auta bez motoru. Někdy ale za odlišných cenových podmínek, než kompletní auto. Těžo říct, co bude, protože v našem banánistánu se často legislativa a praxe dost liší. Řešením pak třeba může být do vraku strčit aspoň ten rozbitý motor, který chtějí měnit.
Že autu při ekolikvidaci nesmí chybět žádná podstatná část, už pár let platné je, jenže to nefunguje a to stanovisko MŽP je z únor 2019. Tedy se v tom někdo šťoural je dost možné, že s tím začnou něco dělat.
A víte jak to chodí, když se má legislativě změnit něco, co má opravdu smysl (např. náhrada stravenek paušálem), žvaní o tom politici 10 let a nic. Ale když je to věc, která nám má zkoplikovat život, jde to často velmi rychle.
Pane Tomkku-to to platí již pár let, teoreticky by od Vás sběrně-vrakáč nesmala vykopit ani pomačkaný rezavý blatník,který jste včera vyměnil za nový! Třeba zrovna v jedné z asi 5? sběren? vezmou nekompletní vrak a dodají protokol o ekolikvidaci a zaplatí cca1kč/1kg.Za neúplný vrak považují "auto" bez motoru ,převodovky náprav.S tím, že toto zapíší do protokolu-díly jako kola,světla, interiér,AKB je nazajímají,tedy u úplného autovraku!
Jinak pravda-u nás je možné snad vše!JInak řešil bych to jak jsem psal výše-jako prodej auta se zápisem změny. Na nic jiného bych nepřistoupil i kdyby slibovali zalté prase.
já bych se zeptal provozovatele zařízení ke sběru autovraků, jak vše zrealizovat v praxi a jaký poplatek si naúčtuje za chybějící motor...správě by to mělo být tak, že se auto odevzdá, provozovatel sběrny si pořídí příslušnou fotodokumentaci, pokud má auto identifikovatelnou karoserii a má motor, může zapsat vrak do elektronického systému a vystavit potvrzení
pak si za nějaký poplatek můžete motor odvézt
další možností je dobrý motor si vzít, špatný hodit do kufru a auto předat k ekolikvidaci..to by mělo být bez problémů
Podle mě to není tak snadné, že po 18 měsícíc v depozitu auto vyřadí z evidence. Pro vyřazení z evidnce musí být doklad o ekolikvidaci a k ekolikvidaci se musí dát auto kompletní. Určité díly si nechat můžete (např. kola, baterku..), ale obávám se, že celý motor nemůžete.
Nevím kde se bere fám,a,že po 18 měsících ,po dvou ,pěti rocích od vyřazení z provozu-depozitu- provede úřad zánik vozidla-vyřazení z evidence- NE takto to opravdu nefunguje-pro vyjmutí z "depozitu"- platná technická nebo ekoprotokol ale pak je to zánik.Takže p.Mak nemá pravdu že to není snadné=JE TO NEMOŽNÉ.
Jinak s tím že by mělo být kompletní -ANO,ze zákona se smí pouze vyjmout pouze AKB. Jediný zánik -vyřazení z registru- ekoprotokol nebo vývoz do zahraničí (popř další -jako krádež a protokol z PČR že...)
Ale jak píše p.Totak je to svým způsobem státem posvěcená zlodějna-Vy dáte auto na eko-ale kompletní-co jste kdysi zaplatil a nyní pokud chcete díl ze svého auta tak zase zaplaťte.Ještě štěstí,že to ne všude funguje a že úřad i u neúplného autovraku provede zánik.
Asi takhle -vrakáče auto rozeberou a roztřídí-když chybí motor -púřijdou o část zisku za další prodej al slitin z bloku,hlavy a ocele Fe z kliky vačky...Když jsem likvidoval před lety na čestné prohlášení Š105,kterou jsem koupil za 4000 na dojetí dostal jsem ve sběrně přes 3000kč a to m i ještě pracovníci ŽS ukradli z auta altik,starter rezervu + měli připravena na odcizení i kola.Když jsem loni touhle dobou likvidoval Xantii-dostal jsem za ni (bez kol sedaček světel akb jen asi 1700kč což je jen 1kč/kg při možnosti úplně rozebrat by bylo cca5kč za kg železa a 25 kč/kgmotor převodovka.Takže proto někdo prosadil že se nesmí rozebírat , Stejně jako někdo prosadil do zákona že každé auto musí mít PR + výjímky = jen "depozit", nebo zánik .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.