Nejste přihlášen/a.
Jaký úplně nový auto do 350 tis ( cca nižší střední třída)?
Zatím to vyšlo na logan mcv,hyunadi i30 combi, fabia combi, scala, crossland x, tipo...
Dík
T
Otázka zní jaké nejlepší auto za 350 tis).
fabia a i30 mají skoro stejnou cenu)
Ps. Rapid už došel
Dovolím si krátce zareagovat na některé rady a sám také poradit.
Na Dacii si nemohu stěžovat. co se "velkých" Dacií týká, měl jsem Logan MCV I., nájezd 420 tis. km, bez podstatných problémů. Nyní mám Dokkera, současný nájezd 240 tis. km, opět s minimem závad, vždy nepodstatných a levně a jednoduše opravitelných. Pravdou je, že kvalita původního MCV byla vyšší, než Dokkera. Připisuji to výrobě Dokkera v Tangeru v Maroku. A za tu kvalitu je cena dosud bezkonkurenční.
Druhá rada se týká LPG. Konkrétně u Dacií nekupovat auto s tovární zástavbou LPG. Tovární zástavba mívá zákaznický softvér, ke kterému se servis (dokonce i autorizovaný) dostane jen za poměrně velký peníz a při malém množství vozů s tovární zástavbou provozovaných se jim to nevyplatí. Pak při sebemenších potížích s "plynem" vyplave na povrch problém se servisováním. Zažil jsem přes svého mechanika nejméně na dvou Lodgy, které by zákazníci nejraději hodili prodejci na hlavu.
Takže všechny 3 mé dosavadní Dacie (k již uvedeným ještě Logan sedan i. generace, facelift) mají prakticky 100% km najetých na LPG, když u všech byla provedena vestavba hned po koupi vozu, tedy na novém voze. Tím jsem eliminoval problémy se servisem, jelikož dodatečně montovaný systém je již léta prověřený a dá se říci, že ho odservisuje každý šikovný automechanik-plynař.
Při výběru auta je pak důležité si ověřit, zda a za jakých podmínek požadovaný motor zástavbu LPG rozumně umožňuje. Downsizové motory s přímým vstřikem paliva se hlavně při menším nájezdu upravovat na plyn nevyplatí, přestavba je relativně drahá (až 3x dražší, než u klasiky) a navíc motor vždy spotřebovává nějaké malé množství benzínu (cca 2l/100km), potřebného na chlazení vtřiků. Bez toho by se vstřiky "utavily".
Doporučení na určité auto nedám, berte tuto odpověď víceméně jako seznámení s možnostmi nejen Dacií, ale co se LPG týká, i většiny aut obecně.
@honza1s: Neřeknu nic jiného, než že šetřím na každém autě cca 1,50Kč/km. Přeber si to jak chceš.
PS: A žádné starosti ani diskomfort navíc nemám. S dieselem je jich víc.
Píšeš jen svůj názor. Nemíním ti ho vyracet. Že s ním nesouhlasím, je věc jiná, ale to si musí každý přebrat sám. Těch, kteří své rodinné auto provozují na LPG je opravdu hodně a opravdu si nemyslí, že je to nesmysl.
Jen ještě pár poznámek: Při dnešní ceně klasické přestavby je návratnost investice cca 15 tis. km. Malý dojezd je nesmysl. Naopak je větší díky LPG a benzínu dohromady. Při dnešní hustotě čerpaček LPG prakticky v celé Evropě není nutné se jím vůbec zabývat, nehledě na to, že dojezd na samotné LPG bývá u běžných vozidel cca 60-70% dojezdu na samotný benzín. Že jsme s parkováním v Evropě 100 let za opicemi je bohužel fakt. Ve vyspělých státech již většinou od zákazu vjezdu vozidel s LPG do krytých a podzemních parkovišť upustili. No a rád bych znal hlavně ty "další věci související s tímto palivem".
Já si taky nedovedu představit jezdit na benzín (naftu) než na plyn. Mám už čtvrté auto na plyn, tentokrát CNG, dodatečná zástavba v Citroenu z Itálie. Jediný diskomfort mám v tom, že pokud chci jet za levno, musím cestu trochu víc plánovat. Na rozdíl od dřívějších vozů k plynařovi chodím jen když potřebuju vyměnit svíčky a olej (a to jsem teď přešvihl o moc kilometrů) nebo když se blíží termín technické. Nájezd mám trochu vyšší, kolem 30 tisíc za rok, jezdíme hodně na výlety i stovky či tisíce kilometrů do zahraničí. A vzhledem k levnému provozu se se mnou rádi svezou známí a tím pádem je provoz zase ještě levnější.
Tak on je to pořád starý dobrý FIRE, což je jeden z nejlepších motorů co se týče údržby a životnosti, jednoduchý motor bez kurvítek... Jen to neni na závodění ale na klidnou jízdu, i když na 1,4 atmosféru jede velice slušně... 1,6 Multijet by mu slušel mnohem víc, to jede i naložený...
Jen u toho limitu tazatele, to bude Fiat Tipo kombi 1,4 95k...v základu a bez jediného příplatku. Jinak by se do limitu nevešel.
Jednoduchý auto je spíš výhoda, protože různý vychytávky jsou mimo jiné zdroj drahých oprav v budoucnu. A na běžný provoz jsou víceméně k ničemu... Ale i to nejslabší má 70 kW a 127 Nm 0-100 za 12s - na závodění to neni, ale na běžnou klidnou jízdu v pohodě stačí... Porovnej s Fobií litrový tříválec 44 kW/ 93 Nm, proti tomu to je formule
A hlavně to je bezproblémový motor s malou spotřebou, nejhorší na něm je přiškrcení kvůli euro6, ale za to ten motor nemůže
U Dacie je LPG zejména to tovární jednoznačné mínus. Vím o několika lidech, kteří nad tímto počinem jednoznačně zplakali, konkrétně náš veterinář se už soudí s dealerstvím - koupil Dustera v LPG, od nova se jen se*e, takže dotyčný je šťastný jak blecha že dal na mou radu a neposlal svého prastarého Formana do šrotu, jinak by neměl často čím jezdit.
Já taky tvrdím, že je lepší kvalitní úprava od spolehlivého plynaře. Ale ono je to u nových aut stále složitější a dražší. Já osobně raději koupím ojetinu z Itálie, která už má plyn (LPG nebo CNG) zamontované.
A taky jsem to uváděl jako příklad. Nemám přehled o tom, která automobilka nabízí LPG nebo CNG auta.
Při koupi ojetiny na LPG z ciziny doporučuji zjistit, jaký systém je vestavěný a poradit se s plynařem. Zažil jsem již několik nešťastníků, kteří takto koupili auto s LPG částečně funkčním nebo úplně nefunkčním a pak zaplakali, když zjistili, že jejich systém se v Česku neservisuje a pokud chtějí na autě udržet LPG, musí ho nechat za dosti velký peníz přestavět na systém v Česku servisovaný!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.