Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký úplně nový auto do 350 tis

Od: tampirt odpovědí: 28 změna:

Jaký úplně nový auto do 350 tis ( cca nižší střední třída)?

Zatím to vyšlo na logan mcv,hyunadi i30 combi, fabia combi, scala, crossland x, tipo...

Dík

T


doplněno 07.02.20 13:09:

Otázka zní jaké nejlepší auto za 350 tis:)).


doplněno 07.02.20 13:10:

fabia a i30 mají skoro stejnou cenu:))

Ps. Rapid už došel:)

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar diesel
Otázka zní jaké nejlepší auto za 350 tis-toto je špatně stanoveno. JIné může být nejlepší pro mne a jiné pro vás ,jiné pro p.Satama,jiné pro...Takto by šlo vyjmenovat všechny rádce z poraďte!

 

hodnocení

4x

Dovolím si krátce zareagovat na některé rady a sám také poradit.

Na Dacii si nemohu stěžovat. co se "velkých" Dacií týká, měl jsem Logan MCV I., nájezd 420 tis. km, bez podstatných problémů. Nyní mám Dokkera, současný nájezd 240 tis. km, opět s minimem závad, vždy nepodstatných a levně a jednoduše opravitelných. Pravdou je, že kvalita původního MCV byla vyšší, než Dokkera. Připisuji to výrobě Dokkera v Tangeru v Maroku. A za tu kvalitu je cena dosud bezkonkurenční.

Druhá rada se týká LPG. Konkrétně u Dacií nekupovat auto s tovární zástavbou LPG. Tovární zástavba mívá zákaznický softvér, ke kterému se servis (dokonce i autorizovaný) dostane jen za poměrně velký peníz a při malém množství vozů s tovární zástavbou provozovaných se jim to nevyplatí. Pak při sebemenších potížích s "plynem" vyplave na povrch problém se servisováním. Zažil jsem přes svého mechanika nejméně na dvou Lodgy, které by zákazníci nejraději hodili prodejci na hlavu.

Takže všechny 3 mé dosavadní Dacie (k již uvedeným ještě Logan sedan i. generace, facelift) mají prakticky 100% km najetých na LPG, když u všech byla provedena vestavba hned po koupi vozu, tedy na novém voze. Tím jsem eliminoval problémy se servisem, jelikož dodatečně montovaný systém je již léta prověřený a dá se říci, že ho odservisuje každý šikovný automechanik-plynař.

Při výběru auta je pak důležité si ověřit, zda a za jakých podmínek požadovaný motor zástavbu LPG rozumně umožňuje. Downsizové motory s přímým vstřikem paliva se hlavně při menším nájezdu upravovat na plyn nevyplatí, přestavba je relativně drahá (až 3x dražší, než u klasiky) a navíc motor vždy spotřebovává nějaké malé množství benzínu (cca 2l/100km), potřebného na chlazení vtřiků. Bez toho by se vstřiky "utavily".

Doporučení na určité auto nedám, berte tuto odpověď víceméně jako seznámení s možnostmi nejen Dacií, ale co se LPG týká, i většiny aut obecně.


doplněno 09.02.20 16:28:

@honza1s: Neřeknu nic jiného, než že šetřím na každém autě cca 1,50Kč/km. Přeber si to jak chceš.


doplněno 09.02.20 16:30:

PS: A žádné starosti ani diskomfort navíc nemám. S dieselem je jich víc.

Ja myslim, ze pokud se nejedna o firemni auto, auto se kterym daleko dojizdim do prace, nebo nejakou velkou zravou kraksnu, tak v dnesni dobe, kdy auta maji relativne nizkou spotrebu, nema smysl uvazovat o plynu do rodinneho auta. Jsou to akorat starosti a diskomforty navic.
To uz jsem udelal v odpovedi. Mozna sis to jen nedocetl do konce.

Prosím vysvětli starému pánovi svůj poslední komentář. Nějak jsem to nepobral*sok*

vilik*
Domnívám se, že má na mysli, že se nevyplatí u nájezdu několik jednotek tisíc km ročně po malých dávkách a reálné spotřebě 4-5 litrů benzínu na 100 km montovat a servisovat pohon na LPG.
Mimochodem, myslím si to samé.
Pisu ve zkratce rodinne auto v plynu = nesmysl. Co je na tom nepochopitelneho. Nedokazu si predstavit kvuli 10tis. Rocniho najezdu, pri relativne nizke spotrebe benzinu u dnesnich aut skudlit a hledat venkovni parkoviste s kojencem v kocare, resit naly dojezd a dalsi veci souvisejici s timto palivem. Jina vec je podnikani a vysoky najezd. To jsem ale psal hned v prvnim komentari. Nebomi jeste neco unika?

Píšeš jen svůj názor. Nemíním ti ho vyracet. Že s ním nesouhlasím, je věc jiná, ale to si musí každý přebrat sám. Těch, kteří své rodinné auto provozují na LPG je opravdu hodně a opravdu si nemyslí, že je to nesmysl.

Jen ještě pár poznámek: Při dnešní ceně klasické přestavby je návratnost investice cca 15 tis. km. Malý dojezd je nesmysl. Naopak je větší díky LPG a benzínu dohromady. Při dnešní hustotě čerpaček LPG prakticky v celé Evropě není nutné se jím vůbec zabývat, nehledě na to, že dojezd na samotné LPG bývá u běžných vozidel cca 60-70% dojezdu na samotný benzín. Že jsme s parkováním v Evropě 100 let za opicemi je bohužel fakt. Ve vyspělých státech již většinou od zákazu vjezdu vozidel s LPG do krytých a podzemních parkovišť upustili. No a rád bych znal hlavně ty "další věci související s tímto palivem".

Já si taky nedovedu představit jezdit na benzín (naftu) než na plyn. Mám už čtvrté auto na plyn, tentokrát CNG, dodatečná zástavba v Citroenu z Itálie. Jediný diskomfort mám v tom, že pokud chci jet za levno, musím cestu trochu víc plánovat. Na rozdíl od dřívějších vozů k plynařovi chodím jen když potřebuju vyměnit svíčky a olej (a to jsem teď přešvihl o moc kilometrů) nebo když se blíží termín technické. Nájezd mám trochu vyšší, kolem 30 tisíc za rok, jezdíme hodně na výlety i stovky či tisíce kilometrů do zahraničí. A vzhledem k levnému provozu se se mnou rádi svezou známí a tím pádem je provoz zase ještě levnější.

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Ja bych šel asi do Tipa v kombiku s tou obyč 1.4kou 95 koní
Ten motor má tchán v 500L ku a 7 let o něm nevim jen olej svíčky filtry
asd1

Tak on je to pořád starý dobrý FIRE, což je jeden z nejlepších motorů co se týče údržby a životnosti, jednoduchý motor bez kurvítek... Jen to neni na závodění ale na klidnou jízdu, i když na 1,4 atmosféru jede velice slušně... 1,6 Multijet by mu slušel mnohem víc, to jede i naložený...

Jen u toho limitu tazatele, to bude Fiat Tipo kombi 1,4 95k...v základu a bez jediného příplatku. Jinak by se do limitu nevešel.

asd1

Jednoduchý auto je spíš výhoda, protože různý vychytávky jsou mimo jiné zdroj drahých oprav v budoucnu. A na běžný provoz jsou víceméně k ničemu... Ale i to nejslabší má 70 kW a 127 Nm 0-100 za 12s - na závodění to neni, ale na běžnou klidnou jízdu v pohodě stačí... Porovnej s Fobií litrový tříválec 44 kW/ 93 Nm, proti tomu to je formule *smich*

A hlavně to je bezproblémový motor s malou spotřebou, nejhorší na něm je přiškrcení kvůli euro6, ale za to ten motor nemůže *zed*

 

mathew
hodnocení

1x

Nejdříve si ujasněte co vlastně chcete. Jestli auto nebo povoz(Dacia) a pak velikost, protože postavit vedle sebe i30 a Fabii nedává smysl. Já bych vzal Megana, když se budete snažit tak to na 350 tisíc ukecáte.

 

hodnocení

1x
avatar martincakl

Peugeot 308SW...při troše štěstí na cenu.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
A to chcete losovat, nebo se Vám alespoň nějaké auto z těch jmenovaných líbí? Nebo je Vám zcela lhostejné jak auto vypadá a jde jen o spolehlivost?
V kolika autech z těch výše jmenovaných jste seděl, kolik jste si jich půjčil..něco si o nich nastudoval?
Tohle mi připadá hodně zvláštní způsob jak vybírat nový automobil.
tampirt
hodnocení

Janě že se mě líbí Mercedes CLS -AMG GT, ale vybírma nejrozmější "spotřebák" do 350 tis

Já nerozumět řeč vašeho kmene...

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Daci vám jsou schopni dodat s LPG, takže jednoznačné plus. Ostatní nevím.

U Dacie je LPG zejména to tovární jednoznačné mínus. Vím o několika lidech, kteří nad tímto počinem jednoznačně zplakali, konkrétně náš veterinář se už soudí s dealerstvím - koupil Dustera v LPG, od nova se jen se*e, takže dotyčný je šťastný jak blecha že dal na mou radu a neposlal svého prastarého Formana do šrotu, jinak by neměl často čím jezdit.

Já taky tvrdím, že je lepší kvalitní úprava od spolehlivého plynaře. Ale ono je to u nových aut stále složitější a dražší. Já osobně raději koupím ojetinu z Itálie, která už má plyn (LPG nebo CNG) zamontované.

A taky jsem to uváděl jako příklad. Nemám přehled o tom, která automobilka nabízí LPG nebo CNG auta.

Při koupi ojetiny na LPG z ciziny doporučuji zjistit, jaký systém je vestavěný a poradit se s plynařem. Zažil jsem již několik nešťastníků, kteří takto koupili auto s LPG částečně funkčním nebo úplně nefunkčním a pak zaplakali, když zjistili, že jejich systém se v Česku neservisuje a pokud chtějí na autě udržet LPG, musí ho nechat za dosti velký peníz přestavět na systém v Česku servisovaný!

:) typicky holandské systémy, že?

Ne, nejde typicky o holandské systémy. Na ty se naopak servis docela i sežene.

 

gazda*
hodnocení

0x

skladovku Škoda Rapid. Kia Ceed

 

hodnocení

0x
A co Renault Megane 1,3 TCe 115k?
S cenou se vejdete krásně (tedy kdyż jim dáte auto protiúčtem),

 

p
hodnocení

0x
Ta fabia combi je celkem stísněná, ale záleží na výšce tazatele. Rapid nebo Scala je na tom lépe.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]