Dobrý den, prosím co všechno může být špatné když alternátor na opelu astře r.v. 2003 nedobíjí? Lze to opravit i někde na cestách svépomoci? Chystám se na delší cestu na 1měsíc a trochu bych chtěl být na to připravený. Případně co nejlépe všechno vozit sebou za díly k poruchám, které by mohly nastat a jsou pravděpodobné na starém autě 17let? Nářadí mám plno. Děkujll
Prostřelí se náka dioda v mústku nebo odejde regulátor oprava na místě no nevim radši bych to řešil výměnou za jiný funkční Co si vzít sebou to je těžko říct ja bych asi z dílú netahal nic Zkouk bych brzdové obložení vejfuk naplně filtry Dale pokud by bylo na rozvodech najeto víc jak 90000km zvážil bych výměnu Vzal si olej na dolejvaní nemrznoucí směs brzdovou kapalinu naký ty žarovky pojistky klíč na kola a náký nářadí a tažnou tyč Pokud bych chtel mit klid poptal bych se po náký slušný pojistce co by kryla odtah vozu v případě poruchy
lukin*
Zdravím, k tomu altíku by stálo za to si nachystat regulátor, uhlíky a můstek s diodana se dá vyměnit jednoduše? Nebo bývá přinýtovaný? Děkuji
Regulator vyměníš poměrně jednoduše Samotný uhlíky a mústek uz ne je zapotřebí pájka cín a kalafuna A na výměnu uhlikú je třeba občas i vrzačku s 0.8kou vrtákem zaleží na tom jak sou ty uhlíky uchycený Je lepší mit sebou celej založní altík
lukin*
Na obrázcích v eshopu vidím, že regulátor je dodáváný s uhlíkama autokelly.cz/... Neměl by být problém vyměnit i ty uhlíky? A bez vrtačky? Děkuji
Delal dem altík na naftový zafiře a tam ty uhlíky nešli odletovat musel sem to vtnout vyndat zbytek starých a prostrčit a zaletovat nové uhlíky Proto píšu že zaleží na tom jak sou v tom regleru přidelaný
Co si ten altík před tou cestou vyndat rozebrat vyčistit nově namazat ložiska srovnat sběrací kroužky na rotoru a kouknout na uhlíky? Budeš mít jistotu a nebudeš muset sebou nic vozit
tak nejčastěji odcházejí diody,uhlíky... ale odejít může cokoliv,takže celý altík sebou.Ale co když odejde startér?Taky přibalíme?Nejlepší na platoňák celé auto.Vážně ,odejít může kde co ale velice málo si opravíte na cestě,to byste musel mít pojízdnou dílnu
V moderních alternátorech zpravidla diody, nebo celé diodové bloky neodcházejí, to bylo obvyklé v alternátorech PAL Magneton, čili hlavně Favorit, Felda atd. Nejčastěji jsou ojeté sběrací kroužky, kartáče (uhlíky) a regulátor.. A taky hit posledních několika let a to je volnoběžná kladka. Pokud jí tento model Oplu má... U některých vozidel když je zadřená, tak se třeba ulomí (zřejmě utřepe) držák alternátoru na motoru... To jsem viděl cca 3x na vozidle Škoda...
To bys nemhl vyjet nikam... Kromě altíku všechny čidla nezbytný pro chod motoru (snímač polohy kliky např.), řídicí jednotka atd. Cokoliv z toho chcípne tak jsi dojel Základní věci + nářadí tak abys to uvez a tu tažnou tyč. Dotáhneš do vesnice a s místním borcem to pak budeš nějak řešit... Tak se asi víc hodí pár flašek jako pozornost než náhradní motor na vozíku
Dobrý den, ono to pojištění by bylo určitě nejlepší, ale na to jsem se už přál minulý rok a všude nabízeli odtah do nejbližšího servisu, pak náklady na opravu za vlastní. Jen pokud by auto neopravili do myslím 48hodin, pak až odtah možný do ČR. Pokud někdo znáte pojistku, kdy vás odtáhnou až domů, při jakékoliv závadě kdy jste nepojízdní, tak budu rád za odkaz. Děkuji
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.