Nejste přihlášen/a.
Přední mlhovky sice nejsou povinné, nicméně pokud jsou na autě, musí fungovat tak, jak fungovat mají. To ovšem mlhovky z půlky něčím zakryté nesplňují ani náhodou. Takže ne - takhle to udělat nejde.
Mimochodem - kde jste vzal informaci, že mlhovky mají svítit na zem?
Ano, pokud demontujete mlhovky, nic Vám v montáži homologovaných denních světel nebrání.
Tyto bludičky jsou tak na pár týdnů - nemá smysl je instalovat, pokud vůz nechcete prodat s hláškou "denní svícení".
90% lidí má instalováno blbě - viz. odkaz. Já to na fiestě vrtal do mřížky nárazníku- pod světlo.
jak už napsal kolega: Pokud máte něco na vozidle, musí to být funkční. Takže POKUD MÁTE NA VOZE MLHOVÁ SVĚTLA, MUSÍ BÝT FUNKČNÍ. PČR VÁS MŮŽE KDYKOLIV POSLAT NA TECHNICKOU KONTROLU S TÍM, ŽE SI MYSLÍ, ŽE INSTALACE JE V ROZPORU S TECHNICKOU ZPŮSOBILOSTÍ.
Takže i ten blbej policajt, kterému se nebude něco líbit, vám může kvůli tomu udělat velké problémy.
Nebudete tomu věřit, ale podobné "bludičky" jsem měl namontované 6 let a nikdy s nimi nebyl problém. Svítily prakticky denně. Vypadaly stejně, ovšem byly docela drahé. Vloni jsem auto prodal a protože se na nové auto nikam nevešly, zůstaly na starém. Jestli ještě fungují tím pádem nevím.
Může být... 99% těchto světel je z bazoše za 120,- nebo rovnou Číny. Měl jsem v rodině asi 5 párů- jedny vydržely 3 roky, protože jsem je oblepil po zkušenosti "medvědím hovnem". Nedostala se tam pak vlhkost.
K tomu místu instalace - pokud se dá hodně nízko a parkuje třeba v Brně, pak každé parkování je rizikem, že si to celé urve.
"Podle mne funkční mlhovka je ta, která správně svítí."
To máte pravdu. Takže logicky mlhovka, která nesvítí (z jakéhokoliv důvodu, třeba i proto, že není kompletní) je nefunkční a proto nemá na autě co dělat. Ať svítí, nebo nesvítí, pořád je to mlhovka. Nelze její část použít k účelu, pro který nebyla homologována.
Klidně si to tam nabastlete, ale počítejte s tím, že při první namátkové kontrole někde na silnici budete mít problémy.
"Když si tam dopředu napíšu fixou "mlhovka", je to mlhovka?" Ne, to není mlhovka, klidně si to tam napište. Můžete si jí tam dokonce i namalovat.
"Když si sklo přelepím páskou, je to mlhovka?" Ano, to je mlhovka a protože je přelepená páskou, není plně funkční a nesmíte jí tam mít.
"...když přední mlhovka je nepovinná a tím že odpojím vodič, přestane plnit svoji funkci...", i když z ní vyndáte žárovku, nebo třeba celou parabolu, tak je to stále mlhovka a právě proto, že je nefunkční, nesmíte jí tam mít.
To je tak těžké pochopit, že pokud máte na autě mlhovky, tak prostě musí být funkční a pokud nejsou funkční, nemají na autě co dělat?
Mohu doplnit svou dávnou zkušeností:
Měl jsem kdysi Žiguláč a už z výroby jsem měl na zadním blatníku oranžovou krytku jako kdyby to byl blinkr. Ale ten blinkr nebyl osazenej. Nějakou dobu to vydrželo, až jednou na technické podmínka že nefunkční blinkr. Nepomohlo že takhle je to už z výroby. Musel jsem vzít barvu a to oranžové plexisklíčko zamalovat. Pak byli spokojení.
Divím se, že na Feldě řešíte takové parádičky. Za pár korun tam můžete mít bezproblémový automatický spínač klopených světel. A to je mnohem lepší - za prvé jsou vidět, a za druhé "nezapomenete" večer rozsvítit. Já jsem v horší situaci, servisák mi řekl ať do světel nedrbu, nebo rozhodím computer a ten je drahej.
Klopená světla je jiný výraz pro tlumená neboli potkávací.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.