Nejste přihlášen/a.
Zdravím.
Právě měním těsnění u víka ventilů a nastavuji jejich vůle. Pod víkem jsem našel troch u emulze od vody. Jezdím do práce ráno 12 km zkopce a zpět 12 km do kopce. Těsnění pod hlavou bylo měněno před 90 tis. km. Otázka tedy je, zdali je emule způsobena kondenzací vody kvůli krátké trase nebo vadným těsněním pod hlavou? Měrka od oleje vypadá čistá bez vody.
(Chladící kapalina má béžovou barvu, není průhledná. Ale na podzim jsem do chladící kapaliny sypal prášek na utěsnění chladiče, který teoreticky mohl vodu zbarvit.)
Díky za odpovědi.
PS: Auto je Citroen Xsara 1.4i 55kW
není to náhodou nějaký Pug?
Ubývá chladicí kapalina? přibývá olej? Pokud toto ne pak to prožeňte trochu víc aby se důkladně prohřál motor a pak to zkontrolujte + průběžná kontrola.Pokud by se pak něco změnilo, tak pak teprve řešit
Pokud je to motor řady TU,tak je docela možné těsnění úpod palicí. na straně rozvodů je mazací kanálek a vodní docela blízko u sebe a navíc i při kraji -takže v případě poruchy je toto první místo kde to povolí-ať již jen mezo voda-olej nebo dokonce voda-olej a ven z motoru je pak dané místo nad altikem oblité olejem.Znalci udávají že to může povolit docela brzy-třeba i po těch 90 000km!
takže jak píšu výše-hlídat hladinu vody a oleje-pokud se objeví v expanzce (některé auta PSA nemají samostatnou expanzku,ale integrovanou s chladičem!) tak je vymalováno-ale je to jednoduchá a docela i levná oprava
Díky diesele. Ano, je to TU3JP. O problému (blízkosti) tohoto chladícího+olejového kanálku vím. Mechanik, co mi tenkrát přetěsňoval hlavu, prý těsnění udělal tak, že by to už nikdy zlobit nemělo, tak v to doufám. Budu tedy sledovat hladinu vody v expanzce. Zatím se mi nezdá, že by ubývala.
No technik asi těžko předělal kanálky v bloku. ale to je jedno.Když jsem nemohl přijít co na autě zlobí-tak dva zkušenější řekli-jezdi a sleduj-ono se to vyvrbí.měli pravdu po cca300-500ujetých km se to projevilo-dva ze tří silenbloků na rameni byli dost špatné.Vzhledem k cene silenbloků a komplet ramene jsem dal rameno a se všemi silenty nové a vše je OK. jezděte sledujte a ono se to projeví. S tím těsněním pod hlavu-u mne jde oP106 s TU1M+.před par tisícikm jsem si toto dělal sám a s rozvody to na něj vyšlo na 5000kč včetně poštovného za ND (nd z Hulína od p.Tobolíka,někdejšího dvorního prodejce ND na xantiaclubu mtěsnění bylo od VR včetně gufer ventilů a šroubů hlavy a pod sání corteco rozv. sada INA.- otlakování hlavy příp srovnání a zabroušení ventilů a sedel včetrně výměny gufer vent se dělalo v servisu.Těch 5000 včetně hlavy do servisu!
Dolij kapalinu v expanzce po vrch a nastartuj.Pozoruj hladinu a pokud se budou tvořit bublinky,je těsnění v háji,v opačném případě je těsnění O.K.
Díky za radu, ale není v tu chvíli náhodou zavřený okruh termostatem, takže expanzka by se neměla ani hnout?
Dolít je zbytečné je to vidět i bez toho a pkd pamatuji dobře tak na XUD to bylo vidět i se zavřeným termostatem Pokud by to nešlo pak se musí s otevřenou expanzkou-chladičem motor zahřát až na provozní teplotu do otevření termostatu.Toto sice prokáže fouklé těsnění-prasklou hlavu,ale jen voda-výfuk nikoliv olej voda!To je ale jedno.Oboje je na opravu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.