Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolik aditiva

Od: bartek odpovědí: 23 změna:

Zdravím všechny,chci se zeptat jaké maximální množství aditiva do benzínu?V popisu na internetu je 1ml na 1l.Na zakoupené lahvičce 125ml je psáno,že vystačí na 40-60l benzínu,což vychází 2-3ml na 1l.Díky za dobré rady.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

I když tam hrkneš celou lahvičku, tak se nic zásadního nestane.

Není to tak hektické, neboj. ;)

Je jedno, zda je to VIF,Velfobin nebo něco na čištění vstřiků do paliva.

Při větším poměru aditiv jen vyhodíš prachy oknem (i když tak i tak)...


doplněno 01.02.20 10:40:

Do benzínu spíš doporučuji tankovat na Benzině Vervu 100. Krásně se v ní mejou i zašpiněné součástky.

bartek
hodnocení

Vif používám zhruba 3 měsíce.Spotřeba dle počitadla před 6.3-6.4.Po 6-6.1,tak nevím jak je to s tím oknem?

 

mil®
hodnocení

1x
avatar mil

VIF přidávám, když si vzpomenu, takže celkem pravidelně a přibližně dle návodu. Spotřeba dolu nešla, ale auto je svižnější i odspoda.

Používám jak lettní tak i zimní VIF ale jen do ropy,i když uvažuji i mladýmu do benálu. Začal jsem používat až na HDIhned od prvního tankování=rozdíl jsem tedy nepoznal,a na mazdě na přeplňovaném přímovstřiku bez railu od prvního tankování po "koupě-nekoupě" , tudíž rozdílnepoznaný,ale pocit že dám motoru něco lepšího. Někde jsem četl že VIF konkrétně má co by aditivum do paliva nejlepší účinky ze všech na cz trhu dostupných dodatečných aditiv! Jestli to byla placenáinzerce nebo opravdu nezávislé na výrobci nevím-začal jsem dávat na základu kladných zkušenosti uživatelů.

Tazatel- dávejte to od oka.Pokud byste chtěl přesně ,tak byste i musel přesně měřit množstí paliva -odhadem

 

joeventil*
hodnocení

1x

... je potřeba si hlavně uvědomit že to co tankujete do nádrže obsahuje podle norem i biosložku a ta bohužel na sebe váže vodu, takže k normální kondenzaci vlhka v nádrži se ještě přidá voda v palivu ... no a stou si motory prostě neporadí (asi by jste koukali jaké sračky lezou při ultrazvukovém čištění vstřiků - které odmítali poslušnost) ... takže dáte li k tomu všemu co palivový systém připravý motoru ještě aditivum - rozhodně mu tím neublížíte ;)

 

hodnocení

0x
avatar promon

Není třeba obav. Adidtivum rozhodně neškodí, ovšem taky nepomůže. Dá se říct, že je to taková homeopatie pro auta *smich*. Když do sebe nasypete tubu kuliček proti chřipce, taky se Vám nic nestane.

Ona ta analogie s homeopatiky docela sedí - taky existují zarytí příznivci, kteří Vám snesou tuny argumentů, že použitím aditiva se zlepší chod, sníží spotřeba, zlepší ovzduší a nálada v autě. *smich*

Praxe je taková, že ročně nalítám okolo 80-100kkm hlavně s diesely, nikdy jsem neměl potřebu do auta lít cosi navíc, jen palivo standardní kvality. Přesto každé z aut nalítá okolo 500 kkm, než jde do bazaru, kde se slušně prodá (předpokládám jako auto po německým důchodci s 150 na tachu *smich*)

Takže kdo chce, klidně ať si do nádrže nalije co ho napadne - ten POCIT za to určitě stojí

 

007cz
hodnocení

0x

Tak tohle píše výrobce *smich* homeopatikum...to sedí*smich*

6. Omylem jsem při přidávání VIFu výrazně překročil doporučené dávkování. Hrozí poškození vozu a od jakého množství? Co mám dělat například v případě, že jsem do nádrže nalil celé půllitrové balení aditiva?

V případě, že jste omylem nalil celé balení nebo jeho výraznou část vám doporučujeme okamžitě odčerpat palivo z nádrže. Při nastartování vozu může dojít k ucpání motoru nebo palivového systému auta. Aditiva VIF dosahují nejlepších vlastností, když jsou aditována do nafty či benzínu v poměru 1:1 000.

vif.cz/...

re4zon
Ono to tak uplne homeopatikum neni. Motory nekdo cisti provozem na cisty vif a uspesne, jdou z toho pekne sr**ky. Vyrobce to pise protoze to muze najednou utrhnout nejaky nanos a ucpat treba vstriky. Kdyz se pouziva pravidelne, pusobi spis jako prevence.
007cz

Nechci se dohadovat o nekonečnosti vesmíru, jen by mě zajímalo z čeho a kam jdou ty sračky? Jsou vidět když odcházejí? Zkuste si někdy rozdělat motor a rozpustit karb. usazeniny nějakým aditivem, mrkněte do vstřikovaču jestli jsou tam nějaké usazeniny...nejsou a nerozpustíte.

asd1

007 - trošku rozdíl je aditivum + vysoká teplota + tlak a aditivum nalitý na díly při pokojový teplotě ;) Blbá voda ve válci za studena neumeje nic, ale když hoří ve válci tak ten je pak úplně čistej... Pár lidem VIF vstřiky rozchodilo, takže jestli homeopatikum tak funkční. Jasně že mechanicky to neopraví nic, ale něco málo usazenin typu povlak to asi čistí...

007cz

Jak pusobí několik molekul aditiva v hořícím palivu na karb. usazeniny?

asd1

Pyroýza a katalyzátor ti něco říká? I ta blbá voda to ve válci čistí docela dobře, nemusí ani téct skrz těsnění,m stačí stříkat vodní mlhu do sání...

007cz

Proč sem pleteš katalyzátor a vysoké teploty, nechceš pokračovat v tomto nesmyslu o pyrolýze. Voda a vodní pára motor umeje, nikoliv oškrábe usazeniny.

asd1

Píšeš o drbání karbonů jak to jde blbě. A pitomá voda do sání pokud ten motor jede tak pak je spalovací prostor úplně čistej. Podle tvojí teorie to je nesmysl. Podobně funguje aditivum, prostě to čistí a na rovnici co a jak reaguje s usazeninama se zeptej chemiků...

VIF se mi osvědčilo jak u nafty tak u benzínu a homeopatikum s placebo efektem to opravdu neni. Tak ale nikdo to nikoho nenutí používat.

007cz

Ale já nemám žádnou teorii o nesmyslu, mám takovou povahu, že chci vědět jak to funguje, zatím mi to nikdo nedokázal objasnit. "prostě to funguje" mi bohužel nestačí. "prostě funguje" i homeopatikum.

A teď si představte, že kromě aditivy vybavíte své vozidlo - cituji : ,,silnými neodymovými supravodiči, které oddělují uhlíkovodíkové řetězce´´ - neboli tímto nepostradatelným doplňkem

nosice-na-auto.cz/...

tak pak už je tak velká úspora, že palivo v podstatě přibývá *smich*

007cz

Ale tohle funguje jen do obsahu 1500ccm, takže já jsem v pr... budu muset zase tankovat.

re4zon
Jestli chces videt jak to funguje, tak si bud napoj palivovy okruh na nadobku, nebo si najdi videa. Ja to videl i na zivo a ten bordel co z toho sel vypadal moc pekne. Co to udela s modernimi motory netusim a asi bych to nedelal, ja to videl na starem naftaku bez turba.
007cz

Zmatená odpověd, jaký je rozdíl v paliv. vedení u starého naftáku bez turba a moderním motorem. Každý motor má paliv filtr, který je schopen zadržet nečistoty v řádu mikronu, plus odloučí nežádoucí vodu. Na učelová videa "obchodníku s deštěm" opravdu nemám náladu. Dělám auta téměř 35 roku a nějaké vstřiky a motory jsem už viděl, a věřím jen tomu co vidím. Asi se zase budu opakovat ale muže mi někdo objasnit princip a funkci těch zázraku? Pro ventila jak v praxi funguje ultrazvuk vím a nebudu to rozvádět, to by ultazvukáři neměli co žrát.

 

Měl jsem podobný přístup k věci. Jeden motor (Felicia) mi rachtal až chrchlal (mechanický zvuk asi řetězu nebo nečeho). Vyměnil jsem řetěz a steně to dělalo dál. Zoufale jsem nalil Metabond přísadu do oleje a za 4000km to postupně přestal dělat. Co to způsobovalo nebo jak to funguje netuším, ale už mám najeto dalších 30000km (už přípravek neleju) a stále bez zachrochtání.

Ale odsuzoval jsem to stejně. Takže Metabond a VIF mohu jen doporučit. Pochopitelně je vhodné odstranit evidentní problémy jako v mém případě ten řetěz rozvodů nebo netěsná gufera ventilů,apod...

O klesnutí spotřeby ani nemluvím, ale věřte nebo ne. Já jsem spokojen.

007cz

Asi to zpusobila ta antirachtační přísada do oleje. Gum. ted jsi mě trochu zaskočil, tohle bych čekal od kohokoliv jen ne od tebe;). Víme že některé zvuky si někdy žijí vlastním životem, ale v poho, lejte si do vozu co chcete, "máme demokraciu".

asd1

Tipuju že Gumid taky nevěřil a bylo to zoufalství aby nemusel generálkovat a ono to zmizlo :D Ono i bukový piliny v převodovce umí hodně ztišit *smich* Ten Metabond bude něco pdobnýho jen víc vědecké...

Nádobí meješ v Jaru - nestačí ti vidět že funguje, ale chceš chem. vzorce co tam probíhá? Čisticí schopnost aditiv -.něco chemicky reaguje s uhlíkem a ten se uvolňuje a mizí ven z motoru.. A u benzínu např. mazivost zvyšuje prokazatelně, u nafty zase zvyšuje cetanové číslo, čisticí schopnost je taky, jak v testech a potvrzuju jí i osobní zkušeností - stačí se podívat jak vypadaj svíce, volnoběh absolutně klidný, lambdy i kat původní 16 let staré a na EK byly emise prakticky ideální.. Spotřeba mi s VIF klesla - dřív jsem se nikdy nedostal pod 6,5 ani při "ekorallye", teď se při "ekorallye" kdykoliv v pohodě dostanu pod 6 .. Denně ježděná trase kterou mám opravdu najetou, tj. umim rozlišit rozdíl spotřeby stylem jízdy.. Tj. VIF do benzínu na 99% funguje a můžu ho doporučit. U nafty podobně, starej TD motor jsme měl citlivej na kvalitu nafty, na CZ od Čepra nebo OMV žral 7, na D naftu od Aralu o litr mínň(fakt) a CZ s VIF byla něco mezi... Zimní starty kolem -10 byl velký rozdíl, při akceleraci velký rozdíl v kouřivosti - CZ bez aditiv čudilo, s aditivem nečudilo a bylo znát že jde líp za plynem.. Opět stejná trasa tisíckrát projetá... Na JTD rozdíl ve spotřebě minimální, ale dávám ze zvyku, motor pořád jak hodinky, na dalších EK jsou hodnoty lepší než byly při mojí první technické kdy to jelo na CZ naftu bez aditiv... A vim že u nafty VIFkem ve vysoké koncentraci pár lidí oživilo vstřiky že se rozchodily.. A u benzínu pár lidem zmizlo kolísání volnoběhu, viz situace kdy karbon "nacucá" vstříknutý benzín = chudá směs, ŘJ obohatí, pak je směs zase bohatá a tohle cykluje... Bez karbonu to chodí jak má.. U turbobenzínu je menší problém s karbonem na sacích ventilech a odpadají problémy s LSPI... atd. Za mne VIF jednoznačně ano a jako homeopatikum mi to nepřijde...

S tím Jarem - to je trochu pofiderní srovnání. Třeba už jen proto, že nádobí bez Jaru (nebo jiného saponátu) dost dobře prostě nejde umýt. Ale většina aut jezdí bez dalších přísad do paliva zcela v pohodě.

Já mám auta jednak jako pracovní nástroj - tam máme přímo nařízené tankovaj jen NM - běda když někdo natočí omyle ,,želví povr´´ nebo jiné ,,prémiové´´ palivo, ke svým soukromým autům mám taky pragmatický přístup - ano, udržuji je v pořádku a čistotě, ale necítím potřebu tam lít něco jiného. Pokud auto vydrží půl mega - což vydrží - tak proč řešit ještě něco navíc. Možná u starých pleček to má nějaký vliv na rachtání a tím i své opodstatnění. Možná i u ,,koncernovek´´ je to aktuální - nedávno jsem jezdil Yetti 16TSi s nějakými 145 tkm na tachu - auto táhlo asi jako Felicie, zato žralo jako T-34 za ofenzívy a to i olej. A je fakt, že ze strany servisu prý padlo cosi o aditivu, které by zabránilo takto fatálnímu opotřebení motoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]