Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prokluzuje spojka?

Od: kloboucky odpovědí: 16 změna:

Ahoj vespolek,

Pořídil jsem si vlastní vůz (Fabia 3) a nyní jsem začal více jezdit, ale mám podezření, zda neprokluzuje spojka, nejsem úplně technický typ, nicméně sjem na internetu vyčetl, že pokud rostou otáčky a vozidlo nezrychluje, tak je může být jeden z projevů.

Mám problém s jízdou na dálnici, při jízdě do kopce mám plynový pedál na podlaze, ale otáčky rostou velice pomalu a stejně tak rychlost roste jen "po kilometrech" - prostě to pořádně nezrychluje, může to znamenat umírající spojku?

Děkuji a pěkné sobotní odpoledne přeji, Jakub

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

007cz
hodnocení

9x

Spojka je v pořádku, musíš se naučit řadit.

 

hodnocení

3x

Pokud se otáčky zvyšují a rychlost se nemění, nebo jenom pomalu a neúměrně , tak pak to je opravdu spojka... Nejlépe odzkoušet do kopce...

 

hodnocení

3x
avatar dabel
Spojka je v pořádku kdyby nebyla auto by řvalo v otačkach a nejelo
Pokud auto nejede a ani otáčky se nezvedaj tak to bude chtít nejspíš podřadit nebo jen od vozu očekáváš něco na co ten motor prostě nemá
Co vtom je litrovej 3hrnek?

 

hodnocení

2x
avatar totak
Spojka když začne odcházet, tak to nejdřív poznáš na rozjezdech. Pustíš rychlejš spojku a slyšíš jak vyletí otáčky nahoru a po vteřině se spojka chytí a otáčky se srovnají. Když auto se špatnou spojkou postavíš na svahu, chcípneš a nezabrzdíš tak i když necháš zařazenou jedničku auto cukavě popojede.
Jestli ti tohle nedělá, nebude ti prokluzovat za jizdy z kopce jak to popisuješ. A navíc bys cítil spálenou gumu.
joeventil*

*smich* spálenou gumu? ... to jako že fábie má gumovou lamelu *smich* - to snad NE!

A co cítí tvůj vytříbený nosík? Mě to holt smrdí jako spálená guma i když vím že o gumu ndjde.
asd1

Klouzající spojka smrdí stejně jako brzdový obložení, smradu gumy to neni podobný ani trochu...

 

mathew
hodnocení

2x

Pokud nestoupají ani otáčky ani rychlost tak je spojka naprosto v pořádku. Pokud chceš, aby to v kopci zrychlovalo tak jsou 2 možnosti

1. podřadit

2. koupit auto s motorem, který má dost výkonu

 

jenda2*
hodnocení

1x

Jakmile pojedete na 4. rychlostní stupeň, sešlápněte pedál plynu na podlahu. Pokud se zvýší ryhle otáčky aniž to souhlasí s rychlostí jízdy, spojka prokluzuje. To nelze zaměnit s ničím.

 

hodnocení

0x

Však těsně po takovémto "prokluzujícím" kopci zastavte u pumpy a otevřte kapotu. Pokud by to byla spojka, ucítíte hnusný smrad, jako když se pálí brzdy, zcela jiný, než z motoru běžně jde.

A srovnat to taky můžete snadno, zkontrolujte si, kolik při 130 km/h ukazuje otáčkoměr do kopce při "prokluzování" a kolik z kopečka při 130 při stejném kvaltu. Musí ukazovat stejně. Ale viděl bych to spíše na slabý motor plus špatné řazení. Co tam máte za motor a při jaké rychlosti to dělá?

 

hodnocení

0x

Tak jak to popisujete by to mohlo být. Už jsem kdysi takto opravoval spojku v servisu a bylo to tak, jak popisujete. Do kopce to skoro nevyjelo a jel jsem maximálně 40 km/hod, víc to nejelo.

 

kloboucky
hodnocení

Děkuji za názory. Jedná se o 1.0 TSI 70 kW. Při 120 do kopce tocim myslím 3000 ot/min a pak už to zrychluje velice pomalu a i otáčky rostou velmi pomalu. Tím že jsem dříve po dálnici moc nejezdil a tyto problémy neřešil mě slabý motor nenapadl. Děkuji.

 

Pokud nejdou nahoru ani otáčky a řadíte dobře, tak tomu motoru spíš něco bude, do běžného dálničního kopce by měl aspoň 150 km/h dát.

Ono to vypadá, že nemáte srovnání s jiným autem, takže těžko říct, co od toho čekáte a jak řadíte. Je to minimotor, ale s turbem, takže po něm nemůžete moc chtít při nízkých otáčkách a na rozdíl od atmosféry nezvedá výrazně výkon až do např 5500ot, ale začne vadnout už na 3500 ot, cca jako TDI. S tím autem jsem nejel, ale když se podíváte na graf, tak plný kroutící moment drží právě do 3500 ot. a pak, už klesá což vám bude připadat, jako že jak dosáhnete 3500 ot, přestane táhnout (tede nejen připadat), takže dáte vyšší kvalt, čímž se dostanete zpět do otáček cca 2500, ale s vyšším převodovým stupněm, takže akcelerace cca stejná. Že motor funguje jak má můžete otestovat někde na rovině, kde byste se měl z 0 na 100 km/h (podle GPS, ne podle tachometru) dostat při rychlém řazení cca do 11 sekund (papírově pod 10, ale tak rychel vy řadit nebudete).

Také je potřeba si uvědomit, že odpor vzduchu stoupá s druhou mocninou rychlosti, takže každé auto ve ve vyšších rychlostech zrychluje pomaleji.

autobible.euro.cz/...

Jinými slovy do těch 3500..3700 byste měl mít krouťák 200 Nm, což není zázrak ale ani taková bída jako maloobjemové atmosféry, které mají kolem 100 Nm. Pokud máte pocit vadnutí už nad 3000 ot/min, tak to je brzo, to by tam nějaký problém být mohl.

 

asd1
hodnocení

0x

Ano klouzající spojke = motor jde do otáček, auto nezrychluje. = to neni tvůj případ. Buď jde o vlastnost auta (slabý motor) nebo vadu na motoru - má nižší výkon než by měl mít.

Nejjednodušší změřit zrychlení prázdnýho auta 0 - 100 kmh a porovnat s tabulkovým (předpokládá se schopnost správně se rozjet a umět řadit), příp. v tabulkách je pružné i zrychlení např. 60 - 100 kmh na pětku, opět porovnáš s tabulkovým..

Přesnější je přímo změřit výkon na brzdě. Nebo se projet v jiným stejným autě.

Tipuju spíš na vlastnost vozu, oturbený litr extra raketa neni a na vyšší kvalt do kopce nějaké extra zrychlení nečekej ;) Ale projeď si třeba HTP a když se vrátíš zpátky tak ti to přijde jako Porsche *smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]