Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto má větší spotřebu Fabia

Od: wanesa* odpovědí: 16 změna:

Dobrý den,mám dotaz,Škoda Fabia (benzín)rok výroby 2003.Během měsíce se mi asi 5x stalo,že auto po nastartování začalo skákat.cukat, a po chvííli to přestalo při rozjezdu. Auto normálně jezdí přes den bez problémů i startuje..Ale všimla jsem si,že mi více "žere",najedu na plnou nádrž o cca 150Km méně,než jsem zvyklá.Auto je 5 měsíců po opravě rozvodů. a technické..Ale teď jsem se dověděla od mechanika,že mi nevyměnili palivový ani vzduchový filtr a ty jsou tam už 3 roky.

Chtěla jsem dnes k nim na diagnostiku,abych věděla,co to je ale nemají čas až 30.1.Tak se ptám:může to být těmi filtry?Nechci do toho už vrážet peníze,za rok jde do světa,auto teď má novou baterii,svíčky,rozvody...nedávno mi dělali nová táhla stabilizátoru...

Ještě bych chtěla doplnit,že jsem kupovala úplně nové zimní gumy Barum, jestli to má také vliv na větší spotřebu?


doplněno 22.01.20 13:59:

Ještě doplním otázku.Před necelými dvěma lety mi svítila kontrolka motoru a na diagnostice byla lambda sonda.Mechanik mi dal do plné nádrže OXICAT na vyčistění a kontrolka už se nerozsvítila.Teď jsem si na to vzpomněla,zda to nemůže to cukání a větší spotřebu dělat lambda sonda? Ale žádná kontrolka mi nesvítí...

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

1x

Tohle filtrama nebude 3 roky na palivovej nic není, pro vzduchový to sice už není ideální, ale kdyby byl zanesený tak, aby to skákalo tak to bude dělat pořád. Takže problém bude někde jinde. Barum nemá na spotřebu zrovna pozitivní vliv, ale pokud jste neměla předtím něco super ekonomického tak tam zase tak velký rozdíl mezi jednotlivými zimními nebude.

 

asd1
hodnocení

1x

Jaký přesně motor?

Škube - začni zapalováním tj. obecně svíce kabely cívky. Vzhled svící napoví jestli to je jeden válec nebo všechny.. Svítící kontrolka lambdy s tím může souviset - špatně spaluje = kyslík ve spalinách = vyhodí chybu lambdy... Vysoká spotřeba -diagnostikou projet hodnoty čidel - čidlo teploty, lambdy, provozní teplota (+ funkce termosatatu), těsnost výfuku před lambra sondou (i kus za ní), tlak paliva; klidně může být i posunutý rozvod...

Filtrama to nebude, stejně tak pneu (vliv má podhuštění) Krátké jízdy = motor jede na bohatší směs = vyšší spotřeba.

Najdi lepší servis který nejde metodou pokus - omyl ale umí najít skutečnou příčinu...

Diagnostiku se vyplatí pořídit svojí + někoho kdo s ní bude umět pracovat. Nejen vyčíst paměť chyb, ale i live data z čidel atd. Při dnešních cenách se zaplatí prakticky už první akcí...

wanesa*
hodnocení

Na to nemám,jako ženská se jenom ptám,abych zase nenaletěla.Kdybych věděla o nějakém jiném volném servisu ,tak tam jedu hned,ať vím,na čem jsem.Už tak jsem měnila jeden servis,protože mi účtovali věci,které mi vůbec nevyměnili.A Výfuk?Prý má dírku ale mechanik mi před měsícem říkal,že by ho teď neměnil,až prý na jaře.Tak jsem dala na jeho radu...

Auto po startu (jeden start z 15ti) krátce cuká,jako když jede na 3 válce ale po pár vteřinách aniž bych se rozjela,už se motor zklidní a normálně jedu.Poprvé jsem si myslela že je to tím,že jsem byla v myčce večer a do rána hodně mrzlo...Tak už nevím,co to je...děje se to tak 2x do týden a je mi jasný,že se něco děje a já nevím co.Je to blbý v době,kdy mám vozit na ozařování člena rodiny a s tímto autem mám obavy,aby mi někde neodešlo.

asd1

Musíš najít někoho kdo umí najít skutečnou příčinu (a nechce za to víc než je hodnota auta)... Např. ta dírka ve výfuku pokud je před první lambdou (svody, tesnění příruby na svodech, vlnovec..) tak může přisávat vzduch tj. lambda hlásí kyslík ve spalinách, ŘJ to vyhodnotí jako chudou směs a přidá palivo... Škubání ale bude mít jinou příčinu, nejpravděpodobnější je zapalování, svíce nové tak pravděpodobně cívka... Na dálku to je ale věštění, dobrý mechanik během chvíle ze spousty možností najde tu pravou, ale potřebuje k tomu mít auto, vidět, slyšet, měřit...

 

mak*
hodnocení

0x

A o kolik je ta spotřeba vyšší (v l/100km)? Zimní gumy zbyšují spotřebu, zima jako taková také, ale obojí by se mělo vejít do cca 0,5l/100km. Filtrama to asi nebude, spíš něco v elektrice.

 

krtek*
hodnocení

0x

auto vždycky v zimě žere víc...

wanesa*
hodnocení

To auto už mám 12 let a vím,že teď žere ještě víc...:)

 

hodnocení

0x

Zimní gumy, špatný benzín,ucpané filtry,špinavá klapka,ukapávající vstřiky,staré svíčky,vadné čidlo teploty,vadné čidlo tlaku v sání a teploty sání vzduchu,nepřizpůsobená klapka,přicpané vysypané výfuky,netěsné svody sání a výfuku,vadná lambda sonda před kat i za, pokud je (AZF),otevřená okna a jízda s nimi,přibržďující brzdy,vadná ruční brzda,rozhozená geometrie vozu,slabá komprese motoru,naložené auto věcmi,střešní nosiče,...

Si vyberte.

Kód motoru? AZF,AME,AQV,... praskají úchytky termostatu (termostat vypadne a voda teče stále na chladič - jízda se studeným motorem zvyšuje spotřebu).

wanesa*
22.01.20 14:00
hodnocení

Díky:))

 

hodnocení

0x

Nemusí svítit. Stačí aby sonda byla stará a pomalu reagovala. To zatím kontrolku nerozsvěcuje (kontrolku MIL).

wanesa*
hodnocení

No,takže budu muset čekat,až se dostanu na tu diagnostiku,tam to snad zjistí.Tak a teď mi ještě poraďte,pokud to bude lambda sonda,kde a jakou jí koupit nejlevněji? Auto hodlám přesně za rok dát pryč a kupovat nové,tak do toho nechci kupovat drahé součástky.Zůstane v rodině jako náhradní vozidlo:)

asd1

Lambda jde proměřit v jakém je stavu, diagnostikou nebo lépe osciloskopem.. Měnit naslepo je loterie... Chyba lambdy je často následek ale ne příčina - špatné spalování nebo netěsný výfuk.

 

Levná náhrada nebude fungovat jak má. Pojede tak, že nerozsvítí kontrolku, ale pojede, jako opotřebovaná stará. Diagnostika neřekne, že je vadná. To až, když jí odejde topné tělísko. Je potřeba ji změřit na osciloskopu nebo otestovat v bloku hodnot. Kdo jen mění díly a má diagnostiku na mazání závad, tak to neopraví, jak očekáváte. Sice utratíte, ale v benzínu taky.

Jestli do toho nechcete vrážet prachy, tak to neopravujte a těch pár kapek benzínu navíc Vás při běžném nouzovém provozu auta nezrujnuje. Co radit víc.

Máte špatný přístup.

Nějaký no name mechanik Vám pomění díly i ty dobré, závadu zcela neodstraní a vy si budete stěžova za pár let, že stará auta nemá cenu opravovat a je to šrot a vyhozené peníze. Ono, když se tomu rozumí a opraví se pořádně a odstraní se i příčiny nejen samotné závady, tak auto slouží další roky bez vad.

Bohužel je větší vstupní investice za opravu a fakt, že se tomu musí rozumnět.

Vždycky je možnost volby a má to své pro a proti či ale :)

asd1

Proč by levná náhrada neměla fungovat? Jen se musí vybrat ta co pasuje a má přijatelnou kvalitu a ne tu která se nekamarádí a autem a ještě je to šmejd..

Servis je problém - to co píšeš jí může potkat i v drahém autorizáku, nebude mít opraveno a ještě vyhodí prachy klidně v řádu desítek tisíc, obzvlášť pokud mechanik vidí "blondýnu" který nakecá cokoliv..

Vím, co si lidi kupují a sčím mi přijedou.

Myslíme stejně, že náhrada za Bosch je dobrá třeba NTK (NGK). Nebo Bosch je přímou náhradou za VAG díl.

A jsou i lambdy Bosch vyrobené jako univerzální díl (4pin). Ty nejsou vhodné třeba pro AZF (Fabia 2katy,2 lambdy - jako ta zadní), ale leda tak jako náhradu za LSH24 do monotronicka (Favorit/Felda)

 

hodnocení

0x
avatar ingbratwurst

Tak to mate mechanika naprd...urcite kouknout na svicky, civky (fajfky) a pak bych teprve resil lambdu, ta totiz jen hlasi pokud kolem ni proleti neco, co tam nema byt...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]