Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kouřivost motoru Ford escort 1.8TD 66kW 1997

Od: papapousek1 odpovědí: 15 změna:

Zdravím, studený motor takřka vůbec nekouří, po zahřátí kouří, a to dosti. Spíše by to mohlo být obráceně, že? Ventilové vůle jsou v pořádku. Protože motor i studený po nažhavení snadno naskočí a pravidelně bez kouření běží, musejí být tlaky ve válcích v pořádku. Mám čerpadlo Lucas, auto je bazarový kousek, takže najeté km jsou nejisté. Není jisté ani originální čerpadlo pro rok výroby 1997. Na čerpadle není připojené lanko regulace předvstřiku servomotorkem, jak někdy bývá. Celé roky motor běžel bez problémů, a nyní se kouřivost objevila prakticky náhle. Studený motor takřka vůbec nekouří, po zahřátí kouří ve všech otáčkách, zdá se, že více ve volnoběhu. Ale motor zátah má, studený jde dobře, rozum mi tu podivnou závadu nebere. Má s tím někdo zkušenost? Můžete prosím poradit? Moc děkuji.


doplněno 21.01.20 08:39:

Doplňuji že z výfuku jde kouř spíše bílý, nespálený, je to cítit. Ale proč jen u teplého motoru?


doplněno 21.01.20 13:30:

do vody nefouká, voda nepřibývá ani neubývá, není mastná. Protože studený motor snadno naskočí, a nekouří, odvozuji, že těsnost je OK.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar
hodnocení

2x

Podstatné je aby jste nám řekl o jaký kouř jde, černý, bílý, modrošedý. Není kouř jako kouř;)

 

jirib
hodnocení

0x
Vstřiky...?
papapousek1
hodnocení

Vstřiky - těžko říct, zda ano či ne. Možné by to bylo, že náhle selže vstřik, ale domnívám se, že v tom případě by nefungoval ani při studeném motoru, kouřilo by to, nebo motor by šel nepravidelně. Studený motor jde ale OK. Máte s tím zkušenost, že vstřik zastudena fungoval, po zahřátí zlobil? Jak vadný vstřik zjistit bez diagnostiky? Kdyby nedával vůbec, bylo by to jasné. Motor ale jde na 4 válce.

rv*

Třeba dle videa, nebo změřit úkapy jestli se moc neliší.


007cz

Video k ničemu, není vstřik jako vstřik. Na videu je benzin, pán má TD.

break
Odzkoušet leda jak na starým traktorů. Stačí, že bude jeden kapat...
jirib
Těsnění pod hlavou,prasklá hlava...ubývá voda?

 

ar
hodnocení

0x

Jestli je opravdu bílý, tak jde voda do válců. Muže být "jen" prasklé těsnění pod hlavou a nebo prasklá hlava ,v nehorším případě blok motoru. Toto se projevuje právě při zahřátí motoru, voda se ohřeje a chladící okruh se natlakuje,pak jde voda do motoru. Hlavu dolu a překontrolovat.

asd1

Houbelec. Voda mu neubývá = tuhle závadu to vylučuje. Kontrolou těsnění a hlavy na rovinnost/ trhliny jen zbytečně vyhodí tak desítku (pokud to dá do servisu)..

Bílý kouř = nejen voda, ale taky nespálená nafta. Příčin může být víc - vstřiky, váha vzduchu, regulace turba, mechanická vada typu malá komprese/ podpálený ventil.. Bez demontáře (např. vstřiky na přezkoušení) nejvíc napoví diagnostika a hodnoty z čidel, to nasměruje kam pátrat dál...

VIF ve vyšší koncentraci vstřikům může pomoct, samozřejmě mechanicky je nezachrání, jen je líp maže, čistí od usazenin, zvýší i cetanové číslo nafty a ta pak líp hoří... Tím asi není co zkazit..

Pokud protékají vstřiky, tak čudí spíš po startu než se přebytečná nafta spálí...

ar

asd1: to oté vodě napsal, když já jsem psal příspěvek, Pokud by protékaly vstřiky,tak u zahřátého motoru to bude hulit jak lokomotiva,ale nebude to bílý kouř. Já mám dojem , že tedy kouř nebude bíly .ale "modrošedý", bude ze spáleného oleje a nejspíš si ho motor bere přes turbo (nejčastější závada).

asd1

Takhle na dálku to je věštění z koule..

Napadá mě čidlo teploty - ŘJ myslí že je motor studený a dávkuje víc nafty než má. Pak by to sedělo za studena OK za tepla moc nafty ve všech otáčkách...

ar

asd1: Jde o Escort TD 66kW to je klasický komůrkáč, tam ŘJ nebude, takže ani OBD.

 

007cz
hodnocení

0x

Čerpadlo, na tom Lucas praskaly membrány i ta regulace předvstřiku to může dělat.

 

papapousek1
hodnocení

Zlatá léta "staré dobré mechaniky bez elektroniky", to se dalo ledacos opravit a zjistit na koleně v garáži. Elektronika je dobrá, úsporná, ale těch možností závad je potom hafo, a těžko to v domácích podmínkách zjistit. Nechci vyhazovat peníze za servis, pokud by se to dalo vylučovací metodou zmáknout doma. Jsem už dědek a nějaké velké investice bych nerad. Také se domnívám, že escort 1997, komůrkový, snad ŘJ nemá.

Prosím, jak se přesně jmenuje ta přísada do nafty k vyčištění a promazání vstřiků? Tím bych začal. Ke škodě to nemůže být. Děsím se té prasklé hlavy atd...Pokud by to bylo vstřikem, přece by jich neodešlo víc najednou, kouř může dělat jen jeden. Myslíte, že bych ho zjistil tak, při teplém kouřícím motoru nastavit zvýšené otáčky aby motor nezdechnul při vyřazení jednoho válce a pak povolit vždy u jednoho vstřiku vysokotlaké potrubí, aby se válec vyřadil a pokud by po chvíli šel z výfuku kouř čistší, že by to byl ten vstřik?

asd1

vif.cz/...

Asi je jedno který, dobrá cena ca 180,- za pikslu... Předávkovat to nejde, může jet i na čisté aidtivum bez nafty... Někde půjde dohledat i víc info kolik dávat aby to pomohlo a nebylo zase zbytečně moc... Osobně se držim zásady nejdřív málo a větší koncentraci až později (rychlé uvolnění usazenin = problém)...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]