Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Fabia TDI

Od: jirka36 odpovědí: 32 změna:

Mám možnost koupit auto Škoda Fabia 1,9 TDI 74 kW z roku 2002, najeto dle počítadla 272 tis. km. Výbava: ABS, autorádio, ASR, el. přední okna, klimatizace, pal. počítač, centrální zamykání, tažné zařízení, výškově nastavitelná sedačka řidiče - prostě výbava classic. Co se týče karoserie, oba přední spoje blatník - práh reznou, koroze je z části u toho spodního dílu blatníku v místě spoje s prahem a z části u prahu, jinak je karoserie bez koroze. Je náročná oprava této části karoserie, aby se odstranila na delší čas ta koroze? Kolik zhruba může stát oprava? U auta je ještě jedna závada, při jízdě se stává, že motor po vyřazení rychlosti a zastavení např. na křižovatce neudrží volnoběžné otáčky a zhasne. U dieselového motoru jsem se ještě s problémy s volnoběhem nesetkal, čím jsou způsobeny ty problémy s volnoběhem? Jinak akcelerace, vibrace i hlučnost motoru je v pořádku. Při jízdě je ale v autě i se zavřenými okny vyšší aerodynamický hluk. Je u této Fabie normální, že má horší odhlučnění interiéru a kvůli tomu je uvnitř vyšší aerodynamický hluk? Jinak cena auta je 20 tis. Kč. Jaká je reálná cena těchto Fabií, pokud jsou v lepším stavu? Děkuji

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Spinac na spojkovem pedalu

 

hodnocení

0x

lepší stav i 50 000kč

Osmnáctiletá vylítaná vrána s 300tkm za padesát? Tak to musí být tedy superkauf...

Beru to jako TOP (120 000km max). Výbava ABS,ASR,EDS,el okna,maxidot,kombi,tažné,pěkný lak,RS verze?,...

Za 30 000 sežene tak leda výbavu classic s ničím a nebo právě tu s 300tkm najízdem.

asd1

Promon - Protože Fobie v TDIčku, tak se za 50 pojízdná prodá úplně v pohodě, dokonce si budou libovat jak dobře koupili. Prostě "Škoda VW Seat = kvalita" je tu v lidech tak zažraný že nevidí neslyší, viz dotaz... Shnilá, motor problém a uvažuje že to vezme... Ale prahy tak desítku se dá, motor může být drobnost, náplně a chvíli to vydrží. Takže pořízení nějakých 40k za olítanou vránu..

Jízdní vlastnosti a hluk - ano to je normální stav (pokud neni bouraná a nepřiléhá těsnění dveří na kastli *smich*)

 

hodnocení

0x

Reálná cena této Fabie (r.v. + najeté km) je kolem 30 tis. Kč. Pokud nemá jiné mouchy, je 20 tis. Kč docela výhodná cena.

 

jirka36
hodnocení

Čím mohou být způsobeny ty problémy s volnoběhem u tohoto motoru 1,9 TDI 74 kW?

 

jirka36
hodnocení

Když jsem zkoušel startovat s nesešlápnutou spojkou, auto normálně nastartovalo, takže spínač u spojkového pedálu nejspíš není. Auto bych za ty peníze koupil, ale nevím, čím je způsoben ten problém s volnoběhem, když tím spínačem u spojkového pedálu to asi nebude

V diagnostice VAG lze otestovat jeho funkci společně s brzdovým. Před prodejem bych si sehnal KKL-USB kabel.

 

xenofob
hodnocení

0x

trak to vím úplně přesně...je nutné postupně zkontrolovat kontakty jednotlivých vstřiků a očistit je...problém je tam...

ten motor není špatný, krátké fobii dává slušnou dynamiku ale PD potřebuje pravidelný servis a údržbu...předepsaný olej se specifikací pro pédéčka nějpozdjěi každých 15 tis km-...u podobně zanedbaného auta bych se obával právě toho ošizeného servisu a s tím souvisejícím znčným opotřebením rozvodového mechanismu...zkušený mechanik specializující se na pédéčka to pozná sluchem, že tam něco klepe chrastí šustí, ti ostatní s dobrou diagnostikou...a žádné zvuky jste sem nedal...

a mimochodem, korepondenční diagnostika funguje...a ušetřil jste...

 

jirka36
hodnocení

Tu Fabii si nekupuji proto, že bych od koncernu očekával vysokou kvalitu, ale kvůli tomu, že bych ji využil na dojíždění do práce a jako pracovní auto - vozil bych různý materiál.

Když auto startuje i bez spojky, k čemu by tam tedy byl spojkový spínač? Nikdy jsem neslyšel o tom, že by Fabie 1. generace měly spojkový spínač. S vadnými kontakty nebo kabelovým svazkem u vstřikovačů jsem se u PD motoru už setkal, ale to se projevuje spíše cukáním a vibracemi při přidání plynu nebo ne? U všech aut, se kterými jsem se setkal, kontakty nebo kabelový svazek ke vstřikovačům nikdy nezpůsobily problémy s volnoběhem. Osobně jsem se vždy setkal s problémy s volnoběhem u benzinového motoru, u dieselového ještě ne, myslím si, že benzínové motory mají s volnoběhem častěji problémy než diesely. Máte podobné zkušenosti? Myslíte, že ta oprava předních blatníků a prahů v místě spojů bude stát minimálně 10 tis. Kč?

Mají spojkové spínače k vůli tempomatům a aby je lidi nepodtáčeli při parkování (zvedne otáčky motoru sama). Je tam možnost v nakodovani.

xenofob

kolísání otáček na volnoběh u tohoto typu motoru může způsobit také děravý nebo netěsný výfuk.

vadné kabelové svazky zpravidla po zatížení motoru způsobí pád do nouzovéhom režimu, špatnými neočištěnými kontakty nemusí dobře protékat proud ale po zvýšení otáček nemusí být nepravidelnost chodu tak citelná

korespondenční diagnostika funguje

asd1

Můj tip na slušný levný auto - Marea Weekend v JTD poslední roky výroby, za 20k seženeš hodně dobrý stav. JTD jsou jedny z nejlepších motorů.. Velký a přístupný kufr (zadní nárazník jde sklopit a pro nakládání neni vůbec rantl, kufr je široký i v místě zadních kol - o hodně širší než u Škodovky, výborný výhled. Jezdilo se mi s tim líp než s Oktávkou.

Např. toto nevypadá marně. Kape olej jina vypadá OK - záleží odkud přesně, např. ventil dekl je záležitost dvou stovek, nějaký gufero poloosy atd. taky neni až tak průšvih. Termín na rozvody - jednoduché, záležitost dvou tisíc.. Tj. celkem nějakých 25k a jezdíš, a je to řádově lepší auto než Fobie...

Fabie prahy - počitej desítku a víc. Taky z koroze je vidět 10%, dalších 90% vyskočí když do toho šáhneš... Tj. ta Fabka tě vyjde na 35k..

auto.bazos.cz/...

 

jirka36
hodnocení

Toho Fiata Marea má kolega z práce a je s ním celkem spokojen, ale má problémy s korozí karoserie. Dalo by se o něm uvažovat, ale asi bude horší dostupnost náhradních dílů atd., protože jich u nás moc není. Ještě to promyslím.

Když už jsem předtím psal o dieselovém motoru se systémem PD, dodám, že jeden známý má ten motor 1,9 TDI PD 74 kW u VW Golf IV a občas s ním jezdí stylem, že po zahřátí motoru na provozní teplotu jede na dvojku na plný plyn, takže motor točí skoro 5 tis. otáček v omezovači a rychlost je cca 80 km/h. Tímto stylem jede třeba 0,5 km, poté ubere plyn a po klesnutí otáček přeřadí na vyšší rychlost a jede už normálním stylem. Tímto způsobem by měl vypálit usazeniny ve výfukovém potrubí atd. Může tento styl jízdy škodit motoru i přesto, že takto jezdí jen občas a kratší dobu, třeba těch 0,5 km, co všechno se může při tomto stylu jízdy poškodit nebo je to pro zahřátý motor neškodné?

asd1

Díly problém nejsou a spotřebák patří k nejlevnějším, např. materiál na rozvody včetně vodní pumpy ca 1700,- Kč (Gates, INA) Koroze - holt už jsou to starý piksly, ale z těchto let je shnilá už většina aut, Marea obecně patří k autům co reznou málo. Ta v odkazu je dovoz Itálie tak by shnilá ještě být nemusela...

To co píšeš je "vyhnat pavouky z výfuku" a motor to občas potřebuje - velká zátěž a průtok spalin = vyčištění od usazenin. Podmínka je dokonale prohřátý motor, tj. minimálně po 20 km jízdy (nejen voda na provozní teplotě, ale i olej a prohřátý komplet blok motoru). Lepší než vytočit dvojku je ale dlouhý kopec na dálnici, vyšší kvalt aby motor měl vysoké nejen otáčky, ale i zátěž. tj. legálně např. v Německu, protože s vytočenou 4 už jsi u nás pyrát silnic :D Kromě toho je dobrý VIF do nafty, olej klidně levný ale měnit po 10kkm/ 1 rok, filtry kvaliltní např. Mann... Ta JTD sežere prakticky jakýkoliv olej 10W40 nebo 5W40... Mařena byla v rodině, při 350 kkm pořád v pohodě, dojela na vybourání :( Jinak to bylo příjemný auto.. Je to hnusný tak to nikdo nešlohne *smich*. Když jí má kolega tak si to prolez, jako auto to vůbec neni špatný. Hnusný a Fiat tak je tu za cenu Filcky a za 20k seženeš opravdu slušný stav.. Motor určitě JTD a nejlíp JTD 110 (81 kW), nejlíp pslední roky co se vyráběla (ca 2002). Za ty prachy to má výborný poměr výkon/ cena...

 

jirka36
hodnocení

Chtěl bych se zeptat, na jaké otáčky by se u toho motoru 1,9 TDI 74kW nemělo jezdit dlouhodobě, protože motoru škodí? Mám na mysli jak nízké tak i vysoké otáčky.

Četl jsem o tom, že zhruba po najetí 200 tis. km a více dochází u těchto motorů 1,9 TDI 74kW často k nějakým vážnějším závadám, například k poruchám vstřikovačů a třeba i k propálení pístu. Je to pravda? Je možné těmto závadám nějak zabránit, například stylem jízdy?

V dnešní době už o ty auta s motorem 1,9 TDI 74kW není takový zájem, je to způsobeno stářím auta nebo lidé mají z toho motoru strach?

Znám člověka, kterému je přes 70 let a prý jezdí často na nízké otáčky a motory u aut mu často vydrží třeba jen 20 tis. km, poté dojde k poškození např. ventilů nebo k jiné vážnější závadě. Některá auta kupoval nová, ale přesto ten motor brzy zlikvidoval. Je to způsobeno jeho stylem jízdy?

Proč koncernová auta (Fabia, Rapid atd.) s motorem 1,0 TSI 70kW mají podobnou dynamiku a akceleraci jako třeba auta s tím motorem 1,9 TDI 74kW, když ten motor 1,0 TSI 70kW je na rozdíl od motoru 1,9 TDI 74kW jen litrový a pouze tříválec? Řekl bych, že ten 1,0 TSI 70 kW má podobnou spotřebu jako ten 1,9 TDI 74kW i přesto, že je to benzín. Jakým způsobem je dosaženo u toho motoru 1,0 TSI 70kW podobné spotřeby jako u dieselů? Děkuji za odpověď

asd1

Turbonafta obecně - VIF do nafty, nehonit za studena, nenakládat mu v nízkých otáčkách (musí "jít lehce"), občas vyhnat pavouky z vejfuku, po chcípnutí nechat dochladit turbo, olej měnit 10kkm/ 1 rok, filtry kvalitní.

Trvalé podtáčení - ano likvidace motoru.

1,9 TDI - žere 5 na sto, 1,0 TSI žere 6 tj. o litr víc.. TSI přímý vstřik a turbo, proto podobný naftě a nižší spotřeba než atmosféra.. Litr TSI žádný zázrak, když už tak 81 kW, ale i tak složitý motor s drahým servisem a opravama za raketu... Lepší Fordí Ekobuřt (i když tam platí to samé..)

TDI Ideál trvalé otáčky 2-3k, malá zátež i 1,5k (s citem), zahřátý motor akcelerace točit do 4,5k

 

jirka36
hodnocení

Jaké má ten motor 1,0 TSI 70kW nevýhody, když to není žádný zázrak? Slyšel jsem o tom, že někdo s tímto motorem jezdí i za 4,5 - 5 litrů, tedy stejně jako s dieselem

 

jirka36
hodnocení

Jaké má ten motor 1,0 TSI 70kW nevýhody, když se tady píše, že to není žádný zázrak? Znám člověka, který s tímto motorem jezdí i za 4,5 litrů/100 km, takže má vlastně nižší spotřebu než s dieselem, ale nevím, jak této spotřeby dosáhne

asd1

4,5 je minimální spotřeba když jede "ekorallye" po okreskách. Normální spotřeba je ca 6

S 1,6 atmosférou FFMk1 kombík "ekorallye" jsem zajel i za 5,0 (ca 200 km po okreskách, tam a zpět, průměrná rychlost 70 kmh tj. jízda na rychlostních limitech vesnice tachometrových 55, mimo obec 100), ale normální spotřeba tohohle auta/ motoru je 7

Nevýhody TSI jako turbobenzín s přímým vstřikem - drahý servis a opravy, problém s karbonama na sacích ventilech, problém s LSPI = samozápaly od karbonů - dokonce i praskají písty, než zabere turbo tak je to chcíplé, tříválec = zvuk při rozjezdu je příšernost.. JInak ale příjemný motor..

feka
A podobná dynamika 1.9 TDI a 1.0 TSI je snad vtip, při stejné spotřebě nesmysl. Jde o různé motory, které jedou v různých podmínkách různě.
asd1

1,0 TSI 81 kW má 200Nm při 2-3,5k a tam je dynamika hodně podobná, jediný rozdíl je že TSI je chcíplé od volnoběhu do těch 2k než tlakuje turbo...

slabší verze 70 kW má 160 Nm a tam je rozdíl dost velký, ale i tak to je celkově použitelné... Rozhodně to jede řádově líp než perly typu 1,0 MPI nebo starší 1,2 HTP *smich*, litr MPI má jedinou výhodu v jednoduchosti, použitelné leda jako auto do města, naložené mimo město to je zoufalství...

 

jirka36
hodnocení

Zjistil jsem, že u starších Fabií 1,9 TDI 74kW není funkční kontrolka emisí. Na přístrojové desce je sice vidět symbol té kontrolky emisí, ale kontrolka není funkční. U novějších Fabií s tímto motorem kontrolka funguje (cca rok 2004 a novější). Myslím si, že je lepší, když ta kontrolka funguje, protože řidič pozná i bez diagnostiky, že je v paměti závad uložena nějaká chyba a hned ví, že auto není v pořádku. Jakým způsobem lze tu kontrolku emisí zprovoznit, aby byla funkční jako u novějších Fabií? Stačilo by kódování pomocí diagnostiky nebo by se musel přehrát firmware řídící jednotky motoru za novější verzi?

asd1

Vrátit tam žárovku? *smich*

Fabie mají všechny kontrolky v LED.

Jen první generace Octavií do roku 99 mají asi 6 + 2 žárovky 1,1W oranžová patice.

Podle typu budíků jsou DPS různě osazeny a ty chudší kolikrát nemají osazeny ani LED diody pro kontrolky ostřikovačů nebo obložení brzd, ale nakódovat se čip diagnostikou dá. Sám jsem takto připájel diodu a odpor do budíků Fabie 2001 clasic, aby uměla hlídat hladinu ostřikovačů a šlo to.

Jsou tam SMD LED od Kingbright.

asd1

Myšleno že jí někdo odpojil aby nedráždila kupujícího *smich* Nechce se mi věřit, že by kontrolka chyby motoru byla za příplatek (i když u Škodofky by mě to až tak nepřekvapilo...)

Opravdu u jedné motorizace nebyla. Holt asi zapomněli nebo to byla vyžší moc, netuším, ale další ročníky už jí měli u toho samého motoru.

 

 

jirka36
hodnocení

Ta kontrolka emisí určitě nebyla za příplatek, bylo to závislé na modelovém roku, myslím si, že od modelového roku 2004 a novější už ta kontrolka byla funkční. LED dioda na panelu přístrojů je osazena. Kontrolka chyběla jak motoru 1,9 TDI tak i u 1,9 SDI. Je možné tu kontrolku emisí zprovoznit přehráním firmwaru ŘJ motoru, výměnou ŘJ motoru za novější verzi nebo stačí kódování pomocí diagnostiky?

Co bys tam chtel resit s emisema? Vsak tam je jen podtlakovy egr... Pokud je problem tak se rozsviti kontrolka motoru.

Jak víš, že je kontrolka na přístrojovém panelu osazena? To, že je tam na ciferníku vidět symbol ještě neznamená, že je pod ním LED dioda. Pokud jsi měl budíky rozdělané a sdělal jsi ručičky i ty bílé vaničky ciferníků (světlovody) a viděl jsi diodu, tak ve VAGu na 17 kanálů pusť test akčních členů. Provede i test kontrolek. V první řadě musí kontrolka svítit při testu kontrolek budíků. Pak řeš dál, zda chybí drát nebo CAN komunikace motora se signálem MIL.

Kontrolku MIL nahrazuje u tohoto modelu FW kontrolka žhavení.

A kdybych po tom fakt pásl, tak se na nějakém srazu kouknu na kámošovu Fábku a opíšu si kódování jednotek motoru,BSG,Gateway,budíků a asi seženu k vůli případné HW změně budíky a ECU motoru. Do 17tky přizpůsobím svoje klíče a stočím na vyměněných budíkách km.

To vše k vůli MIL kontrolce? Jinak netuším, zda to jde jednodušeji. Spíše se orientuji v benzínech.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]