Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ztracený štítek s výrobním číslem od auta

Od: dddadaaa odpovědí: 27 změna:

dobrý den.Mám problém ten že jsem koupil auto nepojízdné jinak doklady v pořádku tak sjem to přepsal dal do depozitu.Ale mezi tím sjem si opravoval auto a štítek z winem jsem vždy někam dával až jsem ho ztratil a nemohu ho najít.Je možné si dojít na uřady a říct jim to zdali by mi ve velkym Technickém průkazu nedali jiné čílo karoserie? Rád bych to řešil hotovou věcí ale bojim se toho když je stále mám v depozitu aby neudělaly rovnou zákrok o zrušení vozu a bylo bez dokladů.To by mi pak bylo k ničemu.Tak prosím kdokoliv něco o tomhle ví at poradí.Děkuji předem

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

VIN a na štítku?To jsem ještě neviděl-tipnul bych si že je to výrobní štítek a ne VIN.

dddadaaa
hodnocení

no je to VIN když jsem byl i na technické kvůli přepsání chtěl ten štítek podle velkého techničáků tam to číslo je.Hliníkovej štítek na kterym je to číslo.Já vim že některá auta maj VIN na karoserii ale tohle to má na štítku kterej právě nemám

ar*

A co pak to je za auto které má VIN jen na štítku a ne i na karoserii

 

nu*
hodnocení

0x

VIN musí být na štítku i na rámu-karoserii, buď štítek dohledáte, nebo budete muset řešit s výrobcem vozidla dodání jiného štítku, nebo si náhradní štítek opatřit sám na vlastní náklady...Na úřadu můžete žádat o zápis, že je vozidlo vybaveno typovým štítkem náhradního provedení, pokud by jste se nedomluvil s výrobcem. V tomto případě budete muset úřadu vše podrobně doložit...Jinak nmůžete počítat s tíém, že by cokoliv jiného řešil úřad za vás.Štítek jste ztratil ted je to jen a jen nma Vís.

Pokud jde o přepisování VIN nebo výrobních čísel aut v tehnických průkazech, nic takového se oficiálně neprovádí. Snad jen neoficiálně když někdo falšuje doklady. Sám tvrdíte, že dopkaldy máte v pořádku, tak so by jste te%d chtěl přepisovat? A jaké jiné číslo by jse tam chtěl napsat?

Bez výrobního typového štítku neuspějete při technické prohlídce. Kdyby jste neměl vyraženo VIN ani na rámu - karoserii, neuspěl by jste při evidenční kontrole, a jak sám uvádíte, auto jste na sebe zaregistroval a dal do depozita, takže z toho logicky vyplývá že z hlediska evidenční kotroly bylo auto v pořádku.Jde tedy jen o ten štítek as jeho opatření je na Vás.Jinou monsot nemáte.

dddadaaa
hodnocení

Ano auto mám přepsaný a v depozitu ale šlo mi jen o to řešení jak se to řeší kvůli další technické prohlídce abych věděl co kde jak mám udělat a rád si vyslechnu názory.Nikdy jsme takovou situaci neřešil tak at vim i pro příště.Jinak auto je Opel Vectra B

ar*

VIN karoserie u Opel Vectra B je vedle sedačky spolujezdce

Ztracený štítek s výrobním číslem od auta
ddadaa1
hodnocení

ano to co jste psal máte pravdu.Jinak jsem dnes se na to koukal je tam ražen i na karoserii přímo vin ale na místě u spolujezdce na středovim sloupku.V tomhle místě to bylo orezlí a nedalo se to přečíst

 

nu*

Tak musíte oslovit akreditovaného zástupce OPEL, lze to řešit i s koncesionářem, tedy s tím, kdo je autorizovaným prodejcem oplů...štítek Vám dodají a případně i správně upevní, zadarmo to nebude...Bez štítku auto z hlediska evidenčníé kontroly nevyhovuje, technickou proto dostanete bez štítku maximálně na měsíc...

cyril*

Bylo by možno toto tvrzení podložit konkrétním zněním zákona?

nu*

Samozřejmě, můžu vyjmenovat všechny směrnice EU-ES-EHS(např. směrnice rady 76/114/EHS, směrnice Rady 93/34/EHS, směrnice evropského parlamentu a Rady 2009/139/E3S, ...atd.. vztahující se k problematice výrobních - typových štítků pro jednotlivá kategorie vozidel, která jsou pro celou EU závazná, můžu doslovně vypsat znění vyhlášky 341/2002Sb., kde je jednoznačně uvedeno jak to s výrovními a typovými štítky je, můžu Vás odkázat na Informační dokumet MDCR, na terý je odkaz v zákoně č.56/2001Sb. a je proto závazný, ale to si může najít každý sám, nemám důvod psát sem dlouhé litánie...

Chci připomenout, že každé staré auto vyrobené například ve 30., 40., 50., 60., 70., 80., 90. letech nemuselo být z výroby opatřeno výrobním - typovým štítkem. Proto někdo může jezdit léta autem na STK a nikdo po něm výrobní - typový štítek nebude chtít.

Také Vám můžu vyjmenovat povinnosti, respektive kompetence registračního místa podle zákona č.56/2001Sb., pak všichni pochopíte, že registračníé místo nemá ve svých kompetencích výrobu, prodej, distribuci, objednávání ani zajišťování výrobních typových štítků. Od toho jsou výrobci, kteří dodávají výrobní štítky z výroby a také je tam v rámci výroby upevňují. Je to snad dostatečně logické, předpokládám že teď pochopíte proč jsem napsal to co jsem naspal v předchozím příspěvku to.

Pokud Vás výrobce poté co požádáte o dodání nového typového štítku do háje, což je u některých i věhlasných značek běžné, pokud jde o starší auto které se již nevyrábí, nezbýbá občanovi nic jiného než si nechat toto potvrdit a opatřit si výrobní typový štítek náhradního provedení jinde.

Pak může občan v souladu se zákonem č.56/2001Sb. požádat úřad o zápis změny, změnu totiž zákon úřadu umožňuje provést, úřad je k tomu ze zákona č.56/2001Sb. kompetentní.

Změna, pokud úřad žadateli vyhoví bude mít podobu věty, zapsané v elektronické části registru a v obou registračních dokladech: "Vozidlo opatřeno výrobním - typovým štítkem náhradního provedení" V zípisu mpůže být i specifikace, kde je přesně náhradní typový štítek umístěn.

Závěrem, bych rád zdůraznil, že výrobní - typový štítek je identifikátorem vozidla, tento pojem si můžete také nastudovat v zákonech a vyhláškách, a pokud nejsou v pořádku inentifikátory, techickou déle jak na měsíc Vám nikdo nikde nedá. Podle §37 Zákona č.56/2001Sb. je takové vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu.

Předpokládám, že to bylo vyčerpávající i bez dlouhých několikastránkových citací EU norem a našich vyhlášek. Ještě bych rád upozotnil, že pokud jde o činnost úřadu, bude muset žadatel o zápis změny vše perfektně doložit.Nelze totiž jen tak bezdůvodně manipulovat s identifikátory, přerážet , přepisovat čísla nebo odlupovat a zpětně nanýtovávat typové štítky, to snad všichni chápete. Perfemtmš doložit, to je v kompetenci úřadu. Úřead může požadovat podle správníhio žádu důkazy, jaké uzná za vhodné, aby byl zjištěn skutečný stav věci.

ar*

Pravda je ,že nikdy na STK nechtěli vidět štítek a zajímalo je pouze VIN na karoserii a že jsem těch technickejch a evidenček prošel nepočítaně.

nu*

Pokud jezdíte starým řebřiňákem, je to pochopitelné. Kontrola identifikátorů je součástí každé technické prohlídky, prováděné v plném ropuzsahu.

ar*

Už jste opět na stejné úrovni jako nespokojenej uředník. blahopřeji ani Vám to netrvalo tak dlouho.*bzum*

Jen pro iformaci na STK jezdím s vozy různé věkové kategorie zakazníky si nevybírám. Jenom nechápu jak dle vás věk hraje v roli při kontrole VIN.

nu*

Dobré ráno, proberte se konečně, napsal jsme to snad dosatečně jasně, ještě jednou trpělivě a polopatě pro Vás...pokud v roce 1989 platila například ve Francii nějaká legislativní norma, auto muselo být vyrobeno v souladu s touto legislativou...Pokud výrobci žádná norma neukládala povinnost opatřit vozidlo výrobním-typovým štítkem, s označením výrobce, homologace ES nebo číslem typového schválení, dalšími údaji o hmotnostech atd, tak mohl vyrobit auto bez uvedeného štítku. Pokud vyrobil někdo auto v době, kdy mu legislativa již ukládala opatřit výrobek výrobním - typovým štítkem, pak byl povinen vyrobit auto s tímto štítkem.

Ale nevylučuji také možnost, že máte na STK nějakou výjimku...

ar*

Já se nepotřebuji probírat. Pokud víte o modelu auta které nemá výrobní štítek ,tak ho napište a neurážejte. Možná že jste nespokojený úředník protože vás prostě varazili protože jste byl u přepážky stejné HOVADO jako tady. Tím s vámi končím jednou provždy ubožáku.

nu*

Tvé příspěvky jsou skutečně na úrovni, fundované a kvalitní, když mi skutečně už nikdy nenapíšeš, bude se mi stýskat...:-P

nu*

O modelech aut bez výrobních štítků víš nejlépe ty sám, jsou to všehna auta, která vozíš na STK a u kterých technik STK výrobní štítek nekontroluje,protože tam není.

ar*

Jo jo když dojdou argumenty začnou *bum* urážky a tykání je jedno jestli nu a nebo dříve nespokojený uředník . Je to jako v Rusku Čeka se taky přejmenovala na NKVD pak na KGB ,ale protože tam byli stejní "lidé" nic to nepomohlo stajně jako Vám nepomůže změnit Nick.

nu*

Až se začneš chovat slušně a přijdeš konečně s nějakým argumentem, budu ti vykat a psát velké V, zatím jsis to ničím nezasloužil.:-P

ar*

Je pravda že u některých Individuí to ani neočekávám a právě mezi ně patříte.

nu*

:-Pty už máš vlastní názor? *smich*

kucí,,,,,,, nejsme na dvorku a nejsme malí...

ar*

Sorry milane jen jsem napsal jak to chodí na STK v praxi, ani slovem jsem se neotřel o nu. Bohužel tento zamindrákovaný človíček musí mít pravdu za každou cenu,ale máš pravdu se... na něj on se ve své nespokojenosti utrápí sám. Jinak tobě a ostatním přeju příjemný podvečer.

nu*

Napiš tedy všem tady, na které STK technik typu "K" porušuje zákon a neprovádí evidenční kontroly tak jak má...

ddadaa1
hodnocení

Ano to máte pravdu.Volal jsem tam před 3 měsíci, začal jsem od našeho nebližšího města a vedlo to až do Prahy nakonec až do Výrobce vozů do Německa a z Německa mě zas posílaly z5 do Prahy pak o5 až do našeho města.Tak nevím jak nadále tohle řešit

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

kluci, prosím, pšt!

nu*
VYHLÁŠKA MDS č. 341/2002 Sb.,o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích§ 10 Výrobní štítky, výrobní čísla a homologační čísla(K § 25 odst. 2 zákona)(1) Vozidla kategorií M, N, O a L a T musí být opatřena povinnými štítky podle technických předpisů, například směrnice 76/114/EHS, 89/173/EHS nebo 93/34/EHS. Pokud na výrobním štítku není uvedeno číslo homologace typu vozidla, uvede se zde číslo schválení technické způsobilosti v České republice. Dle těchto technických předpisů musí být s výjimkou vozidelkategorie "T" též na rámu nebo karoserii vyražen kód mezinárodního označení vozidla. U vozidel vyráběných ve více stupních musí být na základním vozidle zachováno jeho číslo VIN ve všech stupních výroby a u dokončeného vozidla. Výrobci každé z nástaveb může být přiděleno číslo VIN pro nástavbu. Na dokončeném vozidle může tedy být více čísel VIN.(2) Motorová a jejich přípojná vozidla jiná, než jsou uvedena v odstavci 1, a zvláštní vozidla s výjimkou vozidel kategorie "T" musí mít na snadno přístupném místě v přední části vozidla dobře čitelný a trvanlivý výrobní (tovární) štítek, který musí obsahovat kódové číselné a písmenné označení výrobce a typu vozidla. Výrobní štítek s číslem VIN nesmí být snadno odstranitelný. Na výrobním štítku musí být uvedeny zejména tyto údaje:a) největší povolená hmotnost vozidla,b) největší povolená hmotnost jízdní soupravy (u tažných vozidel),c) největší povolená hmotnost připadající na jednotlivé nápravy,d) číslo schválení technické způsobilosti k provozu v České republice.(3) Jsou-li největší technicky přípustné hmotnosti větší než největší povolené hmotnosti, které jsou uvedené v § 15, může výrobce na výrobním štítku uvést místo údajů o největších povolených hmotnostech údaje o největších technicky přípustných hmotnostech.(4) Pokud výrobce nemá přiděleno číslo VIN, musí být na výrobním štítku uvedeny tyto další údaje:a) výrobce,b) typ vozidla,c) rok výroby,d) výrobní číslo.(5) U motorových a jejich přípojných vozidel jiných, než jsou uvedena v odstavci 1, a u zvláštních vozidel musí být na snadno přístupném místě vozidla čitelně vyraženo výrobní číslo vozidla (podvozku); u vozidel bez samostatného podvozku výrobní číslo karoserie.(6) Každá konstrukční část podléhající homologaci dle určitého předpisu EHK musí být opatřena homologační značkou, kterou stanovuje tento předpis. Každá konstrukční část, která je schvalována podle technických příloh určité směrnice EHS/ES nebo předpisu EHK musí být opatřena schvalovací značkou, která je obdobná jako homologační značka stanovená touto směrnicí nebo předpisem. Písmeno "e" nebo "E" a číslo státu se nahrazuje písmeny "CZ". Konstrukční část schválená před 1. červencem 2001 může být označena též shodně jako výbava vozidla značkou "ATEST 8SD XXXX", kde "XXXX" je číslo osvědčení o schválení.(7) Při vícestupňové výrobě vozidla se ve druhém a dalším následujícím stupni výroby vozidla upevní k povinnému štítku podle odstavce 1 doplňkový štítek obsahující nezbytné údaje; příklady použití jsou uvedeny v příloze č. 11.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]