Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kód poruchy P0100 a studený start dieselu

Od: bohumil® odpovědí: 8 změna:
avatar bohumil

Může způsobovat nemožnost "studených"startů, u dieselového motoru, při teplotách okolo nuly a pod nulou, chyba "P0100" uvedená v diagnostice OBD II jako "Hmotnost nebo objem vzduchu - Porucha obvodu" . V potrubí od vzduchového filtru k turbu je namontována t.zv. "váha vzduchu". Jde o čidlo, zapojené do řídící elektroniky vozu. Mohlo by to mít souvislost a o co by mohlo jít? Po startu, na základě pomoci Startspreje a krátkém prohřátí motoru, pak již auto startuje bez problémů. Děkuji za reakce.


doplněno 15.01.20 22:19:

Jedná se o Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD, s motorem MercedesBenz. Jinak baterie, žhavení, rozvod a přepady paliva, včetně obou čerpadel, by mělo být v pořádku. Ale nyní jsem ještě zjistil, že v tom sacím potrubí je rověž snímač teploty nasávaného vzduchu. To by na to nemohlo mít vliv?


doplněno 16.01.20 08:49:

Tak jsem dnes hledal, v motorovém prostoru toho auta, ten "snímač teploty nasávaného vzduchu", který by snad mohl mít na to startování studeného motoru vliv (mělo by to být něco jako je v odkaze), ale ať jsem jej hledal kde hledal, nikde jsem jej nenašel. Nevíte někdo, kde by to mělo být? Na přívodu vzduchu, od filtru k turbu, je akorát ta "váha vzduchu", ale to uvedené čidlo zde nikde není. A není tam ani žádný kablík navíc, že by nebyl třeba osazen. Zkusím zajet k nějakým automechanikům u nás, třeba něco poradí. Autorizovaný servis je od nás poměrně daleko (Ostrava, Brno cca 120 km).

motora.cz/...

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Dám na to ze zkušenosti ruku do ohně, že nemá...
A žhaviče jsou Ok?

 

hodnocení

0x

Co takhle napsat výrobce, typ, motor, rok vozu?

Závadu P0100 může mít i automatická pračka.

P0100 je základní závada OBD, tak pasuje snad na všechna vozidla, ale už z principu je třeba uvést detaily, čili typ vozidla atd.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Spíš bych hledal chybu ve žhavení - špatné žhaviče nebo krátká doba žhavení nebo startér netočí jak má
Další problém múže být že padá nafta - zpuchřelé popraskané přepadové hadičky nebo náká netěsnost palivové soustavy

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Poslal jsem Vám odkaz na jeden spolek Jeepařů do soukromé pošty (sem se to nesmí).


doplněno 16.01.20 18:07:

Klidně se zaregistrujte, k ničemu to nezavazuje a dozvíte se tam i spoustu jiných zajímavostí, například o různých srazech a akcích.

hodnocení

Díky. Už jsem to tam prolistoval dříve a vše co se k tomutom problému vztahovalo, jsem si přečet, případně stáhnul. Dotaz jsem tam ale nezadával, neboť bych se měl registrovat a zatím jsem to považoval celkem za zbytečné. Já se nikdy nafťáky nezabýval. Jenom benziňáky a v těch jsem se vyznal poměrně dobře. No a na "stará kolena" se ještě asi "vyučím" i na těch "dízlech".*ua**smich*

 

007cz
hodnocení

0x

Snímač teploty nas. vzduchu bývá integrovaný v té "váze vzduchu", 1 snímač, 2 funkce ale tady nevím. Kolik má ta váha pinu?

hodnocení

Díky za reakci. To čidlo je samostatné a nakonec jsem je našel. Je až za turbem a v potrubí skoro těsně před vstupem do motoru a rozvodu vzduchu k válcům.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]