Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě auta - mé požadavky

Od: manja odpovědí: 41 změna:

Dobrý den, chci si pořídit auto, které by mělo mít následující vlastnosti: NÍZKÁ SPOTŘEBA, BEZPEČNOST, LEHKÁ VÝMĚNA ŽÁROVEK (dostupnost), OLEJE ATD (abych s každou prkotinou nemusel do servisu), VELKÝ KUFR (ideálně něco jak Berlingo), LEVNÝ SERVIS A DOBRÁ KVALITA.

Ptám se pouze odborníků, kterým prošlo rukama už nějaké to auto. Děkuji.

Michal

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

A máte dost velkou garáž na tolik aut?

Klasickej makovec :-D

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

ojeté/nové?


doplněno 14.01.20 08:23:

@nunici to napsal asi přesně - pokud se jedná o ojetinu, pak musíte vybrat více vozů s jednotlivými splněnými parametry:

NÍZKÁ SPOTŘEBA - plynový pohon

BEZPEČNOST - za tu cenu možná starší Hummer

LEHKÁ VÝMĚNA ŽÁROVEK (dostupnost) - seat Toledo 1L (1995-9)

výměna OLEJE - auto do roku 2010

VELKÝ KUFR - jakýkoliv kombík

LEVNÝ SERVIS - nejlevnější servis je zdarma a "žádný"

DOBRÁ KVALITA - u ojetiny se kvalit odvíjí hodně od původních vlastníků vozu - takže vůz pana managera, který si nechává každý rok pravidelné kvalitní prohlídky vozu, přitom s ním nejezdí, ideálně z rodiny...

Když jsem se ale tak díval na možné nabídky.. koupil bych "předváděčku"- sauto.cz/...

manja
hodnocení

spíš ojeté. kvůli ceně...

manja
hodnocení

 

hodnocení

2x

Cena od do?

manja
hodnocení

od mi je jedno a chci starší, takže do cca 250 000 Kč.

 

hodnocení

1x
avatar totak
Když víš že "ideálně něco jako Berlingo" tak proč si nekoupíš Berlingo? Bohužel asi nevyhoví tvému požadavku na nízkou spotřebu ale 7.5-8.5 není na tak velké auto zas nic strašného. Jestli jezdíš delší trasy a chceš ojetinu tak do toho do r 2006 dávali holátko 1.9D bez turba, filtrů částic a EGR. Nesmrtelný motor který dokázal jezdit i na stolní olej nebo petrolej :)
manja
hodnocení

to berlingo bylo pro příklad, může být caddy, yetty, nevyznám se tolik v autech, tak proto se ptám, co je na trhu...

S Berlingem 1.6 HDi se dá v pohodě jezdit za 5-6 litrů.
manja
hodnocení

a jak je na tom s nápravama? četl jsem něco, že jsou s něma problémy. a výměna běžných věcí? díky!

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

84,56 - 96,87% vozidel na prodejním trhu

asd1

Tak to hodně uber (výměna žárovek :D)

každá žárovka se vymění lehce, pokud se ví jak na to.

Osobně jsem na Fabii za 10 let měnil 1x žárovku zadní brzda, přední halogenku 3x. Je to hodně, nebo málo?

asd1

Jj, lehce vyhveruješ, sundáš kolo, dekl v podběhu, strčíš ruku po loket, po hmatu vycvakneš žárovku a pak zase zpátky ;)

Na Fabku to je hodně málo, spousta lidí měnila žárovky "furt", řešilo se to dobastlením odporu, pak to převzala i Škoda do výroby

Narážka zřejmě je na typ žárovky - xenon, ledky, ...

asd, kolega měl žárovku, podběhem pod blatníkem...ale šlo to bez sundání kola. Když vidím, kolik aut jezdí bez jednoho světla, tak to mají asi všichni nutnost sundat kolo.

asd1

U spousty aute je výměna žárovky pakárna kterou nechceš dělat *smich* Obecně všechno podběhem = pěkně se zasviníš. Zlatý víčko co je dobře přístupný shora... O xenonech apod. nemluvě, tam je to hlavně o ceně kdy řešíš vysvícený mžourátko a výměna je za desítku *smich*

Lidi spíš nekontrolujou jestli jim to svítí, potkávam mraky jednookých a často nemá ani obrysovku (což je v noci fakt super - vypadá jak motorka a ono šedý auto *smich*

asd1: výbojky D2S a výměna na 2 minuty Octavia II gen. :) 2000kč za výbojky Osram.

Pokud žárovku nezvládnu vyměnit sám a není po ruce známý servisák, volám asistenci. Je to porucha, brání to další jízdě. Od toho jsou asistenční služby.

arne1: A to ti bez keců přijedou vyměnit žárovku? Zajímavá metoda. Jen mě to zajímá...

manja
hodnocení

momentálně mám Clio III a tam to je taky maturita vyměnit, proto jsem to zmínil.

Gumidek.ano asi přijedou-loni jsem viděl u místního alberta jak měnili žárovku v mondeu (generaci nwn-tipoval jsem na 2 gen.) cena .3000kč a to se fakt vyplatí.

break
Asd1: snadno se mění žárovka u Forda, sice se demontuje světlo občas maska, ale je to tak jednoduše vymyšlený, že to je pohodlný a snadný...

Diesel: Tak to je pak zkutečně s úsměvem mechanika od ucha k uchu :)

gumidek: Doma je k tomu nevolam, to si opravdu zajedu ke známému servisákovi, který mi s tím píchne (zatím jsem neměl tu čest na auto kde se musí více rozebírat). Když je to na cestě, tak je to jasná porucha, bez svícení nesmíš jet. Použil jsem zatím jen jednou, v Rumunsku. Jiný fakt je, že to tam strčil nakřivo a musel jsem to pak doma opravit.

 

hodnocení

0x
avatar arne1

A pokud jde o nízkou spotřebu, tak samozřejmě auto na plyn.

případně hybrid nebo elektro...

 

hodnocení

0x
avatar stir
Hyundai Kona EV - nic z toho se nemění. Jen budeš muset bohužel dolévat vodu do ostřikovačů.

A nebo - když už jsme u těch vtipů - Mercedes AA Class *smich*


Jo, to už jsem viděl :) Kona ale není vtip.
manja
hodnocení

díky, mrknu na tu Konu.

manja
hodnocení

na elektřinu neeeeeeeee :D

Mrkni na BMW i3, mírně jetý cca půl mega. Žádný servis, levné pojištění, dálnice zdarma, parkování v Praze zdarma a cca 30-50 Kč/100km
manja
hodnocení

díky za tip, půl mega už je na mě moc.

Berte to z té lepší stránky...Hyundai Kona proč ne.., když vynecháte ty baterky, tak ho máte o 530tis Kč levněji...a z toho si snadno zaplatíte jak tu dálniční známku, tak i parkování.

To Stir - já to pochopil tak, že si ještě po silvestrovsku z tazatele utahujete. Už to prohlášení s vodou do ostřikovače ...*smich**smich**smich* Nebo jste to myslel vážně? Tak pak vězte, že i Hyundai, byť na baterky, má stejné osvětlení jako běžný ropák - a tudíž stejně jako u ropáka i u elektry může přestat svítit, a pokud si myslíte že nemá ani převodovku s náplní oleje tak jste rovněž na omylu.

Ono obecně jste vedle s míněním, že na elektromotoru se může pokazit jen ložisko - slabý článek je zejméne SW a elektronika - a to fakt není za pusu. Viz třeba:

tyden.cz/...

hybrid.cz/...

A koupit si ,,mírně ojetý´´ elektromobil - to považuji za ekonomickou ruskou ruletu, protože se sem tahají elektromobily i z Německa, kde je ti pošuci používali jako akumulátory k fotovoltaice. Takže koupíte auto za půlmega s vycyklovanou baterkou, za kterou vypláznete dalších 150tKč To se fakt vyplatí!

BTW - jaký elektromobil máte Vy?

 

To asi nemá cenu komentovat. Ale ten ID od koncernu snad jo. Mysleli si, že Tesla to nedá a teď, když všichni okolo umí elektromobil vyrobit musí hodně rychle s něčím přijít. A to se jim nedaří. Etron nebo jaguar mají tak velkou spotřebu, že je kvůli tomu moc lidí nechce. Jediné bmw i3 je vydařené auto s krásným poměrem výkonu na kg váhy vozu. Proč se toho lidi zbavují? Jednoduše proto, že si koupí to stejné s větší baterií. Teslu S dnes taky koupite z druhé ruky a s dozivotnim nabíjením u SCH zdarma protože vývoj jde tak rychle dopředu, že si raději koupí mnohem lepší Teslu 3. Jinak pro praktické informace se můžete podívat do skupiny Příznivci elektromobilů na fcb, kde si přečtěte vše, co vás zajímá. Jinak já ev nemám, mám jen akcie Tesly a to je taky jízda :) Jo a souhlasím s tím, že pro lidi s menším najezdem to není. Stále to vychází dráž. To si ale člověk musí sám spočítat, zda se mu to vyplatí dát najednou nebo poté po celou dobu provozu.

 

fik
hodnocení

0x

Kromě tý bezpečnosti snad jedině škoda felicia kombi*haha* Všechno modernější už je uděláno tak aby tě to od jakýchkoliv domácích nápokusů o opravu odradilo a vyhledal jsi-jak jinak než autorizovaný servis za příslušnou pálku.

Co mě hodně překvapilo byl nový peugeot 208-z pohledu mechanika. Dost místa na výměnu žárovek,dobře přístupný akumulátor-bez milionu krytů,snadný přístup ke všem nádobkám a ani v té výměně oleje by nemusela být žádná zrada-filtr s vypouštěcí zátkou hned u sebe a dobře přístupný-pokud by se podobného přístupu chytli i istatní,bylo by hnedka líp na světě.

Znám i auta kde blbá výměna oleje trvá klidně i přes hodinu a kvůli povolení filtru jsem musel zničit-uříznou-jeden očkový klíč,jinak bych musel demontovat půl motoru

manja
hodnocení

děkuji, právě proto se ptám, něco málo si opravit umím, ale když se musí vyndat motor, tak si to člověk rozmyslí. velice věcný komentář. Michal

Toho pažouta můžu potvrdit. Mám Citroen C4 (citroeny +peu používají stejný motory). Z prvních sérií tam nebyla žádná záludná elektronika. Jediný luxus tam je tempomat a ovládání rádia na volantu. Z moderních motorových kurvítek snad jen EGR. Bohužel po faceliftu už nevěděli co by do toho nacpali za kokotiny. K žárovkám se normálně dostanu, místa dost. Ale stejně vždycky proklínám debila co vymyslel tak hluboký paraboly. Zacvaknout pérko na hlavní žárovce zmrzlou rukou bez sakrování dokáže na poprvé snad jen gynekolog.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]